Op zoek naar een 43 of 49 inch Android TV, 100hz, 500-850eur

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 21:42

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Topicstarter
Ik zoek een?
Ik zoek een TV van ±43 of ±49 inch. Ik wil dat het panel native 100hz is. Verder heb ik mijn zinnen gezet op Android TV, maar alternatieven overweeg ik ook als het verder heel gunstig is.

Wat is je budget?
Het absolute maximum is 850 euro, maar ik besteed liever rond de 500 euro. Daarom moet ik een beetje afwegen welke features ik het belangrijkst vind, en of ik niet beter kan wachten tot prijzen dalen of nieuwe modellen komen.

Op volgorde van zwaar wegend naar minder zwaar wegend vind ik:
  1. Goed werkend OS
  2. Prijs
  3. Beeldkwaliteit
  4. Schermdiagonaal
  5. Full HD vs. UHD. Als het voldoende besparing oplevert, en andere vinkjes worden aangetikt, is Full HD prima.
  6. Nieuwheid van het model, toekomstbestendigheid
  7. Input lag voor die paar keer dat ik nog op de 360 game
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om...
TV kijken: Voornamelijk via apps (Netflix, streamen vanaf PC, eventueel iets als KPN Play)
Muziek luisteren: Voornamelijk Spotify
Ik heb een Android telefoon waarvandaan ik veel denk te kunnen casten, en ook een Windows PC.

Wat heb je zelf al gevonden?
Op dit moment overweeg ik de Philips 6501 serie (43 en 49). Grote voordelen daarvan vind ik de afstandsbediening met toetsenbord, en ik geloof dat het beeld ook erg mooi is.
pricewatch: Philips 649PUS6501/12 Zilver

Ik overweeg ook Sony toestellen, daarvan zou het OS wat vlotter reageren. Ook zouden die makkelijk te koppelen zijn met een Playstation-controller om eventueel wat Android games te spelen. De Sony's lijken echter wel wat duurder te zijn: pricewatch: Sony Bravia KD-49X8305C Zwart

Ik weet dat in ieder geval bij Sony het beeld makkelijk uit kan terwijl ik muziek luister, dat lijkt me heel handig.

Welke vragen heb je hier nog over?
Op dit moment moet ik ervoor kiezen of ik liever een TV koop die wat jaren mee gaat, en wat meer besteed, of ga voor een scherpe deal en over een paar jaar wel weer upgrade. Over een jaar of wat zal ik weer verhuizen. Anderzijds wil dat niet direct zeggen dat ik een andere behoefte zal hebben qua TV, en in korte tijd weer een nieuwe TV kopen is misschien nergens voor nodig. Wat is jullie advies?

Ik ben benieuwd of ik modellen mis in mijn overweging, en wat de algemene meningen zijn over deze series Sony/Philips TVs en andere vergelijkbare Smart TVs. Ik ben vooral op zoek naar advies op basis van het veranderende TV landschap (in het nabije verleden en de nabije toekomst), want daar ben ik niet zo goed van op de hoogte.

[ Voor 20% gewijzigd door Jeroen op 04-09-2016 13:22 ]

"I don't always test my code, but when I do, I test on production."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnthebest
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-08 15:33
Is het niet beter om voor een 'domme' tv te kiezen? En om daar een mooie Nvidia Shield TV naast/onder te zetten die bizar veel sneller is dan de huidige Android TV's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Topicstarter
johnthebest schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 21:38:
Is het niet beter om voor een 'domme' tv te kiezen? En om daar een mooie Nvidia Shield TV naast/onder te zetten die bizar veel sneller is dan de huidige Android TV's.
Interessante optie. Is de Shield niet veel te duur om voordelig te zijn? Daarnaast kreeg ik de indruk dat alle fatsoenlijke TV's tegenwoordig sowieso 'smart' zijn, dus dat er weinig te winnen valt door te zoeken naar een 'domme' of dat je dan sowieso ook een slechter model te pakken hebt qua beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Alle modelen zijn wel zogenaamd Smart, maar echt smart werken doet het nog steeds niet.
Meestal hebben ze toestelspecifieke software waardoor je beperkt bent en het is vaak allemaal erg traag waardoor ergenis!
Daarom heb ik een HiMedia Q10 Pro onder mijn tv staan ;)

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:58
Jeroen schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 21:41:
[...]

Interessante optie. Is de Shield niet veel te duur om voordelig te zijn? Daarnaast kreeg ik de indruk dat alle fatsoenlijke TV's tegenwoordig sowieso 'smart' zijn, dus dat er weinig te winnen valt door te zoeken naar een 'domme' of dat je dan sowieso ook een slechter model te pakken hebt qua beeld.
Ja, IMO lever je teveel in op beeld, door een domme te pakken, dan zit je echt in de lagere klasse. Een middenklasse FHD heeft altijd Smart, en je beeld is beter. Waarvoor wil je Android? Als het Kodi is, dat werkt ok op een Sony, heb er zelf 1, Philips hoor ik mindere dingen over.

Nog iets....is die 49 inchers niet meestal Ips? Dat heeft mindere zwartwaardes en contrast dan VA panels, maar dan zit je wel aan de 50 inch. 43 inch is ook het overwegen waard, kleiner, maar goedkoper, en je halve huiskamer is niet een Tv-wand (maar nu ben ik subjectief).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnthebest
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-08 15:33
De tv hoeft niet persé dom te zijn, je kan altijd de smart functionaliteit van de tv negeren. Zo doe ik het ook met mijn Sony X85, ontzettend smart maar heb er nog nooit iets mee gedaan B). Anders ga je misschien in de low range vallen qua panelen, hoewel ik altijd goede ervaringen heb gehad met domme LG tv's.

Ik heb altijd liever een kastje ernaast want die worden meestal beter voorzien met updates, of je kan ze zelf tweaken. En als het echt niet meer voldoet, vervang je alleen het kastje en hoef je niet meteen een nieuwe tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Topicstarter
Ik heb nog eens een beetje gezocht en gedacht, en ik denk dat het nu twee kanten op kan vallen. Een TV die voldoet aan bijna al mijn harde eisen is deze LG: pricewatch: LG 43LH604V Zwart

Dit is gelijk een erg goedkope optie en ik kan ermee doen wat ik wil, het grootste nadeel is dat het geen Android TV is maar in principe kan ik met een Chromecast daar ook eventueel wat aan doen.

De andere optie is dat ik een grotere TV kies, maar dan denk ik dat ik liever gelijk een 4k TV heb en dan wat kieskeuriger ben qua OS. Dan zou ik dus kunnen gaan voor de Philips of Sony 49" varianten. De Sony is ongeveer 80 euro duurder dan de Philips, is iets vlotter maar heeft geen Ambilight en geen QWERTY toetsenbord. Dat lijkt me het verschil niet waard, dus dan zou het de Philips 49PUS6501 worden.

Het verschil tussen de ene en de andere optie is 280 euro (of ongeveer 60%), nou is het dus nog de vraag of dat het waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:31
Jouw eerste criterium (goed werkend OS) gaat al niet samen met Philips.
Voor een degelijke beeldkwaliteit heb je een 100 Hz paneel nodig.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Jeroen schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 21:41:
[...]

Het probleem met veel SmartTV's is dat ze de functionaliteit wel hebben, maar de uitvoering hiervan vaak nogal slecht is. Zeker onder Android TV zijn er nogal vaak problemen bij Philips en Sony waardoor het niet zo goed werkt. Hierdoor grijpt men toch weer terug naar externe apparatuur zoals een nVidia Shield, Apple TV of Chromecast waar het allemaal wel goed werkt en fijn te bedienen is.

De keus voor een televisie zou ik dus vooral niet afhankelijk laten zijn van het OS dat gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Topicstarter
Nog een interessante optie is trouwens deze Philips: pricewatch: Philips 49PUS6561 Zilver

Het is eigenlijk een duurdere variant van de 6500-serie (op de Philips site 1149 euro vs 1099 euro voor de 6501). Het staat niet in de Pricewatch, maar ik vermoed dus sterk dat deze ook een 100hz paneel heeft. Het verschil zit hem er in dat hij extra Ambilight heeft, en zo te zien meer ARC aansluitingen, en hij is goedkoper.
Tommie12 schreef op zondag 04 september 2016 @ 10:50:
Jouw eerste criterium (goed werkend OS) gaat al niet samen met Philips.
Voor een degelijke beeldkwaliteit heb je een 100 Hz paneel nodig.
Je hebt gelijk, misschien ben ik daar toch al vanaf gestapt. Zoals door meer mensen is aangedragen kun je de 'smart'-heid van een TV makkelijk upgraden. Het beeld niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Jeroen op 04-09-2016 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Jeroen schreef op zondag 04 september 2016 @ 13:19:
Nog een interessante optie is trouwens deze Philips: pricewatch: Philips 49PUS6561 Zilver

Het is eigenlijk een duurdere variant van de 6500-serie (op de Philips site 1149 euro vs 1099 euro voor de 6501). Het staat niet in de Pricewatch, maar ik vermoed dus sterk dat deze ook een 100hz paneel heeft. Het verschil zit hem er in dat hij extra Ambilight heeft, en zo te zien meer ARC aansluitingen, en hij is goedkoper.
In de Philips 6561 zit exact hetzelfde type paneel als in de Philips 6501 waardoor hier geen verschil tussen de toestellen zit. Nadeel is wel dat het type paneel een IPS-paneel is. IPS staat bekend om een goede kleurreproductie maar onder televisies een slecht contrast. Het contrast wordt gezien als het belangrijkste beeldaspect van een goede beeldkwaliteit. In vergelijking met een VA-paneel zal de beeldkwaliteit daardoor - zeker in een donkere omgeving - minder indrukwekkend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Topicstarter
Dimens schreef op zondag 04 september 2016 @ 16:44:
[...]

In de Philips 6561 zit exact hetzelfde type paneel als in de Philips 6501 waardoor hier geen verschil tussen de toestellen zit. Nadeel is wel dat het type paneel een IPS-paneel is. IPS staat bekend om een goede kleurreproductie maar onder televisies een slecht contrast. Het contrast wordt gezien als het belangrijkste beeldaspect van een goede beeldkwaliteit. In vergelijking met een VA-paneel zal de beeldkwaliteit daardoor - zeker in een donkere omgeving - minder indrukwekkend zijn.
Ik zag het inderdaad in de review. Helaas is er echter maar heel weinig wat qua specs een beetje overeenkomt met deze Philips: 100hz, 4k, 49", ±700 euro. Alle alternatieven zijn duurder, en hebben dan ook weer geen Ambilight. De eerstvolgende die wel ook Android TV draait is de Sony van 900 euro (830, maar voor die prijs moeilijk leverbaar).

Deze LG voor 800 euro komt om de hoek kijken, maar heeft weer WebOS 2.0 in plaats van 3.0 wat voor zo'n bedrag denk ik toch wel een gemis is. pricewatch: LG 49UF850V Zwart

[ Voor 11% gewijzigd door Jeroen op 04-09-2016 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Jeroen schreef op zondag 04 september 2016 @ 16:52:
[...]

Ik zag het inderdaad in de review. Helaas is er echter maar heel weinig wat qua specs een beetje overeenkomt met deze Philips: 100hz, 4k, 49", ±700 euro. Alle alternatieven zijn duurder, en hebben dan ook weer geen Ambilight. De eerstvolgende die wel ook Android TV draait is de Sony van 900 euro (830, maar voor die prijs moeilijk leverbaar).
Als je op de Sony X83C doelt; dit is ook een televisie met IPS-paneel. De X85C heeft wel weer een VA-paneel waardoor deze ook een stuk betere beeldkwaliteit geeft.

Op het moment dat je eis voor een UHD-televisie laat vallen, wordt de keus ineens een stuk groter.Toestellen als de Sony W75C, Sony W8C, Samsung J6200 of Panasonic CS630.

De zichtbaarheid van de UHD-resolutie is namelijk discutabel en afhankelijk van de kijkafstand en het formaat toestel. Je zult zeer dicht op het toestel moeten zitten om op <50" het verschil waar te nemen.
Deze LG voor 800 euro komt om de hoek kijken, maar heeft weer WebOS 2.0 in plaats van 3.0 wat voor zo'n bedrag denk ik toch wel een gemis is. pricewatch: LG 49UF850V Zwart
Naast dat het toestel verouderd is, is het eveneens geen goede televisie. Komt eveneens ook met een IPS-paneel net zoals vrijwel alle televisies van LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Topicstarter
Dimens schreef op zondag 04 september 2016 @ 17:21:
[...]

Als je op de Sony X83C doelt; dit is ook een televisie met IPS-paneel. De X85C heeft wel weer een VA-paneel waardoor deze ook een stuk betere beeldkwaliteit geeft.

Op het moment dat je eis voor een UHD-televisie laat vallen, wordt de keus ineens een stuk groter.Toestellen als de Sony W75C, Sony W8C, Samsung J6200 of Panasonic CS630.

De zichtbaarheid van de UHD-resolutie is namelijk discutabel en afhankelijk van de kijkafstand en het formaat toestel. Je zult zeer dicht op het toestel moeten zitten om op <50" het verschil waar te nemen.

[...]

Naast dat het toestel verouderd is, is het eveneens geen goede televisie. Komt eveneens ook met een IPS-paneel net zoals vrijwel alle televisies van LG.
Bedankt, ik ga hier weer eens verder naar kijken. Een 43" Full-HD tv is nog altijd een goede optie, maar ik hoopte dan met een kleiner budget klaar te kunnen zijn. De Sony W805C in 43 en 50 inch zijn nu beide een optie, maar zonder 4k weet ik niet of ik nog kan verantwoorden dat ik meer dan 43" nodig heb. Samsung valt voor mij af omdat die 50hz zou zijn, en omdat Tizen geen Spotify client heeft.

De Panasonic in 43" zou ook een goede optie kunnen zijn ware het niet dat die duurder is dan de 50" variant... en beide niet veel keuze aan winkels bieden.

Ik heb in de winkel ook de 50W807C gezien, maar die kom ik niet tegen in de Pricewatch... http://www.mediamarkt.nl/...-kdl-50w807c-1374101.html

[ Voor 4% gewijzigd door Jeroen op 04-09-2016 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Jeroen schreef op zondag 04 september 2016 @ 17:45:
[...]

Bedankt, ik ga hier weer eens verder naar kijken. Een 43" Full-HD tv is nog altijd een goede optie, maar ik hoopte dan met een kleiner budget klaar te kunnen zijn. De Sony W805C in 43 en 50 inch zijn nu beide een optie, maar zonder 4k weet ik niet of ik nog kan verantwoorden dat ik meer dan 43" nodig heb. Samsung valt voor mij af omdat die 50hz zou zijn, en omdat Tizen geen Spotify client heeft.
De Samsung F6200 is gewoon een 100Hz LCD-televisie.
Ik heb in de winkel ook de 50W807C gezien, maar die kom ik niet tegen in de Pricewatch... http://www.mediamarkt.nl/...-kdl-50w807c-1374101.html
Dit soort televisies worden vaak maar door een winkelier verkocht zoals in dit geval de Media Markt. De verschillen tussen de modellen zit dan vaak puur in het uiterlijk terwijl de prijs van dit soort "exclusieve" modellen een stuk hoger ligt. Doordat de modellen niet door andere winkels verkocht worden, hebben ze veel minder last van concurrentie en blijft de prijs ook hoog. Tenzij je een grijs model moet hebben in plaats van een zwart model, is de W807C het niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Topicstarter
Dimens schreef op zondag 04 september 2016 @ 19:52:
[...]

De Samsung F6200 is gewoon een 100Hz LCD-televisie.
Dan kan het zijn dat de Pricewatch niet klopt. Bedoel je niet de J6200? De F bestaat ook maar lijkt een oude serie te zijn, overigens staat daar ook 50hz bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:44
Jeroen schreef op zondag 04 september 2016 @ 21:40:
[...]

Dan kan het zijn dat de Pricewatch niet klopt. Bedoel je niet de J6200? De F bestaat ook maar lijkt een oude serie te zijn, overigens staat daar ook 50hz bij.
De J6200 voldoet eigenlijk aan al je eisen. (Spotify staat niet in je eisen lijst :P )
En de J6200 is ook nog eens ruim binnen je budget.

Met de J6200 heb je misschien budget over voor een Chromecast als Spotify echt een dealbreaker is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Topicstarter
GeeMoney schreef op maandag 05 september 2016 @ 11:37:
[...]

De J6200 voldoet eigenlijk aan al je eisen. (Spotify staat niet in je eisen lijst :P )
En de J6200 is ook nog eens ruim binnen je budget.

Met de J6200 heb je misschien budget over voor een Chromecast als Spotify echt een dealbreaker is?
Het is niet een dealbreaker maar wel jammer, en een teken van het nadeel van Tizen ten opzichte van Android TV. Nu blijkt dat de Samsung inderdaad ook 100hz is (stond eerder in de PW fout, en kwam dus niet door het filter), is die met 120 euro verschil met de Sony (voor 50") best een goede overweging waard. Ik ga nog even verder naar reviews kijken van deze. Voor zo'n bedrag (579) overweeg ik alsnog 50" te kiezen boven 43".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Jeroen schreef op zondag 04 september 2016 @ 21:40:
[...]

Excuus, de J6200 bedoel ik inderdaad. In mijn hoofd wilde ik uitleggen dat alle series 6 FHD-televisies van Samsung van afgelopen jaren (op die van 2016 na) over een 100Hz paneel beschikken met de F6200 als uitzondering. Vandaar dat ik de twee modellen door elkaar heb gehaald.
Pagina: 1