Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal!

Na gisteravond al mijn kabels onder mijn bureau met kabelmanagement te hebben weg gewerkt en mijn bureau helemaal netjes te hebben opgeruimd heb ik nog een aantal uren op mijn desktop gegamed. Ik heb twee schermen op mijn AMD Radeon HD6990 aangesloten. Alles werkte 110% goed en hierna ben ik gaan slapen.

Nu start ik vanochtend mijn pc op, heb ik geen beeld! Ik heb hier nogal wat schermen staan en met verschillende schermen (displayports, hdmi en dvi) kreeg ik geen beeld. Dus ik uitzoeken wat het probleem is. Ik kon op geen enkele manier beeld krijgen uit de poortjes op mijn grafische kaart dus heb ik een VGA beeldscherm op mijn moederbord aangesloten, dit werkt wel. Nu ik weer toegang had ik mijn pc ben ik verder gaan zoeken naar het probleem. Ik was bang dat er iets kapot zou zijn en mijn grafische kaart niet meer zou werken, maar de ventilatoren draaien en als ik kijk bij apparaatbeheer herkent hij ook gewoon de grafische kaart, en staat er dat alles correct werkt. Ik had eerder al AMD Catalyst Control center, en heb altijd al mijn drivers up to date. Tot mijn verbazing heb ik ineens veel minder functies in AMD CC. Het lijkt wel alsof deze mijn videokaart niet herkent, terwijl mijn pc het wel herkent en als ik naar de systeeminformatie ga mijn pc ook gewoon de kaart aangeeft en herkent. Ook bij windows beeldscherminstellingen herkent mijn pc alleen maar dat scherm wat ik via het moederbord heb aangesloten.

Ik heb Catalyst Control center opnieuw geïnstalleerd, en ook alle drivers verwijderd en opnieuw geinstalleerd, dit allemaal zonder effect. Ook heb ik een systeemherstel geprobeerd naar een aantal dagen geleden, maar volgens mij is deze niet gelukt want ik heb dezelfde wallpaper als die ik gister heb gekozen.

Hoe kan dit nou? Gisteravond zit ik met een grote glimlach achter mijn PC en werkt alles helemaal goed, en vanochtend wordt ik wakker en moet ik via mn moederbord een scherm aansluiten omdat hij het anders niet doet? Apparaatbeheer ziet mijn grafische kaart wél, maar ik heb het idee dat Catalyst Control hem plots niet meer ziet? Als ik de drivers check via apparaatbeheer zijn ze up to date maar toch krijg ik het niet werkend?

Ik kon nergens een vergelijkbare situatie noch oplossing vinden dus ik denk ik vraag het even aan de Tweakers community, ik hoop dat iemand mij kan helpen!

Mijn dank is groot _/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-09 23:14
start eens op met 1 scherm ingeplugd. Ik heb hetzelfde met mijn 290 regelmatig nu sinds wat driver updates. Als ik dan de stroom er af haal en mijn eerste monitor (DVI) er uit haal, en enkel mijn 2e scherm via hdmi er in laat zitten, dat de pc dan wel goed opstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Gister de nieuwe update geïnstalleerd van AMD ?
Catalyst Software Suite versie 15.7.1 zou voor jou kaart moeten werken, niets anders.

[ Voor 48% gewijzigd door Hackus op 03-09-2016 16:20 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
legendareN schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 16:12:
start eens op met 1 scherm ingeplugd. Ik heb hetzelfde met mijn 290 regelmatig nu sinds wat driver updates. Als ik dan de stroom er af haal en mijn eerste monitor (DVI) er uit haal, en enkel mijn 2e scherm via hdmi er in laat zitten, dat de pc dan wel goed opstart.
Ik snap niet helemaal wat je precies bedoelt. Je hebt hem eerst opgestart met de dvi kabel die in je moederbord zat, en dat werkte. Nadat dit werkte heb je hem afgesloten, stroom eraf gehaald en via de hdmi een ander scherm op je grafische kaart aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 05 september 2016 @ 18:50:
[...]

Ik snap niet helemaal wat je precies bedoelt. Je hebt hem eerst opgestart met de dvi kabel die in je moederbord zat, en dat werkte. Nadat dit werkte heb je hem afgesloten, stroom eraf gehaald en via de hdmi een ander scherm op je grafische kaart aangesloten?
Versie stuurprogrammapakket Niet beschikbaar
Leverancier Advanced Micro Devices, Inc.
Versie 2D-stuurprogramma 8.01.01.1500
Bestandspad 2D-stuurprogramma Niet beschikbaar
Direct3D-versie 9.14.10.01128
OpenGL-versie 6.14.10.13399
Mantle-stuurprogrammaversie 9.1.10.0083
Mantle API-versie Niet beschikbaar
Versie AMD Catalyst Control Center 2015.1104.1643.30033

Dit is wat er bij mijn huidige software informatie staat van AMD catalyst, ik ga nu direct nogmaals catalyst verwijderen en opnieuw installeren!

------ UPDATE-----

Ik heb nogmaals mijn drivers verwijderd en hierna catalyst opnieuw geinstalleerd. Daarna uiteraard opnieuw opgestart. Helaas nog zonder effect! Ik blijf het toch maar raar vinden dat ik voor het afsluiten van mijn computer geen enkel probleem had met mijn PC, en een ochtend later na opstarten alles niet werkt. Wat dus zo raar is, is dat ik binnen apparaatbeheer wel mijn grafische kaart kan vinden als HD6990 en dat (het zal niet altijd de beste manier zijn) als ik hier op stuurprogrammas bijwerken klik hij weergeeft dat de stuurprogramma's naar de nieuwste software zijn geupdate. Ook als ik de autodetect utility gebruik zegt dit programma dat ik alle juiste nieuwe software heb en dat er niets nieuwers is.

Ook vraag ik mij af of iemand eerder ook het probleem heeft gehad dat Catalyst zomaar ineens minder functies weergeeft dan voorheen, toen alles nog wel goed werkte.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2016 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:43
Verwijderd schreef op maandag 05 september 2016 @ 18:52:
[...]

Versie stuurprogrammapakket Niet beschikbaar
Leverancier Advanced Micro Devices, Inc.
Versie 2D-stuurprogramma 8.01.01.1500
Bestandspad 2D-stuurprogramma Niet beschikbaar
Direct3D-versie 9.14.10.01128
OpenGL-versie 6.14.10.13399
Mantle-stuurprogrammaversie 9.1.10.0083
Mantle API-versie Niet beschikbaar
Versie AMD Catalyst Control Center 2015.1104.1643.30033

Dit is wat er bij mijn huidige software informatie staat van AMD catalyst, ik ga nu direct nogmaals catalyst verwijderen en opnieuw installeren!

------ UPDATE-----

Ik heb nogmaals mijn drivers verwijderd en hierna catalyst opnieuw geinstalleerd. Daarna uiteraard opnieuw opgestart. Helaas nog zonder effect! Ik blijf het toch maar raar vinden dat ik voor het afsluiten van mijn computer geen enkel probleem had met mijn PC, en een ochtend later na opstarten alles niet werkt. Wat dus zo raar is, is dat ik binnen apparaatbeheer wel mijn grafische kaart kan vinden als HD6990 en dat (het zal niet altijd de beste manier zijn) als ik hier op stuurprogrammas bijwerken klik hij weergeeft dat de stuurprogramma's naar de nieuwste software zijn geupdate. Ook als ik de autodetect utility gebruik zegt dit programma dat ik alle juiste nieuwe software heb en dat er niets nieuwers is.

Ook vraag ik mij af of iemand eerder ook het probleem heeft gehad dat Catalyst zomaar ineens minder functies weergeeft dan voorheen, toen alles nog wel goed werkte.
Als je in ccc gaat kun je dan wel het videokaart type 6990 terug vinden? Vaak als functies weggelaten wordt kan er geen amd kaart herkend worden ook al staat hij in apparaat beheer. Heb je al geprobeerd alle drivers weg te gooien met DDU? DDU is niet overrated, het kan veel problemen oplossen en jouwe lijkt ook drivergerelateerd te zijn.

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
aminam schreef op maandag 05 september 2016 @ 19:30:
[...]

Als je in ccc gaat kun je dan wel het videokaart type 6990 terug vinden? Vaak als functies weggelaten wordt kan er geen amd kaart herkend worden ook al staat hij in apparaat beheer. Heb je al geprobeerd alle drivers weg te gooien met DDU? DDU is niet overrated, het kan veel problemen oplossen en jouwe lijkt ook drivergerelateerd te zijn.
Ja ik ben er ook van overtuigd dat dit puur softwarematig is! In CCC kan ik inderdaad niet mijn videokaart terug vinden. Ik ga nu direct alle drivers verwijderen met DDU, ik zal straks laten weten hoe het verlopen is. Bedankt voor je reactie!

-----UPDATE-----

Ik heb DDU gebruikt en de drivers ge-deinstalleerd. Hier het programma doorlopen, pc opnieuw opgestart, CCC opnieuw geïnstalleerd. Echter geen verandering! Het rare is dat, ik tijdens de nieuwe installatie van CCC op aangepast hebt gedrukt. Hierbij kon ik zien dat er ook een stuurprogramma pakket werd geïnstalleerd van 90mb ongeveer. Dus hierna heeft het programma (denk ik) wel stuurprogramma's gevonden die hij nog kon installeren. Overigens zie ik als ik bij de systeeminformatie kijk wél staan dat er bij de systeeminformatie mijn grafische kaart wél wordt herkend. Helaas heeft het dus niet gewerkt!

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2016 19:53 . Reden: Update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oké, ik dacht ik kijk eens wat er gebeurd als ik de Microsoft Basic Display-Adapter weg haal bij apparaatbeheer. Hierna staan er in CCC nóg minder functies, zelfs nadat ik het wederom heb geinstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:41
Heb je nog een andere pc waar je die 6990 in kunt testen? Dan kun je een defecte kaart uitsluiten. Of als je pech hebt juist niet.

Als je je pc opstart zie je dan wel een stukje van je POST? Dus wat er aan harde schijven geheugen etc inzit? Uiteraard als de schermen op je 6990 aangesloten zit.
Als ie dan helemaal zwart blijft dan heb ik toch een donkerbruin vermoeden dat je kaart echt stuk is. Dat stukje zit namelijk voor windows aan en heeft helemaal niks met drivers etc te maken.

[ Voor 10% gewijzigd door arbraxas op 05-09-2016 20:12 ]

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:43
Heb je de bios switch toevallig op 2 staan? Ik zou het verband niet meteen zien met de problemen die je ervaart maar je kunt natuurlijk even checken of hij wel op 1(stock) staat.

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Dus je hebt nu beeld via de moederbord?
Wat geeft gpu-z aan bij videoadapter? Het lijkt me dat als je via de moederbord hebt aangesloten dat je idd minder functies hebt omdat je via je interne gpu draait.

Probeer in de bios je interne gpu uit te zetten en de beeldscherm op je gpu aan te sluiten en zo opstarten.
Voordat je dit doet ff alle software (drivers gpu) verwijderen in windows.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bullus schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 08:06:
Dus je hebt nu beeld via de moederbord?
Wat geeft gpu-z aan bij videoadapter? Het lijkt me dat als je via de moederbord hebt aangesloten dat je idd minder functies hebt omdat je via je interne gpu draait.

Probeer in de bios je interne gpu uit te zetten en de beeldscherm op je gpu aan te sluiten en zo opstarten.
Voordat je dit doet ff alle software (drivers gpu) verwijderen in windows.
Thanks!
Ik heb GPU-Z even geïnstalleerd en dit is wat eruit rolt:

Afbeeldingslocatie: http://gpuz.techpowerup.com/16/09/06/3yx.png

Afbeeldingslocatie: http://gpuz.techpowerup.com/16/09/06/7s7.png

Zijn er rare dingen te zien?

Echter lukt het mij niet om in mijn bios te komen (NOOB!), mn bios wordt in split second weergegeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
arbraxas schreef op maandag 05 september 2016 @ 20:12:
Heb je nog een andere pc waar je die 6990 in kunt testen? Dan kun je een defecte kaart uitsluiten. Of als je pech hebt juist niet.

Als je je pc opstart zie je dan wel een stukje van je POST? Dus wat er aan harde schijven geheugen etc inzit? Uiteraard als de schermen op je 6990 aangesloten zit.
Als ie dan helemaal zwart blijft dan heb ik toch een donkerbruin vermoeden dat je kaart echt stuk is. Dat stukje zit namelijk voor windows aan en heeft helemaal niks met drivers etc te maken.
Ik heb aan een vriend gevraagd of ik daar mijn kaart kan testen. Ik zal het je laten weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
Ik zou je voorbereiden want die kaart is dood. ;(

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eentje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-08 19:07

Eentje

houd van de vijver

Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 17:52:
[...]

Thanks!
Ik heb GPU-Z even geïnstalleerd en dit is wat eruit rolt:

[afbeelding]

[afbeelding]

Zijn er rare dingen te zien?

Echter lukt het mij niet om in mijn bios te komen (NOOB!), mn bios wordt in split second weergegeven...
spit second bedoel je met de tijd van opstarten tot je Windows inkomt neem ik aan. had ik met oude pc ook last van. als ik na opgestart te zijn opnieuw opstarten vanuit Windows klikte had ik meer tijd valt wellicht te proberen.

There eent no place like home

Pagina: 1