Ik ben voor een Wordpress website op zoek naar het volgende. Ik wil gebruikers ter plekke foto's laten uploaden naar een gallery van een site die ook mobiel is te benaderen. Hoeft geen moderatie voor te zijn ofzo. Ik heb bedacht dat je dit kunt benaderen op 2 manieren:
- Plugin die gebruikers in de front-end ins staat stelt om foto's te uploaden die daarna direct zichtbaar zijn.
- Gallery die foto's pakt uit een bepaalde directory en dan op de een of andere manier een mailbox uit laten lezen en attachments in de vorm van foto's laten uploaden middels FTP naar de directory van de gallery.
- Photosmash: stelt de gebruiker in staat in de front-end foto's direct te uploaden naar de betreffende gallery. Probleem: het dialoogje is niet responsive en toont niet goed op de website. Je komt er niet meer weg als je er eenmaal zit.
- NextGen front-end uploader: zou hetzelfde moeten doen in combinatie met de NextGen gallery. Probleem: de Frontend uploader functioneert niet met de 2.0 versie van NextGen gallery, een andere versie van de gallery is echter niet beschikbaar.
- Folder Gallery icm IFTTT en WappWolf: Folder Gallery doet precies wat ik wil, namelijk alle foto's tonen in een directory. Ook het bekijken van foto's werkt perfect op een computer én mobile. Dan moet ik nog de foto's via FTP op de server krijgen. Ik kan IFTTT een Gmail mailbox uit laten lezen en attachments in Dropbox laten plaatsen. IFTTT ondersteunt zelf geen FTP. Dan kan Wappwolf nieuwe Dropbox files uploaden middels FTP. Op zich werkt het maar ik vind het niet ideaal.
Punt 1 is dat Wappwolf uitleest met een flinke interval. Voor een gebruiker is het resultaat dus niet direct zichtbaar.
Punt 2 is dat ik het niet bepaald efficiënt vind om het zo via 3 kanalen te laten gaan. O.a. omdat je hebt te maken met een dubbele interval, die van IFTTT en die van Wappwolf.
Punt 3 is dat IFTTT weinig opties biedt voor filtering, alle attachments worden geupload. Ook virussen of weet ik wat.
Punt 4 is dat ik Wappwolf een beetje vaag vind. UI is vrij brak en een "automation" (zo heet dat daar) editten kan niet, je moet verwijderen en opnieuw aanmaken.
Punt 5 is dat Wappwolf geld kost. Op zich mag het wel iets kosten maar als je naar alle voorgaande punten kijkt dan wil ik daar eigenlijk geen geld aan uitgeven. - Een andere (en mijn inziens de leukste) optie is een Python script schrijven dat de mailbox leeg haalt. Voordeel is dat je kunt filteren, je kunt eventueel de foto's ook gelijk lokaal opslaan, je gebruikt maar 1 oplossing, het is flexibel want je maakt het zoals je wilt. En qua scheduling kun je hem elke minuut af laten gaan. Niet helemaal realtime maar wel bijna. Alleen ik weet niet zeker of ik dat op tijd af ga krijgen
IMAP zit best ingewikkeld in elkaar en het duurt even voordat je dat door hebt. Er is een makkelijkere IMAP library voor Python maar deze ondersteunt niet alle functies die ik nodig heb.
- Ik heb nog diverse andere opties geprobeerd maar de plugin functioneerde niet, deed niet wat ik zocht enzovoort.
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning