Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMZ
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-06 10:02
Mijn vraag

Ik ben op zoek naar een MP3 speler voor mijn dagelijkse activiteiten.

De belangrijkste eis is dat het ding zo lang mogelijk op een acculading door kan gaan, dus hoe langer, hoe beter.

Verder zou het handig zijn als het ding zoveel mogelijk formaten kan afspelen inclusief FLAC, maar gezien het laatste ten koste gaat van batterijduur is het geen topeis. Ik kan altijd mijn collectie downgraden naar MP3.

Ruimte is natuurlijk ook relevant, maar daar ben ik flexibel in. SD kaart of intern, of zelfs gelimiteerde opslag, kan ik allemaal mee werken door steeds een selectie mee te nemen.

Als laaste belangrijke eis is dat de speler zo onverwoestbaar als mogelijk moet zijn gegeven de prijs. Hij zal vallen, bekrast worden, etc, en ik heb geen zin om het ding terug te brengen omdat het touchscreen stuk is.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Softwarewise gebruik in win7, dus het moet daarmee overweg kunnen en mijn muziekcollectie is grotendeels FLAC en MP3.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

De opties die ik gevonden heb:

Walkman NWZA17SLV - Erg duur, maar enorm lange batterijduur.

IPod Nano is interessant, maar lijkt me vrij fragiel.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-06 07:49
Een tweede hands ouderwedsr ipod van 160gb?

mixing a drink and music

• DMZ
Tweedehands betekent meestal een lage batterijduur en zal dus waarschijnlijk niet goed uitkomen. Ik ben op zoek naar 24 uur of meer afspeeltijd.

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
https://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=sandisk+clip
Ik heb een voorloper hiervan. Gaat dagen mee; uitbreidbare opslag d.m.v. microSD card, en (totnutoe) bulletproof.
https://www.sandisk.nl/home/mp3-players/clip-sport doet ook Flac. Voor 5 tientjes.

[ Voor 19% gewijzigd door AlterEgo op 08-09-2016 11:18 ]

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:13
24 uur? Volgens mij haalt dat vrijwel geen enkele DAP/MP3 speler helemaal niet met Flac en hoge bitrate. Mijn Fiio X1 haalt 10 uur krap en Xduoo x3 haalt 8 uur (Mist geen DSD files afspeel :P

Kan je beter powerbank bij kopen.

• DMZ
De Sony E585 haalt de 77 uur met MP3. Flac is daarom ook geen vereiste, ik vroeg me af of er goedkopere versies waren, want de E585 is een dikke 150 euro.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20-06 10:14

FeaR

In GoT we trust

MP3-spelers vallen onder Mobile (gebruik). Schopje naar Mobile.

CEA > MAA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webbier
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:17
Ik heb destijds (jaar of 5 geleden) een Cowon J3 gekocht, speelt met FLAC nog altijd tegen de 30 uur. Deze is wel met touchscreen, maar ondanks de nodige uurtjes sportschool in een warme, bezwete broekzak en de nodige keren vallen tijdens hardlopen doet hij het nog steeds perfect. Ik heb de opvolgers niet meer gevolgd, maar misschien wel interessant merk om eens te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Hoe verloopt de zoektocht?

Ik zit met het zelfde. Ik heb 3 sansa clip+ spelertjes, en allemaal zijn ze er het laatste half jaar mee opgehouden, of lopen leeg. Ze zijn inmiddels ook al 6 jaar oud en zijn 4 jaar intensief gebruikt tijdens mijn werk.
Ik zoek dus eigenlijk een €50 flac speler met replaygain en minimaal 9 uur flac, speeltijd. En de enige opties die ik kan vinden zijn de Sandisk clip Sport en Jam.
Zijn er nog andere modellen? Misschien Chinese varianten.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

• DMZ
De goedkope optie lijkt voorlopig de Clip Sport. Mijn zoektocht lijkt dus ten einde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
DMZ schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 04:43:
De goedkope optie lijkt voorlopig de Clip Sport. Mijn zoektocht lijkt dus ten einde.
Ik heb sinds gisteren dus ook de Clip Sport. Het is duidelijk geen Clip+ qua functies en mogelijkheden. Maar hij heeft replaygain, shuffle, repeat en 20+ uur afspeeltijd. Nu nog even kijken hoe die zich houdt tijdens het werk.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:42

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Voor de toekomstige zoekers die audiokwaliteit als hoge vereiste hebben is misschien de Fiio M3 nog een optie, kost iets meer (zo'n 70 euro op moment van schrijven tegen 50 voor de clip sport) maar zou betere geluidskwaliteit bieden.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Alles van cowon.

Tegenwoordig gebruik ik alleen nog mijn telefoon als mp3, maar als ik weer een losse zou kopen werd het weer een cowon.
Hoge kwaliteit geluid en lange batterijduur zijn zo'n beetje de trademarks van cowon. Mijn D2 deed destijds geloof ik 52 uur. Heb 'm nog steeds, kan ook een SD kaart in, maar zoals gezegd gebruik ik tegenwoordig mijn telefoon (met spotify), en die wordt toch dagelijks opgeladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:42

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

defusion schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 01:14:
Alles van cowon.

Tegenwoordig gebruik ik alleen nog mijn telefoon als mp3, maar als ik weer een losse zou kopen werd het weer een cowon.
Hoge kwaliteit geluid en lange batterijduur zijn zo'n beetje de trademarks van cowon. Mijn D2 deed destijds geloof ik 52 uur. Heb 'm nog steeds, kan ook een SD kaart in, maar zoals gezegd gebruik ik tegenwoordig mijn telefoon (met spotify), en die wordt toch dagelijks opgeladen.
Cowon is niks mis mee, ik heb er zelf ook een. Maar het bedrijf heeft toch min of meer zijn handen afgetrokken van mp3 spelers. Ze zijn nog wel verkrijgbaar, maar het laatste nieuwe product dateert alweer van 2014. Op zich jammer, maar een beetje hetzelfde pad als sandisc met de sansa lijn. Alleen beknibbeling, geen innovatie, en dat terwijl ze een perfect product hadden.

Een groot nadeel vind ik zelf aan mijn cowon dat de oplaad-usb plug aan de apparaat kant een vreemde Koreaanse stekker heeft. Werkt verder prima, maar ik heb nergens een reserve mocht ie ooit stuk of kwijt raken.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Pagina: 1