Max Tempratuur Harde Schijf en gevolgen

Pagina: 1
Acties:

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Topicstarter
• Wat is de max tempratuur die een goede (Maxtor) harde schijf mag hebben.

• Als je een harde schijf in zo 5" caddy steekt is daar steeds extra cooling nodig. Je vind nl zo dingen met ventilatortjes en ook zonder ventilatortjes waar wel de plaats voorzien is.

• Wat zijn de gevolgen, van een te hete harddisk ? Defect vermoed ik?

• Wat is de manier om een server (die op mijn slaapkamer staat en waar ik dus moet slapen mijn ma zaagt dat ik met dat ding op niet zou kunnen slapen maakt volgens haar teveel lawaai) zo stil mogelijk te krijgen qua harddisk want dat is het enige wat nog echt lawaai maakt.

Sorry voor de vele vragen in een keer, bij de search vind ik niet zo direct nuttige antwoorden. :)
Ik hoop dat dat hier het juiste forum voor is zou anders iemand zo vriendelijk willen zijn het te verplaatsen.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• Rappie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-04 18:32
als ie te warm word loopt ie volgens mij vanzelf vast :P

ff afkoelen en klaar :)

Verwijderd

die hdd moet je inpakken met van dat inpak schuim/plastic, hoor je er nix meer van. ook moet je zorgen dat je kast niet met je schijf mee trilt, wordt het trilgeluid heel erg versterkt.

wat het resultaat van een te hete schijf is weet ik niet. wel weet ik dat mijn schijf wel eens verdacht heet kan worden

Verwijderd

om hem stil te maken simpel in een kast onder je buro bouwen en de binnenkant met noppenschuim bekleden. en een deur voor maken ...let wel op dat je lucht circulatie houdt!! en gaten dichtstoppen

en die hete disk 40 a 50 graden zodra je je vingers er aan brand dan is hij te heet (voor lang gebruik dan)

hddkoeler van coolermaster is ideaal heb ik ook (blijft nu gewoon koud >:) ) en anders een fan tegenaan zetten 8cm fan ofzo

• HENNEP
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-04 07:47

HENNEP

Just Someone

Ik heb in mijn Antec kas een speciale plek voor mijn hardisk Fan.

Vlak voor mij Harddisk zit een ruimte waar ik een 80mm fan kwijt kan.

Deze blaast boven/onderlangs mijn harddisk.
Dit is wel beter dan zo'n dure coolermaster,met een kleine Fan.
Deze neemt zelfs een 5,25" bay in beslag en die Fan wat ik heb neemt geneen Bay in beslag is speciaal ontworpen voor een Fan.

Grt Hennep ;)

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Topicstarter
Ik heb een beetje schrik gekregen om nog iets te doen met mij schijf want een kameraad van mij had zijn harddisk in zo'n plastic drive bay gezet en daar is nu data van weg de schijf is vermoedelijk te warm geworden. Linux miste bootbestanden en enkel mp3tjes zijn ook beschadigd.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• Stealth2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-04 14:16
ik ga de gaatjes waar je normaal je hdd in vastschroeft iets groter maken en het geheel vastzetten met rubbertjes om de hdd, scheelt een hoop trilling en dus geluid :)

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-05 14:26
Te hete HD zorgt voor bad clusters en lost data. Beetje teveel ervaring mee, die stomme Seagate Baracude schijven zijn echt heeeeeeel gevoelig daarvoor, nu heb ik alles Maxtor en nooit geen problemen met te hete schijven. (het zijn en waren allemaal 7200RPM schijven).

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Topicstarter
Op donderdag 28 juni 2001 08:34 schreef XTracer het volgende:
Te hete HD zorgt voor bad clusters en lost data. Beetje teveel ervaring mee, die stomme Seagate Baracude schijven zijn echt heeeeeeel gevoelig daarvoor, nu heb ik alles Maxtor en nooit geen problemen met te hete schijven. (het zijn en waren allemaal 7200RPM schijven).
Mijn kameraad heeft het dus voorgehad met een Quantum 7200 rpm 40 GB (en dus geen Maxtor zoals eerst vermeld |:( ). Misschien een slecht exemplaar want ikzelf ben voor de rest heeel tevreden van Maxtor schijven. Ibm schijven vallen ook goed mee. Maar maxtor bevalt me zeer goed. Ik ga eens proberen een beetje rubber te plaatsten tussen de kast en de schijf dat zal waarschijnlijk wel wat helpen en de warmte toename zal hopelijk gering zijn.

edit:
Domme fout eruit gehaald moest Quantum zijn ipv Maxtor zo zou ik nog iets slecht zeggen over zo'n goede schijven en dan nog ten onrechte

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Topicstarter
Nog iemand iets toe te voegen over hoe harddisks stil te krijgen. Zonder ze te verneuken.

PS Ik heb ook enkele |:( foutren in vorige reply verbeterd

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-05 14:26
Voor maxtor heb je er gewoon een tooltje voor om hem stil te krijgen. Gaat de performance iets van naar beneden, maar ja ;)

Het heet AMSETUP ofzo, je kan het gewoon downloaden op de site van maxtor.

Ik heb hem zelf op "luid" gezet en ja, hij is lawaaieriger, maar wel sneller (kan je testen met Easy CD creator enzo)

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
pc lawaai valt reuze mee
ik slaap bij m'n 486je en m'n t-birdje
op zo'n 1,5 meter afstand
staan allebei altijd aan

zonder kan ik geeneens slapen >:)

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ej jo, dit topic is vrplaatst naar eh eh oei -> [url="/listtopics.php/21"]Opslagmedia & I/O Controllers[/url] ;)

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-04 11:35
Ik heb m'n oude Maxtor's nu in Removable Racks gedaan, zo zijn ze echt super stil, het enige nadeel is dat ze zo heet worden in zo'n rackje. Ik heb twee mogelijkheden om fan's te plaatsen in die rackjes. Aan de achterkant van het rachkje binnen in de kast. Of voor in het romovable gedeelte, direct tegen de harddisk zelf aan. Ik heb fan's binnen in de kast gedaan. Je hoort ze bijna niet en je HD's warden niet zo warm meer.
Pagina: 1