Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• computer1_up
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-10 20:42
Kleine disclaimer: ik vraag hier NIET om aankoop advies. Ik vraag hier of iets mogelijk is met een product dat ik mogelijk wil aanschaffen. Ik vraag hier dus niet of het slim is om dit apparaat te kopen, alleen of ik iets ermee kan dat ik zou willen kunnen. Verder wil ik ook geen alternatieven voor dit apparaat in dit topic.

Ik ben al een tijdje geïnteresseerd in een Nexus 7 2012, om eens wat met Android en Linux te doen op tablets.

Daarbij leek het mij vooral interessant om Ubuntu Touch aan de gang te krijgen, en er is ook een oudere versie hiervan beschikbaar. Echter wil ik natuurlijk een nieuwe(re) versie hiervan. Het project is weleswaar officieel gestopt om het op de 2012 versie te krijgen, maar ik was er benieuwd naar of mensen het alsnog geprobeerd hebben, en wat hun ervaringen zijn hiermee.

Edit: Oeps, sorry, verkeerde forum...

Did you try turning it off and on again?

Alle reacties

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:06

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Schopje naar AND-Tablets

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:17
wat heb je zelf al gevonden? de search op XDA ligt er op dit moment uit, maar ik ga er vanuit dat daar nog wel wat mensen zijn die er mee bezig zijn. Verder heb ik dit nog gevonden (uit 2015)
http://askubuntu.com/ques...it-is-no-longer-supported

Genoeg mogelijkheden nog zo te zien.

verder, waarom de N7 2012? Deze staat bekend om de slechte (trage) NAND chips, waardoor alles snel traag aan voelt, daarnaast is ie natuurlijk ook echt oud.. wellicht is een 2013 versie een betere optie

Strava

• computer1_up
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-10 20:42
Zelf heb ik even gezocht, die link die je stuurt heb ik gezien, maar er staat niet bij dat de oplossing specifiek voor Ubuntu Touch is, daarom twijfelde ik wat. Op XDA heb ik kort gezocht, maar ook niet veel bruikbaars gevonden. Na het weekend ga ik even verder kijken.

Waarom een N7 2012? Omdat die nu lekker goedkoop zijn :P De 2013 edities komen al gauw rond de 100-150 euro uit, maar dat kan ik op het moment even niet uitgeven. Ben het overigens misschien wel met je eens, die 2013 zou leuker zijn.

Did you try turning it off and on again?

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-11 22:00
Ik heb dit wel eens gedaan. Maar dat was in de tijd voordat ze overschakelden op de N7-2013 voor de ontwikkeling. Was op zich niet heel ingewikkeld toen, alleen was Ubuntu Touch toen in een verre van bruikbare staat, dus lang heb ik het niet gebruikt.
Inmiddels heb ik die tablet ook ingeruild voor een N7-2013.