Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmaster329
  • Registratie: Juli 2013
  • Nu online
Beste Tweakers,

Zoals de titel van dit topic al aan geeft heeft mijn iPhone 5 last van een nogal vervelend probleem. Ik heb eind juli de accu van deze telefoon vervangen door een nieuwe van AliExpress (expres een wat duurdere gekozen met veel goede reviews) en na enkele dagen viel de telefoon ineens uit tijdens het gebruik. Ik hoopte dat het bij deze keer zou blijven, maar inmiddels is het al een keer of twaalf gebeurd.

Als de telefoon uitvalt bevriest eerst het scherm voor een seconde of twee, en daarna gaat het scherm gewoon uit. Ik zie geen "laadcirceltje" zoals je ziet als je de telefoon uit zet. Het uitvallen is nog niet eens het grootste probleem. Hoe lang het duurt voordat ik de telefoon weer aan kan zetten is wel een probleem.

Soms is dit slechts vijf minuten, maar soms duurt het ook meer dan een uur. Aanzetten gaat alleen door de home- en powerbuttons ingedrukt te houden, waarna het Apple logo weer verschijnt.
Het lijkt er echter op dat de telefoon niet compleet uit staat omdat ik nooit mijn SIM-pin in hoef te voeren. Op een of andere manier krijg ik wel iedere keer de vraag of ik Facetime wil activeren middels een SMS.

Relevante software en hardware die ik gebruik
iPhone 5, 16GB, Model A1429
iOS 10 public beta (het gebeurde ook al op iOS 9)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Ik heb de optie "Reset all settings" al geprobeerd.
- Ik heb de originele accu weer teruggeplaatst zonder succes.
- Ik heb wat apps verwijderd die in die periode zijn geïnstalleerd.

Een factory reset is echt het laatste wat ik wil proberen, dus ik hoop dat jullie nog iets weten dat ik kan proberen. Ik zie trouwens geen beschadigingen binnenin de iPhone.

Met vriendelijke groet,
Thomas

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Wat zegt iTunes in Bijwerken/herstellen ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
FaceTime activeren via een SMS?
Dat heb ik nog nooit gezien eigenlijk.

Waarom heb je in eerste instantie de accu vervangen? Had je daarvoor al dergelijke problemen.

Dit lijkt me namelijk iets van een defect LogicBoard. Dus of defect gegaan na inbouw of het was al defect en komt nu toevallig aan het licht, eerste lijkt me logischer.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmaster329
  • Nu online
Hackus schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 12:51:
Wat zegt iTunes in Bijwerken/herstellen ?
Zo lang de iPhone aan is krijg ik gewoon de opties zoals je op iedere andere iPhone zou krijgen, updaten, herstellen, media beheren etc. iTunes geeft aan dat de software up-to-date is, maar via de iPhone kan ik nog wel de iOS 10 beta updaten.
Als de telefoon uitgevallen is krijg ik de telefoon niet eens te zien in iTunes of apparaatbeheer (Windows).

Overigens is het ook zo dat de telefoon niet op laad als ik de telefoon aan de oplader leg als deze is uitgevallen.
Donstil schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 13:17:
FaceTime activeren via een SMS?
Dat heb ik nog nooit gezien eigenlijk.

Waarom heb je in eerste instantie de accu vervangen? Had je daarvoor al dergelijke problemen.

Dit lijkt me namelijk iets van een defect LogicBoard. Dus of defect gegaan na inbouw of het was al defect en komt nu toevallig aan het licht, eerste lijkt me logischer.
Dit toestel is inmiddels drie jaar oud en ik merkte dat ik vaak geen hele dag meer met één acculading kon doen. Het toestel is wel een keer gevallen waardoor de (originele) accu los kwam te zitten. Deze heb ik van buitenaf weer op de plek kunnen drukken. Dat is inmiddels alweer twee jaar geleden.

[ Voor 37% gewijzigd door djmaster329 op 03-09-2016 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-06 17:00
Zou het contact van de batterijconnector zwak kunnen zijn? Eventueel schoonmaken? Zoiets heb ik ook wel gehad (niet met een iPhone), maar dan viel hij uit als ie in mijn broekzak zat en daardoor wat bewoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmaster329
  • Nu online
StarC schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 13:28:
Zou het contact van de batterijconnector zwak kunnen zijn? Eventueel schoonmaken? Zoiets heb ik ook wel gehad (niet met een iPhone), maar dan viel hij uit als ie in mijn broekzak zat en daardoor wat bewoog.
Dat zou kunnen, heb ik inderdaad ook aan gedacht. Ik heb voor de zekerheid een keer een stukje papier (dubbelgevouwen) even groot als de connector onder het klemmetje gedaan. Dit hielp helaas ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Is er niks vergeten of beschadigd/niet goed geklemd bij vervangen ?

Wanneer toestel aan is zou ik even proberen te herstellen/repareren in iTunes

[ Voor 37% gewijzigd door Hackus op 03-09-2016 13:36 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmaster329
  • Nu online
Hackus schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 13:34:
Is er niks vergeten of beschadigd/niet goed geklemd bij vervangen ?

Wanneer toestel aan is zou ik even proberen te herstellen/repareren in iTunes
Voor zover ik kon zien niet. Ik heb met een vergrootglas rondom de battery connector gekeken en er is geen krasje te bekennen. De accu heb ik ook prima met het lipje onder de accu kunnen verwijderen. Geen andere tools nodig gehad.

Herstellen is inderdaad mijn laatste optie. Weet iemand toevallig wat de iCloud backup allemaal meeneemt qua data? Alleen settings, apps(+data), en media als foto's en video's? Of ook data als gegevens over de accu?
Ik wil uiteraard best een factory reset doen, maar als ik gewoon mijn iCloud backup terug kan zetten naderhand ben ik al iets vrolijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

djmaster329 schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 13:41:
[...]

Voor zover ik kon zien niet. Ik heb met een vergrootglas rondom de battery connector gekeken en er is geen krasje te bekennen. De accu heb ik ook prima met het lipje onder de accu kunnen verwijderen. Geen andere tools nodig gehad.

Herstellen is inderdaad mijn laatste optie. Weet iemand toevallig wat de iCloud backup allemaal meeneemt qua data? Alleen settings, apps(+data), en media als foto's en video's? Of ook data als gegevens over de accu?
Ik wil uiteraard best een factory reset doen, maar als ik gewoon mijn iCloud backup terug kan zetten naderhand ben ik al iets vrolijker :)
Laatste Back Up kun je gewoon gebruiken na herstel. Wil je de tel. leegmaken en instellen als nieuwe tel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmaster329
  • Nu online
Hackus schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 14:16:
[...]

Laatste Back Up kun je gewoon gebruiken na herstel. Wil je de tel. leegmaken en instellen als nieuwe tel ?
De voorkeur gaat natuurlijk uit naar het behouden van mijn data en settings. Maar als het echt niet anders is dan doe ik gewoon een complete factory reset zonder dat ik mijn data terug zet. Als de iCloud backup bijvoorbeeld ook informatie over de accu en de gezondheid ervan meeneemt dan doe ik liever een complete restore.

EDIT: Ik ben momenteel de iPhone aan het terugzetten naar fabrieksinstellingen. Dit ging helaas niet via iTunes, waarschijnlijk i.v.m. de iOS 10 beta. Ik houd jullie op de hoogte :)

[ Voor 14% gewijzigd door djmaster329 op 03-09-2016 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmaster329
  • Nu online
De iPhone resetten via de telefoon zelf heeft helaas niets geholpen.
Momenteel ben ik de iPhone aan het herstellen naar iOS 9.3.5 via iTunes (DFU). Daarna installeer ik de iOS 10 beta weer en zet ik de backup terug. Mocht dat niet werken probeer ik het nog eens zonder mijn data terug te zetten. Werkt dat ook niet, dan ben ik bang dat de telefoon kapoet is :/
Pagina: 1