Welke laptop kopen voor thuisgebruik (muziek, films)?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• San_Ne
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 30-03-2021
Ha allemaal,

Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop, voor vooral thuisgebruik. Tot nu toe heb ik altijd een vaste PC gehad, maar mijn huidige PC is inmiddels toch echt wel op zijn eind. Daarom wil ik nu overstappen naar een laptop. Ik heb al een beetje rond gekeken, maar ik merk dat ik eigenlijk niet echt weet waar ik op moet letten met mijn eisen en dat ik ook niet weet in welke prijsklasse ik moet zoeken. Ik heb redelijk wat budget (max. ong 1000 euro), maar dat hoeft natuurlijk zeker niet op als het niet nodig is. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met wat advies!! :-)

Wat ga je met je laptop doen?
Ik gebruik mijn computer het meeste voor het luisteren van muziek en het kijken van series en films. Ik sluit hem dan ook aan op meerdere speakers (versterker) en tv. Omdat ik de laptop wel in meerdere kamers van het huis ga gebruiken (en met meerdere tv's), vind ik het belangrijk dat hij snel aan te sluiten is: aansluitingen goed te vinden, en geen gedoe met instellingen e.d.. En dat hij mooi beeld en geluid geeft.
Verder vind ik het ook wel fijn als de laptop zelf ook een mooi scherm heeft en films dus een beetje mooi kan weergeven.

Naast films en muziek gebruik ik hem vooral voor de standaard dingen: internetten, mailen, Office, etc. En wel belangrijk: daarnaast ook zo af en toe om te photoshoppen en filmpjes te bewerken. Geen ontzettend ingewikkelde dingen, maar hij moet wel wat aan kunnen. Doe vaak ook veel dingen tegelijk.

Ik game niet, dus wat dat betreft geen bijzondere eisen.

Wat is je budget?
Max. 1000 euro, maar liefst minder.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee. Wel fijn als het af en toe kan, maar niet belangrijk.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen voorkeuren voor een merk. Vind het wel fijn als hij een beetje snel opstart en niet teveel herrie maakt.