Geluidssysteem voor muziek & tv

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christophe78
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 10-10-2016
Mijn vraag
Ik ben op zoek naar een goed geluidssysteem voor thuis. Ik speel muziek via pc in de woonkamer. Ik koop binnenkort een Ultra HD tv en die zou ook op dit systeem moeten. In de keuken naast de woonkamer zou ik 2 boxen willen gangen om ook de muziek van mijn pc af te spelen. Hiervoor zal misschien een versterker nodig zijn.
Welk soort systeem gebruik ik best? We zijn deze week naar een electro zaak langs geweest en zij raden een Bose Home Entertainment Systeem aan. Met extra versterker voor de keuken. Totaal € 3500-4000. Eigenlijk veel te veel voor ons budget. We zouden liever maar rond de € 500 tot wat meer maar niet boven de € 1000.
Hebben jullie tips?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:36

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Welkom!

Ik verplaats je topic naar cea.

Aud > cea

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:57
En dat is precies de reden waarom je niet naar een elekrozaak gaat voor dit soort dingen. Die roepen maar wat in de rondte. Heb je het bose systeem wel kunnen beluisteren? Of werd er ook geadviseerd het blind te kopen?

Ik moet wel meteen opmerken dan een budget van €500-€1000,- voor een receiver, een 5.1set én 2 speakers voor in de keuken, wel heel karig is. Daarmee ben je beperkt tot kant-en-klaar setjes van elektronicamerken zoals Philips, Samsung, Sony, etc. Je zit dan meestal met satellietspeakers die qua geluidskwaliteit niet al te veel voorstellen. Goed voor film, maar voor muziek, anders dan achtergrondmuziek schieten ze meestal wat te kort.

Ik wil je niet aansporen om een lening af te sluiten, maar slechts wijzen op mogelijk tegenvallend resultaat. Mogelijk kun je dan beter klein beginnen en langzaam uitbreiden.

Ga eens luisteren in een hifi zaak, om te zien wat zij te bieden hebben. Hifi klubben heeft ook wat meer budget opties dacht ik. Als het echt niet anders kan, ga je naar een mediamarkt, maar zorg dat je het spul kunt beluisteren en dan niet vanuit het rek waarin het opgesteld staat, maar in een vrije, rustige ruimte.

Hetzelfde geldt overigens voor tv's, die beoordeel je ook niet op beeldkwaliteit in een winkel met felle tl lampen, maar dat is een ander verhaal.