Grafische kaart met zoveel mogelijk opties Fl.500?

Pagina: 1
Acties:

• Radical1980
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-01-2025
Ben op zoek naar een nieuwe videokaart... Heb mijn Viper 770 verkocht.

Wil eigenlijk een kaart met zoveel mogelijk opties. Minimaal tv-out. Heb alleen geen flauw idee wat een mooi kaartje is voor dit bedrag?

Ben niet alleen op zoek naar zoveel mogelijk opties maar ook naar een beetje kwaliteit. Speel af en toe 3D spellen, voornamelijk tijdens een LAN-party.

Heb ongeveer 500 piek te besteden.

Verwijderd

ati radeon 64mb vivo bulk oem versie is tegenwoordig voor die ongeveer die prijs te krijgen.

Verwijderd

Waarom zijn de meesten hier zo vreselijk, vreselijk lui? :'(

Hierzo of deze of deze iets duurder maar ok.

en nu kssssssttt.

Mazzel

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

als je eventueel ook video in er bij wilt zou ik voor de Radeon ViVo gaan, een OEM versie heb je al voor 549,- en een retail voor 619,-
Hoef je dat video in gebeuren niet dan blijven er nog maar een par alternatieven over: de normale Radeon, geforce 2, od een matrox.
Een matrox (heeft ook dual head videokaarten, das voor 2 monitoren op een pc aan te sluiten) moet je kiezen als je enorm veel aan 2 hecht maar weinig 3d spelletjes speelt, en als je ze speelt zal het de snelheid hebben van je oude tnt2, dus heir schiet je niet zo heel veel mee op.
Een radeon zou je kunnen kiezen wegens zijn suprieure 2d kwaliteit, drivers zijn goed te noemen (vooral de laatste serie is bijna perfect te noemen) en is zeer snel te noemen qua 3d graphics, en heeft support voor enviromental bumpmapping
Dan de geforce 2 (per merk een verschillende prijsklasse en extra's) die heb je in vele soorten en smaakje zoals je misschien zelf ook wel weet, volgens sommige is de 2d wat minder maar volgens andere ook weer goed te noemen.
De drivers zijn ook zeer goed en worden om de haverklap komen er wel weer nieuwe (beta) drivers voor uit.
Heeft geen ondersteuning voor enviromental bumpmapping.
De Radeon en geforce 2 zijn ongeveer even snel, de verschillen zijn wat groter in b.v 3d mark en spellen die zwaarder/beter zijn ge-optimaliseerd voor de betreffende videokaart.

Zelf zou ik kiezen voor de Radeon wegens de sublieme snelheid en strakke 2d/3d graphics en je houd nog wat geld over voor eventueel geheugen extra erbij te kopen.

Gebruik eventueel de search voor meer antwoorden en vragen.

Succes.

39

• Radical1980
Op woensdag 27 juni 2001 22:02 schreef Homedisc het volgende:
als je eventueel ook video in er bij wilt zou ik voor de Radeon ViVo gaan, een OEM versie heb je al voor 549,- en een retail voor 619,-
Hoef je dat video in gebeuren niet dan blijven er nog maar een par alternatieven over: de normale Radeon, geforce 2, od een matrox.
Een matrox (heeft ook dual head videokaarten, das voor 2 monitoren op een pc aan te sluiten) moet je kiezen als je enorm veel aan 2 hecht maar weinig 3d spelletjes speelt, en als je ze speelt zal het de snelheid hebben van je oude tnt2, dus heir schiet je niet zo heel veel mee op.
Een radeon zou je kunnen kiezen wegens zijn suprieure 2d kwaliteit, drivers zijn goed te noemen (vooral de laatste serie is bijna perfect te noemen) en is zeer snel te noemen qua 3d graphics, en heeft support voor enviromental bumpmapping
Dan de geforce 2 (per merk een verschillende prijsklasse en extra's) die heb je in vele soorten en smaakje zoals je misschien zelf ook wel weet, volgens sommige is de 2d wat minder maar volgens andere ook weer goed te noemen.
De drivers zijn ook zeer goed en worden om de haverklap komen er wel weer nieuwe (beta) drivers voor uit.
Heeft geen ondersteuning voor enviromental bumpmapping.
De Radeon en geforce 2 zijn ongeveer even snel, de verschillen zijn wat groter in b.v 3d mark en spellen die zwaarder/beter zijn ge-optimaliseerd voor de betreffende videokaart.

Zelf zou ik kiezen voor de Radeon wegens de sublieme snelheid en strakke 2d/3d graphics en je houd nog wat geld over voor eventueel geheugen extra erbij te kopen.

Gebruik eventueel de search voor meer antwoorden en vragen.

Succes.
Wil gewoon een kaartje kopen waar ik lang mee vooruit kan. Toen ik deze kocht bestond er nog niet zo iets als DIVX en was DVD nog niet zo populair. Dit zijn namelijk de laatste investeringen aan mijn PC totdat ik klaar ben met studeren (hoop ik).

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op woensdag 27 juni 2001 22:06 schreef Radical1980 het volgende:

[..]

Wil gewoon een kaartje kopen waar ik lang mee vooruit kan. Toen ik deze kocht bestond er nog niet zo iets als DIVX en was DVD nog niet zo populair. Dit zijn namelijk de laatste investeringen aan mijn PC totdat ik klaar ben met studeren (hoop ik).
Daarom kun je met een Radeon een tijdje weer mee vooruit en heb je toch de nieuwste technieken in zitten zoals 64x anistrophic filtering :P dat kan de geforce 3 nog niet eens aan.

39

Verwijderd

Of een leadtek of powercoler gf2 kaart..
Zijn ook goedkoper als Fl 500,-

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 11:59

Bene

list incomprehension

..of een Kyro II! Prima kaart en redelijk ver onder je prijs.

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op donderdag 28 juni 2001 01:35 schreef Bene het volgende:
..of een Kyro II! Prima kaart en redelijk ver onder je prijs.
ja idd kan ook nog, dan houd je nog meer over voor andere dingen, b.v een cd brander of meer geugen of een processor.
Kyro 2 is soms sneller dan een Geforce 2 ultra en soms iets langzamer dan een geforce 2mx, dus het is dan nog wel snel.

39

• lester
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op woensdag 27 juni 2001 22:06 schreef Radical1980 het volgende:

[..]

Ik weet niet hoelang je nog moet studeren, en wat voor eisen je aan je kaart stelt, maar ga er niet van uit dat ie over een jaar nog voorin meedraaid.

zoek iets met een gf2 gts, kyro 2, voodoo5(voodoo is gewoon cool), of radeon chipset
verder succes!

• Radical1980
Op donderdag 28 juni 2001 02:35 schreef lester het volgende:

[..]

Ik weet niet hoelang je nog moet studeren, en wat voor eisen je aan je kaart stelt, maar ga er niet van uit dat ie over een jaar nog voorin meedraaid.

zoek iets met een gf2 gts, kyro 2, voodoo5(voodoo is gewoon cool), of radeon chipset
verder succes!
Nee hoef ook niet perse voorin mee te draaien hoor. Kan ik toch niet allemaal bijhouden. Financieel gezien dan.

In ieder geval bedankt voor alle tips. Nu moet ik zelf alles nog ff goed bekijken...

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-08 09:16
Als je veel opties wil en prachtige grafische kwaliteit. (128 taps anisotropic) moet je voor de radeon 64 mb ddr vivo gaan, kheb er al tijden plezier van. hij is voor ong 530,- te krijgen (zie pricewatch) en heeft video in (uitstekent werkend) en tv out (2 verschillende) van goeie kwaliteit!!!
Ook uitstekend te tweaken en overteclocken (vele progjes voor geschreven) bios flashen naar de betere versies gaat tevens uitstekend... :9~

Dus twijfel niet langer en koop een radeon.

Eens wordt je nerd en koop je een radeon.
win een radeon door deze slagzin af te maken.

wilhelmus van nassauwe ben ik van duitse ...

(inzenden naar bil@gaatjes.com, over de uitslag wordt niet gecorrespondeerd)
Wordt gelukkig... koop een radeon!!!!!

:)

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23-08 15:48
Op donderdag 28 juni 2001 22:31 schreef DarkShadow het volgende:
Als je veel opties wil en prachtige grafische kwaliteit. (128 taps anisotropic) moet je voor de radeon 64 mb ddr vivo gaan, kheb er al tijden plezier van. hij is voor ong 530,- te krijgen (zie pricewatch) en heeft video in (uitstekent werkend) en tv out (2 verschillende) van goeie kwaliteit!!!
Ook uitstekend te tweaken en overteclocken (vele progjes voor geschreven) bios flashen naar de betere versies gaat tevens uitstekend... :9~

Dus twijfel niet langer en koop een radeon.

Eens wordt je nerd en koop je een radeon.
win een radeon door deze slagzin af te maken.

wilhelmus van nassauwe ben ik van duitse ...

(inzenden naar bil@gaatjes.com, over de uitslag wordt niet gecorrespondeerd)
Wordt gelukkig... koop een radeon!!!!!

:)
Jij zegt, BIOS flashen... Heb jij een beter BIOS dat het originele? En zo ja, wat is er beter enz... ;)

• DarkShadow
je ontkracht me speech :)

je kan je radeon retail versie (oem kan ook wel soms) flashen naar se. gewoon standaard hogere kloksnelheden, en maybe wat andere standaard instellingen daggik, correct me if im wrong

Verwijderd

Neem de G400 van Matrox, deze heeft veel opties en is echt een rete goede kaart onder Windhoos

• DarkShadow
voor 2d, maar voor de hedendaagse 3d games istie echt een tikkeltje te sloom ant worden.
beeldkwaliteit is idd goed, maar veels te sloom. g450 is nog slomer :?

Verwijderd

Ik heb nu since 2dgn een Geforce2pro (400) van Gainward Cardexpert (bij gistron.com voor 559,-) is iets meer dan je budget maar zekers een vet kaartje :)
Pagina: 1