Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,

Ik heb eigenlijk het volgend vervelende probleem met het werkend krijgen van mijn cisco ip camera type CIVS-IPC 4500E.
Ik kan via het ip adres in het Cisco cameramenu komen waar ik eventueel aanpassingen kan veranderen maar
het beeld blijft zwart.
Ik krijg wel bij de Google Chrome browser de mededeling "NET SDK/runtime 2.0 or above in not availeble"
Gebruik ik Internet Exp. dan krijg ik de mededeling " Cisco Dx Play add-on is not installed" en dat ik de ActiveX control moet installeren.
Echter kan ik op de site van cisco geen van deze software vinden of downloaden.
Weet iemand misschien hoe deze camera wel werkend te krijgen of deze camera misschien zelf ook gebruikt en goed werkzaam heeft gekregen

Met vriendelijke groeten

Beste antwoord (via Verwijderd op 02-09-2016 23:44)

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-11 13:36
Volgens mij heb je een redelijk oude camara en de vraag is of hij wel via http streamt. het dat je geen beeld hebt. Je moet dus een client hebben die rtsp ondersteund. Je zou het kunnen proberen met een app op je telefoon die dat ondersteund of de Cisco software hiervoor te downloaden.
Dat van die lensdop was overigens serieus, maar had wel een beetje weinig context.

Kijk hier ook even, staat je oplossing onderaan. https://supportforums.cis...261/civs-ipc-4500#3144597

[ Voor 123% gewijzigd door Tomas_ op 03-09-2016 22:55 ]

Alle reacties

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Gebruik een RTSP stream, of een andere video stream. Nu probeer je hem in ActiveX mode te gebruiken, lijkt me geen goed plan, behalve als je graag in 2001 blijft steken :p

Verwijderd

Topicstarter
johnkeates schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 19:32:
Gebruik een RTSP stream, of een andere video stream. Nu probeer je hem in ActiveX mode te gebruiken, lijkt me geen goed plan, behalve als je graag in 2001 blijft steken :p
Dank voor jou reactie.
Ik ben niet echt op de hoogte van deze materie maar bedoel je dat ik dat ik deze bij de camera moet instellen of bij bv VLC player moet instellen 7(8)7

• johnkeates
Ik bedoel dat je moet kijken naar welke alternatieve opties je camera heeft. ActiveX moet in theorie met Internet Explorer nog wel aan de praat te krijgen zijn, maar hoe lang dat uberhaupt ondersteund blijft is nog maar de vraag.

Ik zou even kijken hoe ze bijvoorbeeld voorstellen hoe het gebruik met Mac OS en Linux zou moeten gaan, daar heeft nooit ActiveX op gezeten en dus zal in de handleiding voor die platforms staan wat voor alternatieven er zijn.

Acties:
  • Beste antwoord

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-11 13:36
Volgens mij heb je een redelijk oude camara en de vraag is of hij wel via http streamt. het dat je geen beeld hebt. Je moet dus een client hebben die rtsp ondersteund. Je zou het kunnen proberen met een app op je telefoon die dat ondersteund of de Cisco software hiervoor te downloaden.
Dat van die lensdop was overigens serieus, maar had wel een beetje weinig context.

Kijk hier ook even, staat je oplossing onderaan. https://supportforums.cis...261/civs-ipc-4500#3144597

[ Voor 123% gewijzigd door Tomas_ op 03-09-2016 22:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
:O

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2016 01:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dank in ieder geval voor jullie reactie en meedenken.
Sorry voor de botte reactie van mij maar ben er al lang mee bezig om hem werkzaam te krijgen.
Het is niet de nieuwste camera inderdaad maar heb nu enkele Cisco camera,s welke nog 5 jaar ouder zijn ( pvc 2300 ) welke al velen jaren probleemloos werken dus vandaar.
Ik ga er mee aan de slag

Verwijderd

Topicstarter
Heb de camera via linux geprobeerd werkzaam te krijgen maar zonder resultaat.
Probeer nu met windows 7, 86 of het werkt.
Wat een ramp zijn die cisco camera,s toch steeds weer...

Verwijderd

Topicstarter
Update,
De camera via windows 7 en alleen met internet explorer werkend gekregen.
Mooi beeld maar echter is deze nu ( nog ) niet via ispy te installeren.
Misschien maar ens een oudere versie van ispy gebruiken of heeft iemand sugesties om deze ook met ispy aan de gang kan krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
Update betreffende de CIVS - IPC 4500E ip camera van Cisco.

Deze camera,s schijnen alleen te werken met een geldige licentie van cisco, echter de camera,s hebben de status "end of live" gekregen en licenties worden voor deze camera,s niet meer verstrekt blijkt nu.

klopt deze argumentatie eigenlijk wel.

Het is een ip camera welke gewoon beeld geeft in het camera menu dus zou deze toch ook via curveiliance software beeld moeten geven.
Als het werkelijk zo is dat cisco zijn camera,s met "end of live"voor de consument geblokt houd vind ik dit een ernstige zaak en totale minachting voor de consumenten welke deze camera nog bezitten en er niets meer mee kunnen :(

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Kun je er niet andere software op installeren zodat het wel werkt? Ik kan mij voorstellen dat mensen dit probleem weten te omzeilen.

...

• johnkeates
Zo gek is dat niet. Een IT product is niet hetzelfde als een hamer die het doet tot je hem stuk slaat - er zit een product lifecycle aan vast en zodra je daar buiten zit heb je gewoon pech. Dat weet iedereen bij het aanschaffen van professionele spullen wel.

Verwijderd

Topicstarter
johnkeates schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 22:07:
Zo gek is dat niet. Een IT product is niet hetzelfde als een hamer die het doet tot je hem stuk slaat - er zit een product lifecycle aan vast en zodra je daar buiten zit heb je gewoon pech. Dat weet iedereen bij het aanschaffen van professionele spullen wel.
Ik begrijp dat een IT product een bepaalde livecycle heeft betreffende de software en of firmware ondersteuning maar daar vraag ik niet om.
wat mij bezwaard is het feit dat een goed product gewoon door een bedrijf geblokkeerd blijft omdat men van mening is dat men maar nieuwe moet aanschaffen.
Als dit product niet of onvoldoende zou werken bepaal ik dit toch zelf en niet cisco.

Verwijderd

Topicstarter
Luxicon schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 22:06:
Kun je er niet andere software op installeren zodat het wel werkt? Ik kan mij voorstellen dat mensen dit probleem weten te omzeilen.
U slaat inderdaad de spijker op zijn kop.
Ik hoop dat er mensen zijn welke deze door cisco opgelegde blokkade weten te omzeilen want het kan absoluut niet zo zijn dat een fabrikant bepaald wanneer ik een product niet meer kan gebruiken.
Cisco wil en kan mij zogenaamd niet helpen
Cisco SCHAAM JE als bedrijf :( :( :( :(
Pagina: 1