[Mac Pro 5,1] Upgraden videokaart, tips?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:42

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Ik heb een Mac Pro 5,1 met de standaard 5770 kaart. Daar aan hangt een Cinema HD Display

Afbeeldingslocatie: https://s12.postimg.org/vr8dofei5/Screen_Shot_2016_09_02_at_17_04_17.png

Nu zou ik eigenlijk willen uitbreiden naar 2 monitoren en na het zien van de game demo (hoe vet is die dan) Battlefield1 wil ik het dit keer meteen goed doen.

Maar ik weet even niet precies meer wat ik moet doen. Ben er even uit geweest zeg maar qua gamen. En daarbij vreet de Mac Pro niet alle kaarten zeg maar. Ik lees allemaal dingen over flashen van kaarten en dat ik moet uitkijken welk merk ik moet nemen etc.

Wie kan mij vertellen wat ik moet doen als ik er een tweede scherm aan wil hangen (om en nabij de 30 inch) en welke videokaart ik dan het beste kan nemen om ook Battlefield 1 te kunnen draaien straks. Want eerlijk gezegd zie ik door de bomen het bos niet meer.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:49
Daar zijn fantastische oplossingen voor!

http://www.macvidcards.com/store/c1/Featured_Products.html

Succes! :)

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:51

nelizmastr

Goed wies kapot

Als het je niet uitmaakt of je bij je boot menu of bootscreen van OS X kan, kan je gewoon een reguliere PC kaart gebruiken.

El Capitan kan overweg met:

- Nvidia GTX900 en ouder
- AMD Rx 200 en ouder / sommige 300

Geen Nv 10 serie of AMD RX400.

[ Voor 34% gewijzigd door nelizmastr op 02-09-2016 19:25 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Dank je. Mja het zou wel fijn zijn natuurlijk wanneer dat nodig is om bij de boot opties te kunnen, maar ik zou daar eventueel de oude kaart voor kunnen gebruiken. Want wanneer moet je daar nu specifiek in. Maarja, ander nadeel is ook dat je FileVault niet kan gebruiken dan.

Denk dat ik maar een kaart scoor via die macvidcards.com of toch eens kijken of ik zelf niet kan flashen, maar ik kan maar weinig info vinden over dat flashen...lijkt nogal shady te zijn op het internet haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:51

nelizmastr

Goed wies kapot

Yzord schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 19:49:
Dank je. Mja het zou wel fijn zijn natuurlijk wanneer dat nodig is om bij de boot opties te kunnen, maar ik zou daar eventueel de oude kaart voor kunnen gebruiken. Want wanneer moet je daar nu specifiek in. Maarja, ander nadeel is ook dat je FileVault niet kan gebruiken dan.

Denk dat ik maar een kaart scoor via die macvidcards.com of toch eens kijken of ik zelf niet kan flashen, maar ik kan maar weinig info vinden over dat flashen...lijkt nogal shady te zijn op het internet haha
Flashen is niet heel spannend hoor. Is wel het makkelijkst als je een PC hebt staan ergens of bij een kennis waar je het mee kan doen. Het moet namelijk vanuit DOS (van een usb stickie of floppy) met atiflash. Beste opties (en goedkoopste) zijn de 7950/7970 van AMD (of R9-280 / R9-280X). Anders wordt het een flinke premium betalen inderdaad voor een pre-flashed exemplaar.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Dat flashen is op zich het probleem niet, alleen hoe...dat is nogal een kwestie. Er is zo'n forum..netkas.org waar ze nogal shady doen over hoe je het moet doen. Post waarin stond uitgelegd hoe je dat moet doen zijn leeg gemaakt en reacties op PM krijg ik niet...alsof ze het voor zichzelf willen houden of verboden is door ATI.

Heel vervelend. Wil best flashen, maar een duidelijke uitleg hoe je het moet doen is moeilijk te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
1. Vind een kaart waar de EFI 1.x ROM in past

2. Vind de juiste ROM voor je kaart

3. Start in dos op en flash met ATIFLASH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Heel erg bedankt natuurlijk voor je reactie, maar daar kom ik niet ver mee als "leek". Ik wil zoiets goed in en bestuderen en dan zijn jouw drie stappen niet te volgen. Voor een ervaren iemand wel natuurlijk, maar niet voor mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:49
Macvidcards is de enigste die de juiste efi roms heeft voor deze kaarten, deze hebben ze ook zelf ontwikkeld en bij mijn weten is er verder niemand die beschikt over die roms!
Ze bieden ook een flash service aan, maar als je de kaart nog niet hebt is een complete kaart daar kopen voordeliger en ze werken 100% perfect onder OSX en onder windows ook natuurlijk.

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-10 18:40
Zoek op MacRumors het topic op over het flashen van een GTX 680, staat het duidelijk in uitgelegd er is zelfs een separaat topic specifiek voor de 4GB versie. Daarmee is het mij ook gelukt een jaartje terug. Alles draait hier nu 24/7 zonder hickup.

Destijds koos ik deze kaart om een 4K monitor te kunnen gebruiken en om Metal Gear Solid Phantom Pain te kunnen spelen. Ik vermoed dat Battlefield ook prima zal draaien op 1080P.

Als je verder gaat kijken op MacRumors vind je ook een topic welke ik samen met ActionableMango heb aangemaakt over alle mogelijke CPU upgrades voor alle versies van de Mac Pro.

[ Voor 42% gewijzigd door bokkow op 03-09-2016 08:41 ]

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Pagina: 1