Ik heb onlangs een dual-core PC'tje gekregen, die ik graag zou willen upgraden zodat hij Windows 10 kan draaien en huis-tuin-keuken gebruik (Office, internet etc.) aan kan.
Nu zou ik er misschien ook nog een ultra budget videokaart in willen zetten, zodat er ook een spelletje op gespeeld kan worden. Ik wil de kosten zo laag mogelijk houden, dus geen videokaart van 100 euro.
Wat zoek ik?
Upgrade componenten voor mijn dual-core PC
Wat is je budget?
Mijn budget is zo laag als mogelijk, maar om toch een prijs te noemen: onder de 50 euro totaal.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeuren.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoofdvraag
Ik zou graag willen weten of het nog nut heeft om hierin te investeren, door bijv. de CPU te upgraden naar een Xeon quad-core (zo ja, welke?), een SSD erin te zetten en een videokaart toe te voegen (suggesties voor een videokaart zijn zeer welkom).
Zelf dacht ik aan een Xeon E5420 of E5462, goede quad-cores voor ongeveer 15 euro. Als videokaart heb ik nog een GTX 660 liggen, maar weet niet of die zijn kracht kan laten zien in deze build. Een 60-120GB SSD leek mij voldoende, als opstart schijf.
Alvast bedankt voor het meedenken!
Nu zou ik er misschien ook nog een ultra budget videokaart in willen zetten, zodat er ook een spelletje op gespeeld kan worden. Ik wil de kosten zo laag mogelijk houden, dus geen videokaart van 100 euro.
Wat zoek ik?
Upgrade componenten voor mijn dual-core PC
Wat is je budget?
Mijn budget is zo laag als mogelijk, maar om toch een prijs te noemen: onder de 50 euro totaal.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeuren.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core 2 Duo E6550 Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Asus P5K | € 0,- | € 0,- |
| 1 | PNY NVIDIA Quadro FX 370 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | AOpen QF50D | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Kingston ValueRAM KVR667D2N5K2/2G | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Sony NEC Optiarc AD-5170 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | AOpen Z400-08FC | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 0,- | |
Hoofdvraag
Ik zou graag willen weten of het nog nut heeft om hierin te investeren, door bijv. de CPU te upgraden naar een Xeon quad-core (zo ja, welke?), een SSD erin te zetten en een videokaart toe te voegen (suggesties voor een videokaart zijn zeer welkom).
Zelf dacht ik aan een Xeon E5420 of E5462, goede quad-cores voor ongeveer 15 euro. Als videokaart heb ik nog een GTX 660 liggen, maar weet niet of die zijn kracht kan laten zien in deze build. Een 60-120GB SSD leek mij voldoende, als opstart schijf.
Alvast bedankt voor het meedenken!
[ Voor 3% gewijzigd door Koen179 op 04-09-2016 09:59 ]