Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jancob
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-08 17:07
Ik werk sinds kort bij mij op het werk in de vriezer waar de hal gekoeld word tot -20.

Normaal gesproken neem ik mijn telefoon altijd mee de werkvloer op in mijn zak, Maar toen ik uit de vriezer kwam en iemand ging bellen kon de gene waarmee ik aan het bellen was mij niet goed verstaan.

Weet iemand of dit kan komen door die tempratuur van -20? Dat de telefoon daar niet goed overweg mee kan? En kan dit echt schadelijk zijn voor de telefoon?
Als dat zo is kan ik hem beter in mijn kluisje laten liggen.

Beste antwoord (via Jancob op 03-09-2016 14:23)

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:13

TommieW

Numa numa.

In de handleiding staat, als het goed is, de minimale temperatuur waaronder de telefoon goed zou moeten kunnen functioneren. Meestal is deze minimale temperatuur rond de -10 graden Celcius.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 18:59
Ik denk wel dat het schadelijk kan zijn voor je telefoon , want als je de vrieskou naar een warme omgeving gaat ontstaat er condens en dit lijkt me niet bevorderlijk voor de telefoon.

Denk maar eens aan een koud glas limonade tijdens een warme dag..........

[ Voor 39% gewijzigd door Dancis op 02-09-2016 21:10 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:13

TommieW

Numa numa.

In de handleiding staat, als het goed is, de minimale temperatuur waaronder de telefoon goed zou moeten kunnen functioneren. Meestal is deze minimale temperatuur rond de -10 graden Celcius.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:30

Nutral

gamer/hardware freak

Dancis schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 20:54:
Ik denk wel dat het schadelijk kan zijn voor je telefoon , want als je de vrieskou naar een warme omgeving gaat ontstaat er condens en dit lijkt me niet bevorderlijk voor de telefoon.

Denk maar eens aan een koud glas limonade tijdens een warme dag..........
Het is juist andersom, als je van een warme omgeving naar een koude gaat krijg je condens, omdat je dan onder je dauwpunt komt

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Frys
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-09 09:31
Beste Janco,

Leuk dat je dit topic plaatst. Toevallig is er sinds kort ook een bij ons aan het werk, met dezelfde achternaam die ook werkzaamheden in een vriezer verricht. Ik kan het ook mis hebben maar volgen mij mag je volgens de huisregels de telefoon helemaal niet bij je hebben, deze hoort gewoon in je kluisje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Nutral schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 00:29:
[...]

Het is juist andersom, als je van een warme omgeving naar een koude gaat krijg je condens, omdat je dan onder je dauwpunt komt
Nope, fout. Het vocht in de warme licht condenseert tegen je koude telefoon. Dit probleem treedt dus op als je van een koude naar een warme omgeving gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Frys schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 00:34:
Beste Janco,

Leuk dat je dit topic plaatst. Toevallig is er sinds kort ook een bij ons aan het werk, met dezelfde achternaam die ook werkzaamheden in een vriezer verricht. Ik kan het ook mis hebben maar volgen mij mag je volgens de huisregels de telefoon helemaal niet bij je hebben, deze hoort gewoon in je kluisje :)
Lol epic pwnd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jancob
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-08 17:07
The Frys schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 00:34:
Beste Janco,

Wat een kleine wereld is het ook toch.
Normaal gesproken heb ik hem uit staan en in mijn zak zitten zodat ik hem in de pauze makkerlijker kan pakken :)

Iniedergeval, Bedankt voor de antwoorden allemaal
Pagina: 1