For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
http://venuslens.nl/index...mm-f2-8-ultra-macro-lens/
http://www.fotostudioland...2punt8-60mm-2x-voor-Nikon
Dan lijkt dat wel dezelfde lens?
Dan zou dit een review zijn:
YouTube: Venus Optics 'Laowa' 60mm f/2.8 Macro 2:1 lens review with s...
Het is volgens mij dan een APS-C lens?
[ Voor 43% gewijzigd door Tout op 03-09-2016 12:14 ]
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
dat is de laowa ook, (het zij met een beetje vingnetting)de gegevens 60mm brandpunt, macro ,f2.8 , 62mm filterdraad, en 2:1 en 95mm allemaal gelijk, en samen zijn zeer uniek, dat ik gewoon denk dat het om een rebrand gaatEXX schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 12:53:
Nee, van de Bresser lens wordt aangegeven dat het een full frame lens is.
dit is de besser:

dit is de laowa:

lijkt nogal op elkaar denk je niet?
[ Voor 7% gewijzigd door mrc4nl op 03-09-2016 13:05 ]
ora et labora
https://www.dpreview.com/...magnification-on-a-budget
Bresser, Venus, Laowa of Anhui ChangGeng Optical Technology Company Limited, whatever naampje ze er aan geven...
http://www.venuslens.net/laowa60/
Je moet niet iedere reclamekreet meteen geloven.EXX schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 12:53:
Nee, van de Bresser lens wordt aangegeven dat het een full frame lens is.
Wel iets om goed op te letten!
APS-C (Both Macro and Normal shooting)Full-frame (Macro shooting only)
i.e. Slight vignetting will appear for Full-frame camera at normal shooting, while no impact for Macro shooing
[ Voor 48% gewijzigd door ehtweak op 03-09-2016 13:08 ]
Dit topic zocht ik.
Leek mee namelijk ook wel een leuke lens om de wereld van macrofotografie te ontdekken.
Ik ken bresser van de verrekijkers maar het lijkt erop dat ook deze (deels) in Chinese handen is.
Dat hoeft natuurlijk niet slecht te zijn maar je kunt er je vraagtekens bij zetten.
Barr and Stroud was ook een gerenommeerd bedrijf dat goede kijkers maakte maar ging ten zielen aan de Japanse import uit de jaren zestig.
Laatste tijd kun je weer een barr and stroud kijker kopen maar die komt van een Chinees die de rechten heeft gekocht.
Als ik de recensies lees dan is het geen verkeerde lens maar dat komt vooral omdat ze de lage prijs in overging nemen.
@TS:
Voor welk merk kijk je?
"– Nikon F / Canon EF / Sony Alpha / Pentax K mounts available
– +USD 20 for extra adaptor to use in NEX/FX/M43 cameras"
waarbij het niet gaat om die meerprijs maar dat er een adapter nodig is voor NEX/FX/M43. Bij die 222 Euro aanbieding zie ik geen optie staan om de basis mount te kiezen. Als je al een adapter hebt kun je mogelijk beter direct voor een Nikon F / Canon EF / Sony Alpha / Pentax K basis mount gaan al was het maar om redenen van bruikbaarheid op andere camera's die je hebt of makkelijker doorverkopen in populaire mounts.
Wel gezien dat de Fuji-uitvoering niet op voorraad was, maar mijn order (en monies) hebben ze gewoon aangenomen.
Net een mail gekregen over hoe er met een manuele lens zonder AF e.d. geschoten moet worden (netjes, maar beetje overdreven vond ik).
Daarna volgde een mail met 'sorry, niet op voorraad, verwachtte levertijd 6-8 weken"
Lekker joh!
Op de verpakking staat het volgende:

Op de verpakking wordt gesproken over een UV-filter, maar die zat er niet bij.
Bij deze Sony E-mount versie zit ook een tilt-functie, die ik nergens in de documentatie kan terug vinden.
Met behulp van de ring die het dichtst bij de body zit, kun je deze functie gebruiken.

Ik heb deze tilt-functie niet ontdekt bij andere mounts.
Op eBay zag ik ook merkloze versies van deze lenzen ook te koop ("60mm f/2.8 manual Macro").
Excuses voor de slechte kwaliteit van de foto's, maar ik wou de info zo snel mogelijk online gooien.
Beetje afwachten dus wat je precies krijgt? Vind het maar vreemd.. maar goed, voor die prijs
www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
Bij mij ook nietK.C. Munchkin schreef op maandag 05 september 2016 @ 21:43:
Op de verpakking staat het volgende:
Op de verpakking wordt gesproken over een UV-filter, maar die zat er niet bij.
Was mij nog niet meteen opgevallen, dank voor de tip. .Bij deze Sony E-mount versie zit ook een tilt-functie, die ik nergens in de documentatie kan terug vinden.
Met behulp van de ring die het dichtst bij de body zit, kun je deze functie gebruiken.
Ik heb deze tilt-functie niet ontdekt bij andere mounts.
Hieronder een tweetal foto's gemaakt met ring flits, statief en de Bresser. Dit is nog niet de 1:2 verhouding, toen vertrok de spin iedere keer omdat ik te dichtbij kwam. Maar met dit resultaat was ik al best blij. Nu alleen het scherpstellen nog iets beter onder de knie krijgen.
klik voor groter beeld
Verwijderd
Dat is het gevolg van zo dichtbij scherpstellen in combinate met een grotere sensor. Bij macro knijp je het diafragma behoorlijk om dit op te lossen, maar dat kan je ook niet oneindig doen.Potato42 schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 08:05:
Pootjes zijn nogal onscherp, met opzet of ligt dat aan het objectief?
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2016 08:44 ]
www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
Potato42 schreef op maandag 05 september 2016 @ 13:03:
Nou, toch maar besteld afgelopen zondagmiddag.
Wel gezien dat de Fuji-uitvoering niet op voorraad was, maar mijn order (en monies) hebben ze gewoon aangenomen.
Net een mail gekregen over hoe er met een manuele lens zonder AF e.d. geschoten moet worden (netjes, maar beetje overdreven vond ik).
Daarna volgde een mail met 'sorry, niet op voorraad, verwachtte levertijd 6-8 weken"
Lekker joh!
Kreeg gisteren een mailtje om 23:16 dat mijn lens onderweg is
https://www.flickr.com/gr...iscuss/72157671347420666/
Het handmatig scherpstellen blijft een uitdaging.