Welke speakers passen het best bij een AVR-x1100W

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordan2k
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-10 20:58
Ik zoek een speaker set voor in de woonkamer
Heb een jaar geleden een reciever gekocht en het wordt tijd om m'n oude speakers te gaan vervangen voor iets beters. Maar zie door de bomen het bos niet meer...

Uiteindelijk wil ik een 5.1 set dat kan door te beginen met eerst een 2.1 en dan uit te breiden naar 5.1.

Reciever Denon AVR-X1100W
Uitgangsvermogen (6 ohm, 1 kHz, 0.7% 2ch Drive) 120 W
Uitgangsvermogen (6 ohm, 1 kHz, 1% 1ch Drive) 145 W

Waar ik hulp bij zoek is waar moet op letten bij het zoeken van speakers.

budget voor nu: 300-500 euro

Wat ik tot nu toe heb gevonden:
HARMAN KARDON HKTS 9BQ (SET)
HARMAN KARDON HKTS 16BQ (SET)
JBL CINEMA 510 (SET)
JAMO A 102 HCS 6 ZWART (SET)
Teufel Consono 35Mk3

[ Voor 6% gewijzigd door jordan2k op 02-09-2016 17:05 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:26
Waarvoor ga je het gebruiken? Films of muziek luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:45

FeaR

In GoT we trust

jordan2k schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 16:45:
Waar ik hulp bij zoek is waar moet op letten bij het zoeken van speakers.
Aangezien je het (opgegeven) uitgangsvermogen van de Denon neer hebt gezet: die getallen mag je vergeten. Weerstand, gevoeligheid, vermogen, laat het allemaal voor wat het is. Het zegt niets over de kwaliteit van de speakers en de setjes die je uit hebt gekozen vormen allemaal geen probleem voor de receiver.

Speakers koop je op klank en dat is - helaas - niet af te lezen uit cijfertjes. Daarvoor zal je de deur uit moeten om ze in het echt te gaan luisteren. Het enige waar je op kan (!) letten is de overgangsfrequentie naar de subwoofer. Zodra dit over de 100 Hz gaat dan kan je de subwoofer op gehoor plaatsen en kan het geheel onnatuurlijk gaan klinken doordat de subwoofer niet alleen het echte laag (LFE) gaat doen, maar ook het midlaag van de andere kanalen. Dit is echter inherent aan de setjes die uit zijn gekozen: kleine(re) speakers met daardoor geen ruimte voor grotere units dan wel het opbouwen van druk. Moet wel worden gezegd dat het met films/games/series juist voor iets extra's kan zorgen. Met spraak/zang valt zo'n set sneller door de mand.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:48

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Ik zou in dit geval altijd door sparen voor wat leukere boekenplank speaker zoals b.v. pricewatch: Bowers & Wilkins 600 series 685 S2 White (Wit) (er zijn zat vergelijkbare speakers in dit segment, ik heb toevallig ervaring met de 685's...).

De setjes die je laat zien zijn een soort van veredelde computer speakers waarvan je er nog 5 krijg ook voor zeer weinig geld. Beter koop je 2 fatsoenlijke speakers, je zult iets laag missen in films met de 685's (of aanverwanten) maar krijg een veel beter geluid ervoor terug. Koop na een poosje een subwoofer erbij en ga zo door. Misschien kun je de oude speakers for de time being gebruiken als achterspeakers?.

[ Voor 19% gewijzigd door Tortelli op 02-09-2016 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordan2k
Amdwarrior schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 17:21:
Waarvoor ga je het gebruiken? Films of muziek luisteren.
80/20 films/muziek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordan2k
@Tortelini, veredelde computerspeakers... :) dat is nu precies de reden dat ik opzoek ben naar advies. Als je de reviews leest van al die sets is het allemaal goed.

Had eigenlijk nog helemaal niet gekeken naar de boekenplank speakers omdat ik erg gefocust ben op een complete set. Ze zien er wel erg netjes uit heb je het zelf al uitgebreid met een SUB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:48

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Ik gebruik ze als achterspeakers ;), heb de 683 S2's voor. De 683's zijn grote vloerstaanders welke veel meer laag leveren en (imo) prima bruikbaar zijn zonder sub.

De 685's leveren overigens serieus volume, al zullen ze bij films wel wat laag missen en wil je er waarschijnlijk een sub bij hebben. Eea is ook sterk afhankelijk van je persoonlijke voorkeur; zoals Fear en LA-384 aangeven; ga luisteren!.
Ik ben opgegroeid tussen highend audio apparatuur en wil niet anders, veel mensen vinden hun TV een prima geluid geven 8)7.

Over mijn pc speakers opmerking; neef van me heeft een (~€900 all in one) Harman Kardon set met van die "pc speakers" en een subwoofer en dat klinkt in mijn ogen gewoon dramatisch. Zelfs na wat instellen mis je een compleet gebied; de sub levert (matig) laag, maar alles tussen de zeg ~150 - 300 hz mist volledig. Daarnaast klinkt de set sowieso alsof er een krant op de speakers ligt.

[ Voor 90% gewijzigd door Tortelli op 02-09-2016 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:13
Ik ben het eens met FeaR.

"De beste speaker" bestaat niet, of is in elk geval voor iedereen anders. We kunnen allerhande adviezen aandragen, maar uiteindelijk zitten we allemaal te promoten wat we zelf mooi vinden. Dat is geen garantie dat hetzelfde voor jou geldt.

Je kunt een set langzaam uitbreiden, dit is leuk en je haalt telkens de beste kwaliteit voor het beschikbare budget. Nadeel is wel dat je op termijn een flink bedrag kwijt zal zijn. Of het dat uiteindelijk waard is, moet je zelf bepalen.

Het advies is dan ook om met dit budget in gedachte naar een (of meerdere) audiozaken te gaan en te gaan luisteren wat er beschikbaar is. Let ook op dat je niet alleen muziek gaat beluisteren, maar vooral ook filmtrailers of scenes. Je zal er al snel achter komen dat verschillende speakers een verschillende klank produceren, wat bij muziek zwaarder weegt dan bij film.

Misschien neem je wel genoegen met een kant-en-klaar setje satellietspeakers. Dan kunnen wij wel zeggen dat je beter voor zuilen en 2 of meer subwoofers kunt gaan, maar wellicht is dat gewoonweg niet nodig. Het klinkt wel beter, maar goed is goed denk ik dan.

Sommigen zeggen wel muziek te gaan luisteren, maar bedoelen dan internetradio op de achtergrond. Daar heb je echt die dure zuilen niet voor nodig.

Ga dus luisteren. Luister voor de gein ook eens naar speakers boven jouw budget. Herken verschillen. Maak een afwezig wat jij nou echt belangrijk vindt en kies dan voor alles-in-1 of langzaam uitbreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ga naar een speciaalzaak waar je een set speakers kunt beluisteren op de receiver die jij hebt..
Normaal test je het thuis, maar in deze prijsklasse weet ik niet of dat mogelijk is..

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordan2k
@FeaR, LA-384 en Hackus, dan ga opzoek naar een winkel om te luisteren.
Tip om dat te doen met de eigen reciever neem ik mee. Morgen maar ff een paar winkels bellen of dat kan.

Bedankt allemaal nog voor jullie advies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-10 11:48

Twarp

just grin...

Neem ook je eigen muziek mee ;-)

Meh ...

Pagina: 1