Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Zipperman
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 16-10 11:28
Ik heb sinds februari vorig jaar een Lumia 535, maar dit apparaat werkte niet als verwacht (bekende touchscreen problemen), heb het toen via de Kijkshop (telefoon daar gekocht) op laten sturen ter reparatie maar bij terugkomst was het probleem er nog, en zat er nu zelfs vezigheid onder het scherm (digitizer?).

Heb het apparaat wel kunnen blijven gebruiken als ik he tscherm maar niet te vies liet worden.
Het was een hel maar ik heb nu een afgedankte Lumia 1520 gekregen welke een wel werkend scherm heeft, en dus zou ik graag de 535 willen laten opsturen ter reparatie. Op het moment heb ik de bon, doos, lader etc. allemaal in mijn bezit, alleen zijn er nogal wat gebruikerssporen op het apparaat. Zo zit er een deukje rechtsboven, is de backcover scheuren aan het tonen, en de gebruikelijke krasjes ed.

Nu zat ik al te kijken op de Microsoft site, maar kan ik nergens vinden waar ik het apparaat kan opgeven om gerepareerd te worden.
Ook heb ik al horror verhalen gelezen (en meegemaakt) dat de apparaten niet gerepareerd werden en ook niet werden terug gestuurd aangezien er dan eerst bepaalde kosten gedekt zullen moeten worden. Zou dit ook bij mij gevoel kunnen worden?

Beste antwoord (via Zipperman op 03-09-2016 14:54)

• Stefan22
  • Registratie: november 2013
  • Niet online
Je kunt hem ook bij Microsoft laten repareren, dan moet je eerst gegevens invullen op onderstaande pagina. Als ik me goed kan herinneren komt er wel bij te staan als er kosten aan zijn verbonden. Vervolgens moet je je pakket afgeven bij UPS.

Je kunt hem via onderstaande pagina registeren (volgens mij zelfde pagina als ik toen had).

https://devicesupport.mic...-NL/Device/RegisterDevice

Stefan22 wijzigde deze reactie 03-09-2016 13:52 (23%)

Alle reacties

• .Maarten
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 20:50
Garantie hoort te gaan via de winkelier. Dus via kijkshop.
Soms kan het ook bij de fabrikant maar dan vervalt je garantie vaak bij de winkelier en dat is echt een service van de fabrikant.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
Je kunt hem ook bij Microsoft laten repareren, dan moet je eerst gegevens invullen op onderstaande pagina. Als ik me goed kan herinneren komt er wel bij te staan als er kosten aan zijn verbonden. Vervolgens moet je je pakket afgeven bij UPS.

Je kunt hem via onderstaande pagina registeren (volgens mij zelfde pagina als ik toen had).

Stefan22 wijzigde deze reactie 03-09-2016 13:52 (23%)

• androidfreaker
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 23-09 04:29
Garantie hoeft niet altijd via een leverancier tegaan. Je kunt hem ook bij een gecertificeerde reparatie centrum repareren

• Zipperman
quote:
Stefan22 schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 13:52:

Hartelijk bedankt voor de link, heb meteen beide teostellen geactiveerd.
Wel een beetje raar dat je max. 50 characters mag gebruiken om je probleem uit te leggen, wel mooi dat alles gratis was.

Nogmaals bedankt, hopelijk kan MS me telefoon nu voor me fixen :).

edit:
Ik kan nergens vinden wat ik nu precies moet doen, heb de kopie van de order ontvangstbewijs geprint, en ook de service order is al uitgeprint. Kan alleen nergens anders vinden wat ik nu precies moet doen.
Gewoon alles in de doos van de telefoon doen dat dan weer in een doos met de bon en dan wachten tot er word aangebeld?

Zipperman wijzigde deze reactie 03-09-2016 15:19 (17%)

• Zipperman
Ik eb zojuist een formulier ingevuld om mijn telefoon te laten verzenden en hopelijkte repareren, alleen kan ik nu nergens vinden wat ik verder moet doen. Ik kan gewoon bij mijn reparatieorder, alleen kan ik hier alleen ontvangstbewijs/verendlabel afdrukken, order volgen, of order annuleren.

Ik snap dat het in een doosje moet worden opgestuurd, maar moet bijvoorbeeld e bon erbij? Zijn er restricties voor de doos, moet de accu ed mee?

Ik heb deze vraag ook gesteld op het Micrsoft forum maar zonder succes.

• dj1982
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 13:20
laatst zelf ook een 535 opgestuurd naar Hongarije, was binnen een week gerepareerd terug.

Wat je moet doen:
verzendlabel afdrukken, zelf een doosje regelen, telefoon (met accu, zonder lader sim of sd kaart) in de doos stoppen, verzendlabel op de doos plakken en wegbrengen naar het verzendpunt.

bon is niet nodig, ze weten al dat jouw telefoon nog onder garantie valt.

• ShitHappens
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 21:01

ShitHappens

Shit, I fucked up again

Inderdaad weer inloggen op https://devicesupport.microsoft.com/nl-NL en dan bij "Mijn orders" kun je het adreslabel printen. Maar inderdaad erg onhandig dat nergens goed staat aangegeven wat er wel en niet bij mee moet.

I reject your reality, and substitute my shit

• Stefan22
  • Niet online
quote:
ZA_WARUDO schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 15:47:
Ik eb zojuist een formulier ingevuld om mijn telefoon te laten verzenden en hopelijkte repareren, alleen kan ik nu nergens vinden wat ik verder moet doen. Ik kan gewoon bij mijn reparatieorder, alleen kan ik hier alleen ontvangstbewijs/verendlabel afdrukken, order volgen, of order annuleren.

Ik snap dat het in een doosje moet worden opgestuurd, maar moet bijvoorbeeld e bon erbij? Zijn er restricties voor de doos, moet de accu ed mee?

Ik heb deze vraag ook gesteld op het Micrsoft forum maar zonder succes.
Toen ik het heb gedaan, heb ik de telefoon in een doosje gedaan, zonder oplader, SD kaart of SIM kaart, alleen het toestel met batterij erin. Verzendlabel op het doosje en vervolgens naar een UPS punt brengen. Ik had de telefoon ook binnen een week terug, ging bij mij om een Nokia Lumia 530

• Zipperman
Bedankt voor de replies :D

Zal morgen alles in orde maken om het op te sturem, hartstikke bedankt voor de hulp!!!

• Wim-Bart
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 20-10 22:48

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

quote:
Stefan22 schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 13:52:

Ooit met mijn 920 gedaan, 2 weken buiten garantie en niet via de verkoper (Bol.com). Paar weken wachten en het toestel leek wel als nieuw met uitzondering van de body. Zeer tevreden over de kwaliteit en service, en zonder kosten. Was gewoon afgeven bij een Kiala punt.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Cartech

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True