Goedemorgen allemaal,
Ik zit een beetje met mijn handen in het haar en ik kom er niet meer uit, vandaar dat ik jullie om hulp vraag.
Het verhaal is als volgt:
Ik heb laatst een Gigabyte GeForce GTX 1070 G1 Gaming gekocht zodat ik in ieder geval voor een paar jaar klaar zou zijn en alles op ultra kan draaien. Echter wat schetst mijn verbazing is dat ik de performance (FPS) in games nogal tegen vind vallen.
Specs:
CPU: Intel Core i5 6500
GPU: Gigabyte GeForce GTX 1070 G1
Memory: 16GB DDR3 Corsair Vengeance 1600mhz (4 x 4096 MB)
PSU: Seasonic M12II Bronze EVO 850W
Motherboard: Asrock B150M Pro4S/D3
HDD: Samsung EVO 850 250GB
Monitor: BenQ XL2430T 144hz monitor
Headset: Logitech G930
Games die ik speel:
Witcher 3
Graphics: Ultra
Resolution: 1920x1080
Average FPS: Gemiddeld rond 40-45 in Novigrad (als ik de "Hierarch square" als voorbeeld pak in Novigrad)
Overwatch
Graphics: LOW
Resolution 1920x1080 (100% rendering)
Average FPS: 140-150 fps Ik verwacht eigenlijk dat ik met deze kaart zo rond de 200 fps moet uitkomen.. helemaal als ik hem op low speel.
World of Warcraft
Graphics: 10 - Ultra
Resolution: 1920x1080 (100% rendering)
Average FPS: Rond 60ish in Stormwind (varieert wel waar ik op dat moment ben)
Wat ik al heb gedaan om de problemen op te lossen:
- Alle vorige drivers gedeinstalleerd met het programma DDU.
- Gecontroleerd dat de power opties op maximum performance staan.
- Geheugen vervangen met andere RAM en een MEMTEST gedraaid.
- Herinstallatie van Windows 10.
- In de Nvidia control panel de 3d settings ook op maximum performance te zetten (stond op optimal power).
- Alleen de videokaart driver en de PhysX optie geïnstalleerd (dus niet de GeForce Experience, ook gekozen voor een clean install)
Ik zie het niet meer.. Ik heb dit ook gepost op een forum van Toms hardware daar kreeg ik gisteren 1 reply dat mijn CPU waarschijnlijk de bottleneck is in dit verhaal. Kunnen jullie je daar in vinden? Of zien jullie misschien een andere bottleneck?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Groetjes Dennis
Ik zit een beetje met mijn handen in het haar en ik kom er niet meer uit, vandaar dat ik jullie om hulp vraag.
Het verhaal is als volgt:
Ik heb laatst een Gigabyte GeForce GTX 1070 G1 Gaming gekocht zodat ik in ieder geval voor een paar jaar klaar zou zijn en alles op ultra kan draaien. Echter wat schetst mijn verbazing is dat ik de performance (FPS) in games nogal tegen vind vallen.
Specs:
CPU: Intel Core i5 6500
GPU: Gigabyte GeForce GTX 1070 G1
Memory: 16GB DDR3 Corsair Vengeance 1600mhz (4 x 4096 MB)
PSU: Seasonic M12II Bronze EVO 850W
Motherboard: Asrock B150M Pro4S/D3
HDD: Samsung EVO 850 250GB
Monitor: BenQ XL2430T 144hz monitor
Headset: Logitech G930
Games die ik speel:
Witcher 3
Graphics: Ultra
Resolution: 1920x1080
Average FPS: Gemiddeld rond 40-45 in Novigrad (als ik de "Hierarch square" als voorbeeld pak in Novigrad)
Overwatch
Graphics: LOW
Resolution 1920x1080 (100% rendering)
Average FPS: 140-150 fps Ik verwacht eigenlijk dat ik met deze kaart zo rond de 200 fps moet uitkomen.. helemaal als ik hem op low speel.
World of Warcraft
Graphics: 10 - Ultra
Resolution: 1920x1080 (100% rendering)
Average FPS: Rond 60ish in Stormwind (varieert wel waar ik op dat moment ben)
Wat ik al heb gedaan om de problemen op te lossen:
- Alle vorige drivers gedeinstalleerd met het programma DDU.
- Gecontroleerd dat de power opties op maximum performance staan.
- Geheugen vervangen met andere RAM en een MEMTEST gedraaid.
- Herinstallatie van Windows 10.
- In de Nvidia control panel de 3d settings ook op maximum performance te zetten (stond op optimal power).
- Alleen de videokaart driver en de PhysX optie geïnstalleerd (dus niet de GeForce Experience, ook gekozen voor een clean install)
Ik zie het niet meer.. Ik heb dit ook gepost op een forum van Toms hardware daar kreeg ik gisteren 1 reply dat mijn CPU waarschijnlijk de bottleneck is in dit verhaal. Kunnen jullie je daar in vinden? Of zien jullie misschien een andere bottleneck?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Groetjes Dennis