Toon posts:

[OS X] Blijft hangen bij herstart

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Omdat mijn Apple support is verlopen richt ik me nu dus op de hulp van de Tweakers community.
Ik heb al enige tijd problemen met het herstarten van mijn Macbook Pro mid-2012 15", telkens als ik hem wil herstarten (zowel in het menu met de fysieke knop) gaan al mijn programma's weg, mijn bureaublad leeg, maar mijn dock blijft doodleuk hangen. Dan kan ik nog wel Launchpad opstarten en zo naar mijn programma's gaan zoals Activiteitenweergave, maar het probleem dat mijn laptop niet normaal kan herstarten blijft.

Nu is er een update voor OSX en daarvoor is een herstart voor nodig, je raad het al, dat doet die dus niet. Kan een Tweaker hier mij mee helpen?

Beste antwoord (via Verwijderd op 03-09-2016 14:32)

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Om te beginnen; wat heb je zelf al geprobeerd :) Als je bijvoorbeeld zoekt naar os x doesn't reboot vind je al de nodige mensen met hetzelfde probleem en mogelijke oplossingen. Heb je dat allemaal al geprobeerd? Heb je al 'ns opgestart in Safe Mode? Ook al een SMC of NVRAM reset geprobeerd? Al geprobeerd om een nieuwe gebruiker aan te maken om te kijken of je daar hetzelfde probleem mee hebt?

[ Voor 12% gewijzigd door Daedalus op 03-09-2016 13:29 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Om te beginnen; wat heb je zelf al geprobeerd :) Als je bijvoorbeeld zoekt naar os x doesn't reboot vind je al de nodige mensen met hetzelfde probleem en mogelijke oplossingen. Heb je dat allemaal al geprobeerd? Heb je al 'ns opgestart in Safe Mode? Ook al een SMC of NVRAM reset geprobeerd? Al geprobeerd om een nieuwe gebruiker aan te maken om te kijken of je daar hetzelfde probleem mee hebt?

[ Voor 12% gewijzigd door Daedalus op 03-09-2016 13:29 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Daedalus schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 13:28:
Ik denk dat het hier wel mee moet lukken.
Zometeen eens die Safe Mode proberen. Het herstarten dmv sudo in terminal lukt wel, alleen als ik dan de OSX wil updaten dan blijft mijn dock gewoon weer hangen. Voer ik dan die sudo in dan update hij de OSX alsnog niet.

Anders door naar de NVRAM oplossing.

Thanks!

Edit: Na het opstarten in Safe Mode en dan het updaten van mijn OSX heeft het wel gewerkt. Danku! _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2016 14:32 ]