Raspbery laten samenwerken met sateliet ontvanger VU+solo2

Pagina: 1
Acties:
  • 373 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin1946
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21-05-2022
Mijn vraag: Ik heb een satelliet ontvanger waarmee ik kan opnemen op de interne harde schijf .
Is het mogelijk om met via een Raspbery het opgenomen bestand af te spelen op de TV die in de kamer staat.
...

groetjes

Martin

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jphermans
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-09-2024
Je kan in principe je opgenomen bestanden benaderen via nfs. Zo kan je op je Raspberry Kodi draaien en deze dan verbinden via nfs met je ontvanger. Dit zou moeten werken. Is wel even wat wat werk maar het loont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Dat kan, maar kan je het niet net zo makkelijk met de ontvanger zelf afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin1946
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21-05-2022
Ik kan de opgenomen bestanden gewoon op de tv waar mijn receiver is op aangesloten afspelen dat is het probleem niet.
Maar nu komt het die staan op mijn hobbykamer en in de woonkamer staat de andere tv en naar die TV wil ik een verbinding maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hahu45
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-08 15:21
Ondanks oude topic ...

Met LibreElec of OSMC op je RPi, kun je add-on "VU+ PVR client" installeren. In de config daarvan kun je je eigen dreambox benaderen. Dan kun je TV kijken via de dreambox (mits er een tuner vrij is) of kijken naar opnames die op de HDD van de dreambox staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:37

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@hahu45 bedankt voor je toevoeging, maar een oud topic kicken is echt niet de bedoeling.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.