Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-09 12:07
Ik heb een set van fotos gemaakt met mijn Olympus camera en ook mijn iphone. De tijd op de Olympus heb ik nagenoeg gelijk gehouden aan de iphone. Ik zou graag de geotag informatie van de fotos op de iphone willen gebruiken om de fotos uit mijn Olympus te willen schrijven. Ik heb al gekeken naar verschillende geotag pakketten, maar eea wilt nog niet zo vlotten.

Exiftool (http://www.sno.phy.queensu.ca/~phil/exiftool/) zou kunnen werken, maar dan moet ik behoorlijk aan de bak met scripting. (Extractie van GPS info/tijd uit de iphone foto's, interpolatie van de gegevens en schrijven van de camera fotos)

Iemand gelijke ervaringen die me de juiste richting op kan zetten?

Beste antwoord (via Jochem op 04-09-2016 17:59)

• Nic
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:51

Nic

Vrij

Lightroom kan foto's geotaggen met behulp van een track log in een GPX-file. Ik zou proberen om van de geotags in je iphone-foto's om te zetten naar een GPX-bestand (dat is goed te doen, waarschijnlijk wel met een klein beetje scripten), en daarna dat bestand gebruiken om Lightroom de rest te laten doen.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Nic
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:51

Nic

Vrij

Lightroom kan foto's geotaggen met behulp van een track log in een GPX-file. Ik zou proberen om van de geotags in je iphone-foto's om te zetten naar een GPX-bestand (dat is goed te doen, waarschijnlijk wel met een klein beetje scripten), en daarna dat bestand gebruiken om Lightroom de rest te laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-09 12:07
dsltv schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 17:28:
De Exiftool documentatie nu beter bestuderend: zie: http://www.sno.phy.queensu.ca/~phil/exiftool/geotag.html
Inverse Geotagging

The -p option may be used to output files in any number of formats. This section gives examples for creating GPX and KML output files from a set of geotagged images, or from a geotagged video file. (But note that the -ee option must be added to the commands below to extract the full track from a video file, and currently only M2TS videos are supported for this feature.)
Deze kun je dan gebruiken om de andere images te geotaggen.