Kan speakers van HT-H7500WM inzetten in een nieuwe setup?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans C
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:08
Ik heb voor het weergeven van surround en muziek op dit moment de HT-H7500WM van Samsung. Prima ding, maar ik ben me ook aan het orienteren op een losse surround receiver. Bijvoorbeeld van Onkyo.

De Samsung heeft een subwoofer, 2 frontspeakers en een centre en een draadloze set achterspeakers. Ik ben vooral geïnteresseerd in hergebruik van de subwoofer. Die staat op een ideale plaats (volgens mijn vrouw dan) en past er precies. Andere subwoofers gaan discussie opleveren (-:

Op de plek van de backspeakers heb ik al goed speakerdraad onder de plinten verstopt, dus dat gaat geen probleem vormen. Voor de frontspeakers heb ik een set Q acoustics 3020 gekocht.

Dus.... kan ik de subwoofer inzetten met een andere receiver? De subwoofer heeft geen eigen stroomvoorziening.

Marstek Venus E V153 ; Marstek CT003 v117

Beste antwoord (via Hans C op 03-09-2016 16:08)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:10

FeaR

In GoT we trust

mkroes schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 12:00:
Dus: ja het kan, maar je zal een (aparte) versterker moeten regelen voor de subwoofer.
Of een receiver met actieve aansluiting voor de subwoofer. Pioneer heeft de VSX-S510 met die functie. Tevens kan je soms een Yamaha of Onkyo uit een HTR-serie kopen, een receiver die eigenlijk behoort tot een all-in-one set met speakers er bij.

De vraag is meer of je een dergelijke set speakers wilt hergebruiken. Speakers en subwoofer zijn veelal op elkaar afgestemd qua overgangsfrequentie. Met het wisselen van de front speakers valt herlt geheel al uit elkaar. Wordt het sowieso zoeken naar een receiver waarbij de crossover per kanaal in kan worden gesteld.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkroes
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08:18
De subwoofer beschikt dus niet over een eigen versterker. De standaard receivers gaan uit van een actieve (dus met ingebouwde versterker) subwoofer.

Dus: ja het kan, maar je zal een (aparte) versterker moeten regelen voor de subwoofer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Ik zou er niet aan beginnen, om de subwoofer te herbruiken. Ten eerste zal de afvalfrequentie van de Samsung sub erg hoog liggen. M.a.w niet de moeite waard.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:10

FeaR

In GoT we trust

mkroes schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 12:00:
Of een receiver met actieve aansluiting voor de subwoofer. Pioneer heeft de VSX-S510 met die functie. Tevens kan je soms een Yamaha of Onkyo uit een HTR-serie kopen, een receiver die eigenlijk behoort tot een all-in-one set met speakers er bij.

De vraag is meer of je een dergelijke set speakers wilt hergebruiken. Speakers en subwoofer zijn veelal op elkaar afgestemd qua overgangsfrequentie. Met het wisselen van de front speakers valt herlt geheel al uit elkaar. Wordt het sowieso zoeken naar een receiver waarbij de crossover per kanaal in kan worden gesteld.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans C
Hartelijk dank iedereen. Nu op zoek naar een sub die past op dezelfde plek (-;

• Hans C
Even een kleine update. Ik heb inmiddels de Canton AS 85.2 SC sub gekocht en wacht op levering. Heb er goede reviews over gelezen, dus ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Houd rekening mee, dat je akoestiek min of meer bepaald hoe goed je subwoofer kan presteren.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans C
Door de beperkte ruimte voor de sub is dat een probleem. Daarom heb ik gekozen voor een sub met de speaker aan de voorkant. Daar is alle ruimte.

Pagina: 1