Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Server 2012 Core wil niet naar GUI converteren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16:33
Mijn vraag
Ik zou graag een Server 2012 Core installatie willen omzetten naar een 2012 server full gui installatie.
Echter lukt dit niet

Relevante software en hardware die ik gebruik

Ik heb op dit moment een Server 2012 Full GUI en een Server 2012 Core.
De Core wil ik omzetten naar Full Gui maar ik blijf een foutmelding krijgen dat de source files niet gevonden kunnen worden:

Error Message:
Install-WindowsFeature : The request to add or remove features on the specified server failed.
Installation of one or more roles, role services, or features failed. The source files could not be downloaded.
Use the source option to specify the location of the files that are required to restore the feature.
Error: 0x800F0906

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik heb als eerste het volgende uitgevoerd op de Core server.
Mijn Windows 2012 installatie CD staat in de D drive.

Ik heb DISM gebruikt om de install.wim te extracten naar een lokale map op de C schijf middels het volgende:

open an administrative command prompt
mkdir c:\mount
check your wimfile to determine the correct index for the OS (mine was 4) -the command is dism /get-imageinfo /ImageFile:d:\sources\install.wim
‘dism /mount-wim /wimfile:d:\sources\install.wim /index:4 /mountdir:c:\mount /readonly
powershell (enter PowerShell prompt)
install-windowsfeature server-gui-mgmt-infra,server-gui-shell –restart –source c:\mount\windows\winsxs
Unmount Wim (dism /unmount-wim /mountdir:c:\mount)
Remove Mount Directory (rmdir c:\mount)

(bron: https://blogs.technet.mic...core-install-to-full-gui/)

Mijn server 2012 gui standard edition was index #2.
Echter krijg ik nog steeds dezelfde foutmelding.
Ook heb ik het via het volgende commando geprobeerd (in powershell):

Install-WindowsFeature Server-Gui-Mgmt-Infra,Server-Gui-Shell –Source wim:D:sources\install.wim:2

Dezelfde foutmelding blijft.
Toen heb ik het anders gedaan

Ik heb van mijn server 2012 GUI een domain controller gemaakt en DHCP en DNS geïnstalleerd en geconfigureerd. Daarna 2012 Core lid gemaakt van het domein. Daarna op de 2012 GUI de Core server toegevoegd bij server manager en via daar 'add roles en features gebruikt'

Daar voeg ik de volgende twee features toe:

- Graphical management tools and infrastructure
- Server Graphicall Shell.

Weer dezelfde foutmelding

Als laatste heb ik nu bij 'add roles and features' een alternate path gebruikt.

Eerst de D:\sources\install.wim opgegeven. Echter weer dezelfde. Toen stond er iets over dat de map toegankelijk moest zijn door de destination server.

Dus ik de sources map van de .iso naar mijn C schijf gekopieerde en die map gedeeld.
Deze kan ik ook benaderen vanaf de core server d.m.v powershell dus ik moet erbij kunnen.

Echter weer dezelfde foutmelding over dat de sources niet gevonden kunnen worden.

Wat zie ik over het hoofd?

Beste antwoord (via Aschtra op 04-09-2016 16:08)

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Hoe oud is je Windows DVD?
In de R2 versie zit een "bug" waardoor je de DVD niet kunt gebruiken voor bepaalde features als je al op een bepaald updateniveau zit. Dan moet je de sources online halen. Probeer eens de sources online te halen?

Alle reacties

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-11 13:26
Je dient de source te verwijzen naar D:\Sources\sxs, dat werkt normaal gesproken wel.

• Aschtra
Dat heb ik dus ook al gedaan. Zie mijn bron. Maar krijg hetzelfde weer

Acties:
  • Beste antwoord

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Hoe oud is je Windows DVD?
In de R2 versie zit een "bug" waardoor je de DVD niet kunt gebruiken voor bepaalde features als je al op een bepaald updateniveau zit. Dan moet je de sources online halen. Probeer eens de sources online te halen?

• Aschtra
Geen idee hoe oud die is moet ik zeggen. Is de evaluation versie van microsoft site.

Zal zo even zoeken hoe ik het online kan updaten. Las wel dat dat enorm lang duurt. Maar iig iets om te proberen

• Aschtra
Ik heb het 'opgelost'
Probleem ligt eraan dat ik op mijn core installatie enkele updates al had geïnstalleerd.
Als diezelfde updates niet in de Source zitten dan gaat het mis.

Bron

http://blog.coretech.dk/k...replytocom=284728#respond

En nou was ik niet van plan 50 updates handmatig te downloaden en die toe te voegen aan de image dus heb ik een clean install gedaan, zonder updates te installeren en hetzelfde uitgevoerd en werkte meteen.

Problem soort van solved
Pagina: 1