Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe PC onderdelen - basics

Pagina: 1
Acties:

• Juzels
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 29-03 16:44
Aangezien mijn nieuwe laptop laat zien hoe oud en gedateerd mijn desktop is, ga ik deze ook maar updaten.
Huidige specs:
  • AMD PhenomII x3 720 black edition
  • 4gb Ram
  • Intel ssd
  • 2TB WD green
  • 1TB samsung
  • AMD 7850
De laptop is een HP ELITEBOOK 850 G3 met een i5 6200u, 16gb ddr4 en 512gb ssd.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
.NET Programmatie (het verschil in compileertijd tussen de pc en laptop is enorm), een paar virtuele machines, wat games (MMO's, shooters, alle genres) maar het hoeft niet persé op de max settings.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximum € 400

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
GPU: amd 7850
Harde schrijven: SSD's en gewone schijven
Case: corsair 550d
koeler (als dit gaat?) cooler master evo 212
voeding: corsair HX620w
een hoop gentle typhoon ap 15's

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
CPU, ram, moederbord

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nooit problemen gehad met Gigabyte moederborden. Of het nu nog is?

Ga je overklokken?
Neen

Wat verwacht je van ons?
  1. Ik wil graag weten of het de moeite is om nu naar intel te gaan of toch nog te wachten op een mogelijke ontgoocheling van AMD.
  2. Aan mensen die met Visual studio werken: het compileren gaat een pak sneller op mijn laptop (intel). Zijn er onderdelen/merken die beter werken met Visual Studio 2015 Enterprise?

[ Voor 3% gewijzigd door Juzels op 04-09-2016 09:14 ]

Verwijderd

De cpu in de laptop is 2x zo snel als de Phenom. Niet gek dat de bewerking veel sneller gaat. Het gaat om de de prestaties per kloktik en dat is bij Intel veel beter voor elkaar dan AMD. Ik verwacht niet dat de nieuwe cpu's van AMD beter dan Intel zullen gaan presteren. Ze zullen hooguit vergelijkbaar zijn zowel qua prijs als prestatie maar ik verwacht eerder een goede prijs/prestatie zoals we jaren van AMD gewend waren. Dus lagere prestaties dan Intel voor een lagere prijs.

Wil je nu het systeem upgraden pak dan Intel dan kan je nu al genieten van de hoge prestaties en het is daarbij nog een stuk efficiënter ook.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600 Boxed€ 230,-€ 230,-
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 86,90€ 86,90
1Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16€ 77,90€ 77,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 394,80

• Juzels
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 29-03 16:44
Vaak denk ik, had ik maar geïnvesteerd in een 2500k, dan had ik deze thread nu wellicht niet gemaakt ^^.
Dan ga ik naar intel! Alvast bedankt voor de uitleg.

Kan je mij ook een micro-atx aanraden?