Toon posts:

Minidiscs voor data

Pagina: 1
Acties:
  • 200 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
In sommige films (Matrix >:)) en op TV zie je soms dat mensen een soort minidiscs gebruiken voor data-opslag.

Zijn die dingen in het 'echte leven' ook verkrijgbaar, en zijn ze een beetje aan te raden. Ze zien er namelijk extreem stoer uit!

Verwijderd

In theorie zou je een sony minidisk via een digatale in/out ook voor data kunnen gebruiken. Ik denk alleen dat de betrouwbaarheid daarvan niet hoog genoeg is.

Er zijn wel magneto-optical schijven, die lijken een beetje op een minidisc, maar zijn wel een stuk groter. Die dingen in de film zullen dus wel fake zijn.

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01-2025

Paitor

rages doen :P

Dit gaat om de mini DVD.
Is nieuw, en duur
maar kan al wel.
Net zoals plasma schermen :o

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Verwijderd

Bedenk wel : op een minidisc kan evenveel muziek als op een cd, maar niet evenveel data, aangezien minidisc een vorm van compressie gebruikt.

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Ik heb een jaar geleden een soort apparaatje/kabel gezien die je op je minidisc kon aansluiten en met bepaalde software kon je hem dan als grote floppydisk gebruiken, meen dat dat toen rond de 600 piek kostte....

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-03 10:45

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

het zal denk ik ook niet snel zijn MD is namelijk 1speed (of las ik nou laatst ergens dat er ook meer speed MD mogelijk is??)

• rambo-2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-01-2024

rambo-2001

be anonymous

en wat als je data nou om kunt zetten in geluid en (via software) en dan naar je md speler stuurt en vervolgens via digitaal in (via software)van muziek weer data maakt.

is dit niet mogelijk ?

cs skill - making a desert eagle out of tooth picks

• rambo-2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-01-2024

rambo-2001

be anonymous

Op woensdag 27 juni 2001 22:33 schreef CV_SmileY het volgende:
het zal denk ik ook niet snel zijn MD is namelijk 1speed (of las ik nou laatst ergens dat er ook meer speed MD mogelijk is??)
md heeft meerdere speeds zijn al decks te koop waar je vast recording kunt doen

cs skill - making a desert eagle out of tooth picks

• JsB
  • Niet online

JsB

Data MD bestaat zeker en er past ook iets van 650 MB op maar het is niet compatibel met de gewone md standaard. Er is zelfs een aantal jaren geleden een MD PC drive verkocht maar die verkocht niet zo goed ofzo en is geflopt. Op www.minidisc.org is er vast meer over te vinden.

• Linchpin
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:01
Volgens mij kan er op data-md's geen 650 MB maar zo'n 120 MB. Data-overdracht was geloof ik ook vrij traag met die dingen.

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Sony heeft ook een jaar of 4 terug denk ik een zo'n drive gehad. Dit was een beta drive die ik gezien heb het was een scisi model mbv van speciale software kon je er muziek opzetten. Voor windows was het gewoon een verwisselbare schijf.
De productiekost zou te hoog geweest zijn en er was niet echt een markt voor toen ( De zip drive was al ingeburgerd :) )

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• smvs
  • Niet online
je hebt toch gewoon van die 120 mb ls superdrives of is dat weer helemaal uit de mode?

Verwijderd

je files die je op je minidisc wil gooien renamen naar .mp3 of .wav ofzo >:)

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:00

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Info van Sharp over MD-Data
Sony MD-Data Info
High Density Data MD's

Genoeg links over Data-MD te vinden dus, de apparaatjes bestaan wel degelijk !!! Er gaat inderdaad veel minder data op een MD als op een CD, maar als vervanging van een floppy is het eigenlijk best interessant...

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Verwijderd

Volgens de plaatselijk media-boer (bezemstelen(=advanced spindles) met 1000CDR's, dozen videocasseten en hopen minidiscs)

Data Capacity: +/-100MB
Music stored with compresion (a kind of MP3).

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:00

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Op donderdag 28 juni 2001 00:21 schreef algabra het volgende:
Data Capacity: +/-100MB
Music stored with compresion (a kind of MP3).
Dit is dus 140 MB om precies te zijn, zie voorgaande URL's >:)

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Verwijderd

Topicstarter
ca. 1 op 6 compressie, las ik ergens, dus dat klopt wel ongeveer.

Maar wat ik zoek hoeft niet minidisc-compatible te zijn, als het er maar stoer uitziet (ja, het oog wil ook wat)

En er moet natuurlijk wat data op passen (min. 100MB is prima)

• JsB
  • Niet online

JsB

ik volg even de link van iets hierboven en wat is het eerste dat ik zie staan: A data use MD has been developed that provides a 650 megabyte memory capacity, enlarging the MD data standard's designed capacity through a 4X increase in density.

Dus is er gewoon een 650 mb minidisc net zoals ik zei. :Y)

Audio md ruled trouwens zwaar, goedkope schijfjes, lekker klein en schokbestendig. Mooier dan mp3 in mijn mening, de opslag is immer goedkoop.

Verwijderd

Topicstarter
Maar waar zijn die krengen te koop, en heeft iemand er al een?

Verwijderd

ik heb zon sony md portable speler/recorder
die nieuwe compressie gebruikt ofzo
kan evenveel op als 4 cds, meeer als 5 uur :)
heel relaxed dingetje maar zou daar dan ook meer data opkunne, en kan dat uberhaupt met die compressietechniek ?
en hoe/wat/waar ? want het lijkt mij zwaar handig want ik zoek eigenlijk manier om filez van school naar thuis te transferren
kwou eigenlijk zip kopen maar alleen daarvoor is dat ook zonde dus
als t met me md kan zou erg stoer zijn....

• JsB
  • Niet online

JsB

Als je even logisch nadenkt is het natuurlijk niet mogelijk om met een audi minidisc data op te nemen. net zoals bij audio cd wordt er een hele slechte foutcorrectie gebruikt om zoveel mogelijk bandbreedte open te houden, bij audio maakt dit immers toch niet zoveel uit. Bij data natuurlijk wel.

Verwijderd

[b]
Maar wat ik zoek hoeft niet minidisc-compatible te zijn, als het er maar stoer uitziet (ja, het oog wil ook wat)

En er moet natuurlijk wat data op passen (min. 100MB is prima)
Wat dacht je van 8 cm cdr's inclusief een kleine juwelcase http://www.tweakers.net/pricewatch/17823

Verwijderd

Topicstarter
Is misschien wel leuk, maar is niet echt 'echt'. Toch maar ff kijken.

En nee, ik ga niet met gewone minidiscs klooien, dat AD-DA geconvert geeft mij spontaan ADHD

Verwijderd

Topicstarter
Ik zag laatst ook die MO-drive van Iomega (staat nu ook in de computer totaal).

Kan 1,3GB op en is heel duur.

Nadeel is dat die schijfjes 3,5" zijn, en niet zo heel snel.

Heeft iemand zo'n ding toevallig?

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-03 20:27
Ja hoor, die dingen bestaan. Ze heten Data MD's.

Afbeeldingslocatie: http://www.mosarca.com/DONINFO/MDB.GIF

Afbeeldingslocatie: http://www.digicamhistory.com/Sony%20Data%20MD.jpg

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:29
woei! oud topic! en je plaatjes doen 't nie... nu wel 8)7

[ Voor 24% gewijzigd door Brent op 16-03-2003 11:00 ]

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Niet zo vreemd dat zulke dingen ná 2 jaar wel bestaan :z