Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allen,

Ik heb sinds augustus 2015 een Huawei P8 Lite. Al die tijd geen updates uitgevoerd uit vrees voor slechte resultaten. Vandaag toch maar de updates uitgevoerd, en ik heb direct spijt dat ik het heb gedaan.

Voor Strava, Pokemon Go en zo nu en dan om mezelf te navigeren heb ik de GPS nodig. Werkte redelijk, soms niet heel nauwkeurig maar ik kon er prima mee vooruit. Nadat ik de updates heb uitgevoerd is het GPS ontvangst zeer slecht geworden. Volgens Google maps ben ik een paar honderd meter verhuisd en zwerf ik nu steeds maar wat rond (blijft niet op dezelfde positie hangen terwijl ik stil sta).

Ik heb verschillende dingen geprobeerd om het op te lossen, zoals een app als GPS fix. Helaas helpt deze niet. Ook als ik via de instellingen instel dat mijn GPS ook door mijn internetverbinding moet worden bepaalt, helpt dit niet.

Na enig zoekwerk op internet zag ik dat veel anderen ook problemen hebben met de GPS-functie van Huawei. Het kan prima dat deze niet fantastisch is, maar hij zou toch op zijn minst normaal moeten werken. Voor mij zijn er nu twee dingen die openblijven, ik hoop dat jullie me ermee kunnen helpen.

- Kan ik terug naar de oude firmware? Vrees van niet, maar wellicht... Ik verwacht dat de problemen dan weer verholpen zijn.

- Indien bovenstaande niet werkt, hoe kan het GPS-signaal nog worden verbeterd?