iPhone als werk- en privé telefoon combineren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:53
Ik gebruik al jaren een iPhone als privé telefoon. Bij mijn vorige werkgever kreeg ik een iPhone + abonnement om deze voor mijn werkzaamheden te gebruiken. Dit vond ik niet ideaal omdat ik dan door de weeks constant met twee telefoons liep. Bij mijn huidige werkgever had ik de keuze of dat ik mijn privé telefoon ook voor werkzaamheden zou gaan gebruiken (waarbij zij mijn volledige abonnement vergoeden) of dat ik weer een tweede telefoon zou nemen. Ik heb voorde eerste optie gekozen omdat ik graag het gemak wilde hebben van één telefoon.
Nu merk ik echter dat klanten mij gewoon 's avonds, in het weekend en in mijn vakanties bellen. Dat vind ik dus niet fijn. Nu had ik gehoopt dat de iPhone 7 een dual-sim zou krijgen (er is een gerucht geweest) want dan zou ik met een extra sim-kaart klaar zijn. Echter deze lijkt er niet te komen. Nu vraag ik mezelf af of er een of andere app is die nummer direct bij binnenkomst kan filteren? En of het mogelijk is om de weggefilterde nummers direct door te verwijzen naar mijn voicemail zonder dat ik er een melding van krijg. Ik weet dat er een "niet storen" functie aanwezig is op de iPhone maar deze werkt niet helemaal hoe ik het zou willen. Je krijgt alsnog een melding van wie je gemist hebt en je kunt er niet voor kiezen om voor jou onbekende nummers direct door te verwijzen naar de voicemail.

Heeft iemand een oplossing voor mij? Ik zal toch niet de enige zijn met dit "probleem"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb geen oplossing voor je behalve een dual sim telefoon. Maar je lost in mijn ogen het verkeerde probleem op. Ik weet niet wat voor baan je hebt maar uit je TS maak ik op dat het om kantoortijden gaat omdat het blijkbaar niet gebruikelijk is om daarbuiten gebeld te worden. Dit zou je ook bij de klanten aan kunnen geven natuurlijk. De klant is misschien wel koning, maar daar zit natuurlijk wel een limiet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
Aghanim schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 09:10:
Ik heb geen oplossing voor je behalve een dual sim telefoon. Maar je lost in mijn ogen het verkeerde probleem op. Ik weet niet wat voor baan je hebt maar uit je TS maak ik op dat het om kantoortijden gaat omdat het blijkbaar niet gebruikelijk is om daarbuiten gebeld te worden. Dit zou je ook bij de klanten aan kunnen geven natuurlijk. De klant is misschien wel koning, maar daar zit natuurlijk wel een limiet aan.
Ik werk met particulieren. Waarbij ik elke dag zo'n 5 a 10 nieuwe potentiële nieuwe klanten spreek. Dan is dat lastig. Dat er af en toe net buiten kantooruren wordt gebeld kan ik nog enigszins mee leven. Echter als ik tijdens mijn vakantie constant gebeld wordt heb ik niet het idee dat ik vakantie heb. Ook al neem ik de telefoon niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
De keuze of je wel of niet een 2e telefoon op zak hebt is aan jezelf. Waar ik mij het meest druk om zou maken is het volgende. Straks werk je voor een andere werkgever en heb je nog steeds je mobiele nummer, want het is immers jouw abonnement met jouw privé nummer er aan gekoppeld. Je klanten zullen je niet altijd op korte termijn nodig hebben. Dit gaat er dus voor zorgen dat je een jaar later nog bezig bent met het beantwoorden van telefoontjes voor je oude werkgever en dat je blijft doorgeven dat je daar niet meer werkt.

Mocht je weer voor deze keuze staan: je kunt beter je directe familie je zakelijke nummer geven dan klanten van je werkgever jouw privé nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Wat jij zoekt is VAMO.

Klikkerdeklik voor een screenshot.

Je kunt hiermee zelf bepalen of je op je werknummer bereikbaar bent en of je met het vaste nummer uitgaand belt of met een eventueel mobiel nummer. Het grote voordeel is dus dat klanten het vaste nummer zien en niet je mobiele nummer, waardoor ze je niet prive kunnen stalken.

Het vereist geen aanpassingen aan je toestel, alleen een app waarmee je je instellingen en uitgaande nummer selecteert. Bellen doe je via de normale Apple-app. De VAMO-app wijzigt alleen de instellingen in de telefooncentrale.

Bij KPN heet het KPN Eén, bij T-Mobile heet het Cloud&Clear. Vodafone biedt dit gek genoeg niet aan (beweert de klantenservice, maar volgens mij hebben ze het wel degelijk). Tele2 heeft ook een VAMO oplossing en vrijwel iedere SIP aanbieder heeft VAMO oplossingen. Vraag je werkgever wat de opties zijn.

[ Voor 133% gewijzigd door Trommelrem op 03-09-2016 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draak42
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12:24
Er zijn wel oplossingen om je iphone met 2 simkaarten te gebruiken. Zelf helaas geen ervaring mee maar het moet wel goed werken volgens anderen. .
zie deze link:
http://www.iculture.nl/ni...iphone-6-twee-simkaarten/

Oost west 127.0.0.1 best

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 403357

Ik heb dat probleem een tijd gehad, soms wordt je gewoon avonds om 9 uur nog gebeld, en dan 3x in 10 minuten proberen, alsof het de tweede en derde keer een ander resultaat geeft als er niet wordt opgenomen uren na werktijd.

Oplossing voor mij was een tweede telefoon, ik heb mijn eigen telefoon wel in de tas zitten, maar de mensen die ik goed ken en mij overdag moeten hebben bellen wel op mijn werktelefoon, dus ik hoef ook niet met twee telefoons in mijn zak rond te lopen. Misschien is een alternatief om je eigen telefoon overdag door te schakelen naar je werktelefoon? Ik heb daar wel meer dan eens over nagedacht, maar het vervelende is dat je op een iPhone zo slecht ziet naar welk nummer er wordt gebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
sypie schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 09:58:
De keuze of je wel of niet een 2e telefoon op zak hebt is aan jezelf. Waar ik mij het meest druk om zou maken is het volgende. Straks werk je voor een andere werkgever en heb je nog steeds je mobiele nummer, want het is immers jouw abonnement met jouw privé nummer er aan gekoppeld. Je klanten zullen je niet altijd op korte termijn nodig hebben. Dit gaat er dus voor zorgen dat je een jaar later nog bezig bent met het beantwoorden van telefoontjes voor je oude werkgever en dat je blijft doorgeven dat je daar niet meer werkt.

Mocht je weer voor deze keuze staan: je kunt beter je directe familie je zakelijke nummer geven dan klanten van je werkgever jouw privé nummer.
Het voordeel is dat ik met nieuwe klanten een traject van zo'n 3 tot max 5 maanden aan ga. Daarna hebben zij mij en ik hun niet meer nodig om het zo maar te noemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

App je ook of bel je alleen met je klanten ?

[ Voor 8% gewijzigd door Hackus op 03-09-2016 16:27 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Nee dit kan niet. In de Jailbreak scene waren wel wat oplossingen maar of deze nog werken op 9.3 durf ik niet te zeggen.

Af fabriek kan dit niet.
Anoniem: 403357 schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 10:27:
Misschien is een alternatief om je eigen telefoon overdag door te schakelen naar je werktelefoon? Ik heb daar wel meer dan eens over nagedacht, maar het vervelende is dat je op een iPhone zo slecht ziet naar welk nummer er wordt gebeld.
Maar als je dat doet lost dat eigenlijk niets op, althans als ze in de avond het zakelijke nummer bellen gaat hij nog steeds over.

[ Voor 47% gewijzigd door Donstil op 03-09-2016 16:44 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 403357

Wat ik bedoel is dat je overdag je privé telefoon naar je werk telefoon schakelt. Als je dat avonds uit zet en de werktelefoon avonds uit zet ontvangt je je privé gesprekken weer op je eigen telefoon en is je werktelefoon stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
-Dubbel-

[ Voor 94% gewijzigd door Sunri5e op 03-09-2016 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
Hackus schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 16:27:
App je ook of bel je alleen met je klanten ?
Hoofdzakelijk bellen. Appen komt zo goed als nooit voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
Jammer eigenlijk dat er geen app of instelling lijkt te zijn die voldoet. Je zou toch denken dat ik niet de enige ben met dit "probleem"? Ik snap ook niet dat er zo weinig goede toonaangevende telefoons zijn met een dual-sim mogelijkheid. Ik denk dat als telefoonfabrikanten hun vlaggenschip uitrusten met een dual-sim ze echt een groot deel van de markt van de concurrent die het niet heeft af kunnen pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:41
Kan je geen uitzonderingsregel maken in IOS voor de niet storen functie?

Al je prive nummers toestaan dat ze niet storen mogen negeren. Alle andere nummers worden tegengehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
__R__ schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 17:10:

Al je prive nummers toestaan dat ze niet storen mogen negeren. Alle andere nummers worden tegengehouden.
Ja dat kan wel. Best wel goed eigenlijk. Want je kunt kiezen wie je blokkeert (contacten, favorieten, onbekende nummers etc). Alleen zou ik diegene die ik blokker, in mijn geval dus onbekende nummers, direct naar de voicemail willen verwijzen en dat ik geen melding krijg dat ik een oproep heb gemist. Anders voelt het voor mij nog steeds als dat ik gebeld wordt. Anders kan ik net zo goed de telefoon over laten gaan en hem gewoon niet opnemen. Het gaat mij om het gevoel dat ik gebeld wordt of dat iemand mij probeert te bellen waar ik na werktijd geen zin meer in heb. Dat gevoel wil ik weg hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Vice
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-07 17:10
En eventueel een hééél klein 2e toestel ernaast?
Willcom-WX06A-Worlds-smallest-lightest-phone-launched-Japan 32×70×10.7 mm, 32 gram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Sunri5e schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 17:08:
Jammer eigenlijk dat er geen app of instelling lijkt te zijn die voldoet. Je zou toch denken dat ik niet de enige ben met dit "probleem"? Ik snap ook niet dat er zo weinig goede toonaangevende telefoons zijn met een dual-sim mogelijkheid. Ik denk dat als telefoonfabrikanten hun vlaggenschip uitrusten met een dual-sim ze echt een groot deel van de markt van de concurrent die het niet heeft af kunnen pakken.
Nou ik denk niet dat er een probleem is, Dual Sim is niet gangbaar omdat hier zowat iedereen wie zakelijk bereikbaar moet zijn Of een telefoon van de zaak krijgt en er een privé mobiel naast houd, of een zakelijke mobiel gebruikt voor alles.

Ik denk eerder dat je zelf een probleem veroorzaakt hebt door je privé nummer als zakelijk op te geven.
__R__ schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 17:10:

Maar dan blijven al je apps ook stil toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandhaas
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-05 17:42

Zandhaas

snelst haas op deze aardekloot

Ik zag laatst ergens dat er soortgelijks ding die je wenst, ook heeft. PIECE. Weet niet hoe het precies heet, je kun vanaf daar beetje verdiepen. http://www.piece4sim.com/ of https://www.indiegogo.com/projects/piece--2#/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
Donstil schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 17:18:
[...]

Nou ik denk niet dat er een probleem is, Dual Sim is niet gangbaar omdat hier zowat iedereen wie zakelijk bereikbaar moet zijn Of een telefoon van de zaak krijgt en er een privé mobiel naast houd, of een zakelijke mobiel gebruikt voor alles.

Ik denk eerder dat je zelf een probleem veroorzaakt hebt door je privé nummer als zakelijk op te geven.
Mijn privé abonnement is volledig overgenomen door mijn werkgever. Ik had de keus om een zakelijk abonnement te nemen en dan privé mijn eigen telefoon + abonnement. Maar 2 telefoons vind ik niet fijn om constant bij mij te hebben en het scheelt mij nu zo'n 70 euro per maand.

Dus ik had de keuze wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
Zandhaas schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 17:21:
Ik zag laatst ergens dat er soortgelijks ding die je wenst, ook heeft. PIECE. Weet niet hoe het precies heet, je kun vanaf daar beetje verdiepen. http://www.piece4sim.com/ of https://www.indiegogo.com/projects/piece--2#/
Interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
Zandhaas schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 17:21:
Ziet eruit als iets wat precies bij mij past. Echter zitten ze nog in de opstartfasen van het product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-07 00:35
Gewoon je werknummer doorschakelen naar je privenummer (en dus prive toestel) op tijden dat je werktelefoon wil binnen krijgen op je privetelefoon. Wil je dat niet meer ('s avonds/weekend/vakantie) dan hef je de doorschakeling weer op. Ik doe dat al jaren zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Sunri5e schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 17:08:
Nou, je bent gelukkig niet de enige met dit probleem en de oplossing is simpel: VAMO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:21
Je zou voor werk ook kunnen kijken naar een VOIP oplossing; dan kun je vaak op je mobiele telefoon een app installeren waardoor je op je werknummer ook bereikbaar bent via je eigen mobiel zonder dat je je prive nummer aan klanten moet gaan geven.

Die app uitschakelen tijdens vakantie zorgt er dan voor dat je ook echt niet bereikbaar bent.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
XyritZz schreef op maandag 12 september 2016 @ 12:30:
Je zou voor werk ook kunnen kijken naar een VOIP oplossing; dan kun je vaak op je mobiele telefoon een app installeren waardoor je op je werknummer ook bereikbaar bent via je eigen mobiel zonder dat je je prive nummer aan klanten moet gaan geven.

Die app uitschakelen tijdens vakantie zorgt er dan voor dat je ook echt niet bereikbaar bent.
Dat is dan weer vervelend, dan moet je voor iedere klant de app openen en prive moet je de iOS-app gebruiken. Bij VAMO gebruik je de app alleen om je presence (uitgaande nummer) aan te passen. Je gebruikt de standaard iOS-app om te bellen.

Kan overigens wel met een losse app. De Hipper-app werkt zonder VAMO en werkt dan als een soort van passthrough of callback. De app belt de telefooncentrale en van daaruit wordt de klant gebeld, waardoor je presence alsnog vanuit de zaak is. Werkt veel beter dan bellen via data, omdat 2G en 3G daar niet geschikt voor is.

[ Voor 4% gewijzigd door Trommelrem op 12-09-2016 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:21
Trommelrem schreef op maandag 12 september 2016 @ 18:10:
[...]

Dat is dan weer vervelend, dan moet je voor iedere klant de app openen en prive moet je de iOS-app gebruiken. Bij VAMO gebruik je de app alleen om je presence (uitgaande nummer) aan te passen. Je gebruikt de standaard iOS-app om te bellen.

Kan overigens wel met een losse app. De Hipper-app werkt zonder VAMO en werkt dan als een soort van passthrough of callback. De app belt de telefooncentrale en van daaruit wordt de klant gebeld, waardoor je presence alsnog vanuit de zaak is. Werkt veel beter dan bellen via data, omdat 2G en 3G daar niet geschikt voor is.
Klopt, is maar net wat je zelf prettig vind. Ik vind het juist een voordeel om zo'n duidelijke scheiding te hebben tussen werk/prive.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:51
Even een nabrander, wat je kunt doen is je telefoon instellen op niet-storen (dat kan met vaste tijden) en een groep aanmaken voor de uitzonderingen, of je telefoonboek selecteren, wanneer de klanten die niet mogen bellen daar niet in staan.

Een groep aanmaken moet via een mac of itunes.

• Soneraxx
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20-07 00:05
Ondertussen zijn we hier anderhalf jaar verder. Iphone beschikt nog altijd niet over dual sim functie, dus ik moet op zoek naar een oplossing van hoe ik twee nummers dien te combineren.

Na wat te hebben zitten googlen, zie ik dat er verschillende bluetooth adapters worden aangeboden waarbij de tweede simkaart in de adapter zou moeten worden gestoken.

https://www.amazon.de/IKO...s=iphone+dual+sim+adapter

Is er iemand die hier toevallig ervaring mee heeft?

Andere opties zijn een tweede dumbphone bijkopen, of uitkijken naar een android oplossing (al ben ik niet zo heel happig op dit laatste).

• Donstil
  • Niet online
Je kunt toch gewoon je zakelijke Sim in een Dumbphone stoppen en dat nummer forwarden?

Dat doen er hier op de zaak en lijkt prima te werken. Op momenten wanneer je zakelijk niet bereikbaar wilt of kunt zijn zet je de forward uit.

Pagina: 1