Nieuwe PC boot niet of GPU issues?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ugulino
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 03-04-2024
Mijn vraag
Vandaag een nieuwe PC in elkaar gezet met deze specs:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600 Boxed€ 230,-€ 230,-
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 86,90€ 86,90
1EVGA GeForce GTX 1060 SC GAMING 6GB€ 311,50€ 311,50
1Fractal Design Define S€ 79,90€ 79,90
1Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth€ 22,96€ 22,96
1Dell Ultrasharp U2715H Zilver, Zwart€ 439,-€ 439,-
1Logitech K120 (Internationaal)€ 13,84€ 13,84
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 65,95€ 65,95
1Cooler Master GM G450M€ 51,95€ 51,95
1Samsung 850 EVO 500GB€ 153,50€ 153,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.455,50

Toen ik met trillende vingers de powerknop indrukte, ging alles helaas niet helemaal naar wens. De monitor gaf aan geen input te krijgen toen deze was aangesloten via displayport op de videokaart. Wat kan hier het probleem zijn en wat valt er aan te doen?

Overigens gaan de leds op het moederbord wel branden.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Zie build in link hierboven. Van software is dus nog geen sprake.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Via HDMI het zelfde probleem wanneer deze is aangesloten op de GPU. Ik kan de monitor niet rechtstreeks aansluiten op het moederbord omdat het moederbord alleen dvi en vga uitgangen heeft en mijn monitor enkel hdmi en displayport. Is mijn gpu dus het probleem of zit het lek ergens anders? En hoe kom ik daar dan achter?

Alvast bedankt voor jullie advies!

[ Voor 64% gewijzigd door ugulino op 03-09-2016 19:41 ]

Alle reacties

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Zet de specs even in dit topic.

Eerste waar ik aan denk is de voedingskabel naar de GPU, zit die er wel in ? En de 4 of 8 pins CPU stekker ? Maak anders even een foto van de binnenkant van de PC, dan kunnen we zien of alles goed zit.

• ThomasJ
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-01 22:21
Ik zie dat het bord en je monitor beiden een HDMI aansluiting hebben. Om te checken of je gpu de boosdoener is, kun je in ieder geval hem er uit halen en dan de monitor op het moederbord aansluiten. Krijg je dan wel beeld, dan is het vrijwel zeker je gpu.

• ugulino
Kan geen foto's rechtstreeks uploaden. Dus hier een link naar de foto:
http://imgur.com/8Hz3bLl

@Thomas: Stom! Zie nu idd dat het mobo ook gewoon HDMI heeft. Zal zo even checken. Thanks

• ugulino
Nope, ook met de monitor rechtstreeks op het moederbord aangesloten nog geen input :(

De CPU fan, case fans en gpu fan draaien overigens allemaal niet. Als je de op de powerknop drukt, hoor je alleen de fan van de psu een seconde draaien. Daarna doodse stilte, maar dus wel leds op het moederbord die branden. Ook de power led blijft gewoon aan.

[ Voor 60% gewijzigd door ugulino op 03-09-2016 19:41 ]

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-12-2025
ugulino schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 19:19:
Nope, ook met de monitor rechtstreeks op het moederbord aangesloten nog geen input :(

De CPU fan, case fans en gpu fan draaien overigens allemaal niet. Als je de op de powerknop drukt, hoor je alleen de fan van de psu een seconde draaien. Daarna doodse stilte, maar dus wel leds op het moederbord die branden. Ook de power led blijft gewoon aan.
Als je hem op je moederbord aansluit moet je wel even je GPU loskoppelen.

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08:10
Kijk even of het aantal afstandbusjes met de schroefjes klopt. Je weet wel die busjes waar je het moederbord oplegt als er eentje te veel in zit kan het bord kortsluiting maken.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als er helemaal geen fans gaan draaien lijkt het wel erg op kortsluiting.

Edit: Zit de 8 pins CPU trouwens wel goed ? Hij lijkt iets scheef te zitten waardoor het contact mogelijk niet goed is.

[ Voor 45% gewijzigd door PilatuS op 03-09-2016 20:07 ]

• ugulino
Ook met gpu losgekoppeld nog geen enkele respons. En de raisers van het moederbord zitten goed. Is er een manier om te achterhalen of er idd sprake is van kortsluiting?

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-12-2025
ugulino schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 20:43:
Ook met gpu losgekoppeld nog geen enkele respons. En de raisers van het moederbord zitten goed. Is er een manier om te achterhalen of er idd sprake is van kortsluiting?
Moederbord uit je kast halen en op de doos van je mobo alles aansluiten.

Verwijderd

Ik kan het niet helemaal goed zien, maar de 24 pin's connector lijkt er ook niet helemaal goed in te zitten, en met name aan de bovenkant. Verder kun je nog controleren of de socket geen gebogen pinnetjes heeft.

• bassiexp
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-01 21:37
Volg anders even de lijst uit het Hangen en Opstartproblemen troubleshooter topic.

Deze is wel uitgebreid maar als je deze volgt, dan weet je van een aantal onderdelen misschien meer.

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08:10
Het feit dat er helemaal niks draait van de 12 volt is wel zorgelijk als het geen kortsluiting is en het geheel getest is op een doos of iets anders dat niet geleid.

Test de powersupply als je kan met de paperclip test

http://support.antec.com/...y-dead-the-paperclip-test

Kan je dat al wegstrepen. Atx power moet gewoon goed zitten denk ik die kan je nooit omdraai en er in krijgen tenzij je er een hamer bij pakt van de 8 pin cpu connector weet ik dat niet helemaal zeker
Pagina: 1