Slechte tijd om een laptop te kopen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ergo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 06-08 09:43
Sinds een tijdje ben ik opzoek naar een laptop voor school en dergelijke.
Het lijkt dan ook alsof heel veel modellen EOL zijn aangezien ik al een paar keer gehad heb dat het model dat ik wou aanschaffen ineens uitverkocht was. dit waren voornamelijk modellen met een 960m en een 6300/6700hq. nu zijn er ook andere lichtingen met 1060 kaarten maar die liggen niet rond het beoogde prijspunt van ongeveer 1000-1200 euro en gaan daar waarschijnlijk ook niet komen.

verwacht iemand op korte termijn een groot aantal refreshes? of is het wachten op de laptops met rx460 en de 1050(?) voordat de nieuwe laptops in het midend gamesegment van 1000 euro eraan komen? dit is geen aankoopadvies maar gewoon een vraag van iemand die niet snapt in watvoor staat de markt is.

edit : ik ben me bewust van de kaby lake modellen maar ik heb tot nu toe alleen iets over de u modellen gelezen. nieuws over vergelijkbare hq modellen zie ik nergens voorbij komen en het lijkt alsof de IFA ook vooral smartphone en wearable land is....

[ Voor 14% gewijzigd door Ergo op 03-09-2016 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgende maand ofzo komt er een nieuwe generatie Intel processors…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ergo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 06-08 09:43
Verwijderd schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 17:52:
Volgende maand ofzo komt er een nieuwe generatie Intel processors…
dat weet ik , heb mijn startpost aangepast. het gaat me vooral om de nieuwe hq modellen waarvan ik nog niks gehoord heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friggler
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:54
Wat ik me herinner van mijn tijd dat ik werkte in een pc zaak is dat augustus en september altijd erg karig is. Alleen de grote ketens krijgen wat nieuwe modellen binnen (of ze kopen alles op met het oog op de start van school).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:24
Nate-Senpai schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 17:54:
[...]

dat weet ik , heb mijn startpost aangepast. het gaat me vooral om de nieuwe hq modellen waarvan ik nog niks gehoord heb.
De Kaby Lake HQ modellen komen op z'n vroegst januari 2017 pas. Dan geeft Intel ze namelijk pas vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rr7r
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02:28
Aan de andere kant zijn er nu wel veel Back 2 School acties (of de laatste weken dan). Dus als je 1 generatie achter kan lopen kan je leuke korting krijgen hier en daar.

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-08 14:23
Ik verwacht dat er tot de kerst nog hogere prijzen zullen worden gerekend voor GPU's uit de 10xx reeks. Nieuwe processoren, ik vind dat zelf met name van belang voor accuduur, maar qua rekenkracht is het eigenlijk momenteel voor niemand meer een probleem, tenzij je bijzondere dingen doet zoals films of foto's verwerken.

Zelf zou ik in het nieuwe jaar kijken, dan is de kersthausse geweest en gaat er veel in de uitverkoop.
Pagina: 1