Toon posts:

Probleem met IBM Deskstar DTLA 305020

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Be grijp 'r de balluh van.
IBM zit als Master up Prim. IDE en een Seagate als Slave. Als ik de Seagate eraf haal wordt de IBM niet meer herkent. Sluit ik de Seagate weer aan als Slave maar zonder voeding dan wordt de IBM wel weer herkent.

'k heb alle 16 head instellingen al gehad. En de Seagate heeft 't probleem niet maar is helaas ATA33. Kan iemand me helpen, want ik wordt langzamer hand knetter gek hier.

Sorry verkeerd forum :?

• Titanicfanatic
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:30
Je master/slave instelling staat goed neem ik aan? Toevallig geen cable select gedaan?

Verwijderd

Topicstarter
De schijf staat op Master en is uiteraard aan gesloten op de zwarte connector van de ATA100 kabel.

In de Bios (Abit KT7A) staat alles op auto detect.

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:32
Aha, ATA100. Als je maar 1 schijf aan een ATA66/100 kabel hangt, moet je dat bijvoorkeur doen aan het uiteinde van de kabel.

Oude situatie:
mobo -> IBM -> Seagate

Nieuwe situatie:
mobo -> nix -> IBM

en dus niet:
mobo -> IBM -> nix

Heeft te maken met het verlies en echo van het signaal aan het uiteinde van de kabel. Daar moet dus een device zitten om de kwaliteit van het signaal te behouden.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik gedaan (modo nix IBM) maar pakt 'm niet. 't lijkt wel alsof er een lus gemaakt moet worden, omdat het wel werkt met de Seagate (niet aan de voeding) eraan.

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:10

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Je hebt soms verschillende settings voor
master + slave en een andere jumper setting voor
single, misschien dat dit het is.

Verwijderd

Topicstarter
De IBM heeft de volgende instellingen:

Device 0 (Master)
Device 1 (Slave)
Cable Select
Forcing Dev 1 present.

Dit alles kan dan ook nog voor 16 heads, 15 heads en 2 Gb clip worden in gesteld.
Pagina: 1