Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Gaming laptop max 2,000 euro.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben opzoek naar een nieuw gaming laptop.
Het is niet per direct. Ik wil pas in december mijn aankoop doen.
En nee ik wil geen desktop aanschaffen.

Mijn vragen:
1-) Maakt het uit welke merk het is?
2-) Ik wil het liefst een dunne maar wat zijn de exacte verschillen tussen een dikke en dunne behalve dat de dikke iets koeler draait?
3-) Waar ik nog verder aan zat te denken was een external GPU.....maaaaar zal mijn CPU dan niet overheaten? En het enige wat ik nu zie is een Razer core wat veeeels te duur is en niet eens in NL te krijgen is, nog niet dan.
4-) i7 zevende generatie....zal ik er op wachten? en why?
5-) Eindvraag...welke laptop? en is het mogelijk met mijn eisen hieronder.

Mijn hardware eisen:
- 4k resolutie
- Minimaal i7 6700 of 7700 als het uitkomt eind dit jaar in NL.
- GTX 1060
- 256 GB SSD
- 16gb RAM

Andere eisen:
- Ik wil geen overheating issues. Maar blijkbaar is dit probleem bij elke dunne gaming laptop aanwezig.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2016 16:46 ]

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:29

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Als het pas voor over 3 maanden is zou ik nog even wachten. Er zijn amper laptops met de nieuwe GPU's te krijgen. Externe GPU zou ik sowieso niet aan beginnen, die enclosures kosten in verhouding al een godsvermogen. En wil je echt een 4K scherm? De hardware kan het toch niet aan met gamen.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Verwijderd

Topicstarter
kuusj98 schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 16:46:
Als het pas voor over 3 maanden is zou ik nog even wachten. Er zijn amper laptops met de nieuwe GPU's te krijgen. Externe GPU zou ik sowieso niet aan beginnen, die enclosures kosten in verhouding al een godsvermogen. En wil je echt een 4K scherm? De hardware kan het toch niet aan met gamen.
Misschien heb je gelijk, ik moet geduldiger zijn.

Waarom geen externe GPU ? Gaat dat niet meevallen wanneer er meer concurrentie komt in de markt? Ik zie alleen plus punten, behalve dat het misschien iets duurder is. Maar de performance word wel gigantisch beter. En geen overheating issues behalve je CPU dan denk ik.

En waarom geen 4k? Zijn de nieuwe 1000 serie kaarten niet bedoelt voor 4k gamen?

• Rettsu
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 30-07 16:18
4k gaming is zo overbodig + redelijk fatsoenlijk gamen op 4k (minimaal 60fps) heb je al een 1080 nodig.

Ik zou nog even wachten en doorsparen, misschien heb je geluk en valt de Acer Predator 21x toch tussen de 2-3k, dan kan je die aanschaffen.

Misschien 2 andere opties:
1: Stel een BTO samen @ bto.eu (Hier kan je alles zelf samenstellen en precies zoals je wilt een notebook uitkiezen vanuit een basis-samenstelling met een 1080)

2. Wacht op de nieuwe alienware's en bekijk wat die specificaties en prijs precies zijn.

You can be a king, or a streetsweeper.. but everybody is dancing with The Grim Reaper - Robert Alton Harris

• Kuusj

Kuusj

Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 16:49:
[...]

Misschien heb je gelijk, ik moet geduldiger zijn.

Waarom geen externe GPU ? Gaat dat niet meevallen wanneer er meer concurrentie komt in de markt? Ik zie alleen plus punten, behalve dat het misschien iets duurder is. Maar de performance word wel gigantisch beter. En geen overheating issues behalve je CPU dan denk ik.

En waarom geen 4k? Zijn de nieuwe 1000 serie kaarten niet bedoelt voor 4k gamen?
Als je een GTX1060 of GTX1070 in je laptop kan krijgen, waarom zou je dan dezelfde kaart apart kopen en dan nog een kist waar je honderden euro's aan kwijt bent? De hitte kan een fatsoendelijke laptop goed afvoeren. Ik zit nu op een HP Omen 15 te tikken. Die heeft een CPU met een TDP van 45W en een GPU met een TDP van 75W. ~120W onder full load dus. De laptop is 25mm dun, dus dat is vergeleken met veel MSI laptops een centimeter dunner. Echter koelen die MSI's echt niet veel beter dan deze HP. Het vereist veel reviews lezen en erachter komen welke laptop het beste all-round pakket heeft. Vaak zul je een compromis moeten sluiten.

De 900 kaarten waren ook al bedoeld voor 4K gaming, en dat konden ze ook niet super geweldig. De nieuwe 1070 is de perfecte 1440P kaart (*op-dit-moment*) maar 4K is vaak weer te hoog gegrepen.
Rettsu schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 16:53:
4k gaming is zo overbodig + redelijk fatsoenlijk gamen op 4k (minimaal 60fps) heb je al een 1080 nodig.

Ik zou nog even wachten en doorsparen, misschien heb je geluk en valt de Acer Predator 21x toch tussen de 2-3k, dan kan je die aanschaffen.

Misschien 2 andere opties:
1: Stel een BTO samen @ bto.eu (Hier kan je alles zelf samenstellen en precies zoals je wilt een notebook uitkiezen vanuit een basis-samenstelling met een 1080)

2. Wacht op de nieuwe alienware's en bekijk wat die specificaties en prijs precies zijn.
Die Predator 21X is wel echt spuuglelijk: smaken verschillen, maar dit ding is gewoon smaakloos. Pak dan inderdaad een BTO (alhoewel de betwistbare kwaliteit van die dingen ook niet onbesproken is). Alienware is een garantie voor gruwelijk veel te dure laptops voor sub-optimal specs, een beetje het Apple effect.

[ Voor 26% gewijzigd door Kuusj op 02-09-2016 16:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
No offence maar die Predator 21x noem ik echt geen laptop :D
Ik zou dat ding niet eens voor 1500 euro kopen.

Verwijderd

Topicstarter
En om eerlijk te zijn heb ik nooit boven de 60 FPS gespeeld, is dat nou iets big?
Ik ga voornamelijk MMO achtige spellen spelen namelijk.

• Kuusj

Kuusj

Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 17:02:
En om eerlijk te zijn heb ik nooit boven de 60 FPS gespeeld, is dat nou iets big?
Ik ga voornamelijk MMO achtige spellen spelen namelijk.
Het kan wat rustiger voor de ogen zijn, en sommige mensen menen dat ze zo opeens super goed in bepaalde shooters worden zoals Counter Strike. Hecht er niet te veel waarde aan, het is zeker fijn maar echt geen must. Zeker niet voor MMO's.

• Intelcorei7
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 25-10-2024
Ik wacht zelf op deze ASUS ROG GL502VS. Met een GTX 1070.

[Battle.net: Forsaken#22243]

Verwijderd

Topicstarter
Intelcorei7 schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 19:13:
Ik wacht zelf op deze ASUS ROG GL502VS. Met een GTX 1070.
Ik merk dat de meeste GTX 960 kaarten richting de 900 euro gaan.
Hopelijk zullen de GTX 1060 serie kaarten richting de 1500 gaan. Want bijna 2000 euro voor een laptop die nog een HDD heeft vind ik niet kunnen :(

Helaas wachten we nog af.

• Intelcorei7
Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 20:52:
[...]

Ik merk dat de meeste GTX 960 kaarten richting de 900 euro gaan.
Hopelijk zullen de GTX 1060 serie kaarten richting de 1500 gaan. Want bijna 2000 euro voor een laptop die nog een HDD heeft vind ik niet kunnen :(

Helaas wachten we nog af.
Die ASUS ROG GL502VS 15,6 inch staat in Amerika voor 1700 dollar te koop weet niet of het dan 1700 euro wordt ?, die andere ROG laptops met een 1060 en 1070 staan hier voor 2000 en 2500 te koop maar dat is 17 inch.

Verwijderd

Topicstarter
Intelcorei7 schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 23:02:
[...]

Die ASUS ROG GL502VS 15,6 inch staat in Amerika voor 1700 dollar te koop weet niet of het dan 1700 euro wordt ?, die andere ROG laptops met een 1060 en 1070 staan hier voor 2000 en 2500 te koop maar dat is 17 inch.
Als ik op Amerikaanse websites voor 1500 dolar zie bijv. is het vaak in NL gewoon 1700 euro ofzo.
Iets meer en dan nog in euro.

• Intelcorei7
Verwijderd schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 12:31:
[...]

Als ik op Amerikaanse websites voor 1500 dolar zie bijv. is het vaak in NL gewoon 1700 euro ofzo.
Iets meer en dan nog in euro.
Pfff zal dan ook wel de 2000 aan tikken die Asus.

• Scallius
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-11 17:03
Normaal neig ik naar Asus. Helaas heeft asus met de vorige GL5 z'n koeling niet zo heel goed op orde gehad.

Daarbovenop zijn alle nieuwe modellen met oranje accenten en oranje WASD knoppen. Wat mij betreft een brug te ver, wat naar iedereen om je heen schreeuwt : "gamer".

Het probleem hiervan vind ik dat je je laptop gelijk liever niet meer meeneemt naar eventuele cursussen of werk (in mijn geval), iets wat ik wel nog graag doe met mijn laptop (ook al is het een powerhouse).

• Intelcorei7
Scallius schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 12:54:
Normaal neig ik naar Asus. Helaas heeft asus met de vorige GL5 z'n koeling niet zo heel goed op orde gehad.

Daarbovenop zijn alle nieuwe modellen met oranje accenten en oranje WASD knoppen. Wat mij betreft een brug te ver, wat naar iedereen om je heen schreeuwt : "gamer".

Het probleem hiervan vind ik dat je je laptop gelijk liever niet meer meeneemt naar eventuele cursussen of werk (in mijn geval), iets wat ik wel nog graag doe met mijn laptop (ook al is het een powerhouse).
Ja dat is een eigen keus. Mij scheelt het niks wat mensen er van vinden als ik maar een dikke laptop heb.

• VervelendeMan
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 22-11 09:38
Het is wel waarschijnlijk dat in januari de BTW dagen van mediamarkt zijn en dat scheelt een hoop geld, dus tenzij je hem perse in december nodig hebt, zou ik zelf een laptop in januari aanschaffen.

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-11 10:39

Ryan1981

Je ne sais pas

Mijn vriendin wilde ook per-se een laptop. Dus ik voor 2200 euro een Alienware gekocht (m17x r3).

In een woord: wat een ellende :P

Zij had dat ding dagelijks aan en speelde er uren op. Blijkt hij dus niet aan te kunnen. Hij stond netjes op een geventileerde stand en alsnog is hij oververhit tot op het punt dat hij nu dus niet meer aan gaat.

Dus hierbij mijn advies, tenzij je echt niet anders kan, doe het niet! Of iig geen alienware :P

P.S. ze gebruikt nu mijn zelf samengestelde PC en is er helemaal verliefd op. Maakt bijna geen geluid en ze kan met haar favoriete MMO 4 clients openen zonder problemen :D

[ Voor 16% gewijzigd door Ryan1981 op 06-09-2016 09:31 ]

• sn0w13
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-11 19:47
Ryan1981 schreef op maandag 05 september 2016 @ 14:40:
Mijn vriendin wilde ook pe-se een laptop. Dus ik voor 2200 euro een Alienware gekocht (m17x r3).

In een woord: wat een ellende :P

Zij had dat ding dagelijks aan en speelde er uren op. Blijkt hij dus niet aan te kunnen. Hij stond netjes op een geventileerde stand en alsnog is hij oververhit tot op het punt dat hij nu dus niet meer aan gaat.

Dus hierbij mijn advies, tenzij je echt niet anders kan, doe het niet! Of iig geen alienware :P

P.S. ze gebruikt nu mijn zelf samengestelde PC en is er helemaal verliefd op. Maakt bijna geen geluid en ze kan met haar favoriete MMO 4 clients openen zonder problemen :D
Ik heb heel andere ervaring met Alienware.
Mijn dochter heeft een m17x r3 met AtI 6780 vanaf hij uit kwam.
Ze gamed er dagelijks enkele uren op en na al die jaren nog nooit problemen.
Hij wordt natuurlijk wel warm maar niet heet, staat wel op een koelplaat.

Ik heb een Alienware m17x r4 met ATI 7970 sinds deze uitkwam en ook nog nooit problemen mee gehad (momenteel typ ik dit bericht op deze laptop)

Zelfs mijn vrouw heeft een Alienware 15r2 met Nvidia 650m en ook nog nooit problemen.

Mijn zoon heeft een MSI met 970m en die wordt enorm heet, zelf met koelplaat met 3 ventilatoren.

Natuurlijk kan je altijd een pech toestel hebben maar om te zeggen door 1 ervaring om nooit meer dit merk te kopen vind ik niet terecht.

Ik ben momenteel ook aan het afwachten om de mijne en die van mijn dochter te vervangen en ik moet eerlijk zijn het zal ook geen Alienware meer zijn. Niet omdat ik ze niet goed vind maar omdat ze me niet meer aanspreken.

Momenteel ben ik aan het afwachten om benchmarks en prijs te zien tussen de Asus Rog GX800 en de Acer Predator X21 om misschien er 2 aan te schaffen. 1 voor mij en 1 voor mijn dochter.

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-11 10:39

Ryan1981

Je ne sais pas

sn0w13 schreef op maandag 05 september 2016 @ 19:52:
[...]

Ik heb heel andere ervaring met Alienware.
Mijn dochter heeft een m17x r3 met AtI 6780 vanaf hij uit kwam.
Ze gamed er dagelijks enkele uren op en na al die jaren nog nooit problemen.
Hij wordt natuurlijk wel warm maar niet heet, staat wel op een koelplaat.

Ik heb een Alienware m17x r4 met ATI 7970 sinds deze uitkwam en ook nog nooit problemen mee gehad (momenteel typ ik dit bericht op deze laptop)

Zelfs mijn vrouw heeft een Alienware 15r2 met Nvidia 650m en ook nog nooit problemen.

Mijn zoon heeft een MSI met 970m en die wordt enorm heet, zelf met koelplaat met 3 ventilatoren.

Natuurlijk kan je altijd een pech toestel hebben maar om te zeggen door 1 ervaring om nooit meer dit merk te kopen vind ik niet terecht.

Ik ben momenteel ook aan het afwachten om de mijne en die van mijn dochter te vervangen en ik moet eerlijk zijn het zal ook geen Alienware meer zijn. Niet omdat ik ze niet goed vind maar omdat ze me niet meer aanspreken.

Momenteel ben ik aan het afwachten om benchmarks en prijs te zien tussen de Asus Rog GX800 en de Acer Predator X21 om misschien er 2 aan te schaffen. 1 voor mij en 1 voor mijn dochter.
Je hebt natuurlijk gelijk dat 1 ervaring niet echt een goede meting is, maar als je even wat googled kom je er achter dat ik echt niet de enige was. In mijn ogen mag voor een dergelijk bedrag dit gewoon niet gebeuren. Verder heeft voor mij meegetelt dat het natuurlijk net na de 3 jaar garantie gebeurde dus ik geen recht meer heb op wat dan ook, dit terwijl mijn (zelf samengestelde) PC nu al 10 jaar oud is en nog steeds werkt. Ook was de driver support om te huilen, ze hebben video kaart drivers sinds 2011 niet meer geupdate en als je dan zelf drivers wil installeren krijg je blauwe schermen etc. en moet je een ingewikkelde procedure volgen om het wel voor elkaar te krijgen.

Ook had ik problemen met de power supply, die werdt opeens niet meer gedetecteerd (werkte gewoon wel) en dan laad hij niet meer op en kun je je discrete videokaart niet meer gebruiken. Na nieuwe voeding gekocht te hebben ( voor 100 euro van dell) was dat opgelost maar kregen we nog steeds dat hij de videokaart af en toe niet detecteerde tot hij op een gegeven moment meer niet dan wel gedetecteerd werd. Ook als je hier op googled trek je een hele beerput open.

En nu ligt hij stof te happen omdat hij niet meer aangaat. Mn vriendin klaagde al dat hij erg warm werd. Tja als ik moet gokken is de voeding op met moederbord kapot. Zonder garantie dat laten repareren is net zo duur als een nieuwe laptop als ik google moet geloven.

Dus, prijs jezelf gelukkig dat jij wel goed werkende hardware (en software?) hebt maar mijn advies blijft, tenzei je dat ding mee op reis neemt en regelmatig reist, en de extra herrie niet erg vind, DOE HET ABSOLUUT NIET!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:06
Ryan1981 schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 09:28:
[...]

Je hebt natuurlijk gelijk dat 1 ervaring niet echt een goede meting is, maar als je even wat googled kom je er achter dat ik echt niet de enige was. In mijn ogen mag voor een dergelijk bedrag dit gewoon niet gebeuren. Verder heeft voor mij meegetelt dat het natuurlijk net na de 3 jaar garantie gebeurde dus ik geen recht meer heb op wat dan ook, dit terwijl mijn (zelf samengestelde) PC nu al 10 jaar oud is en nog steeds werkt. Ook was de driver support om te huilen, ze hebben video kaart drivers sinds 2011 niet meer geupdate en als je dan zelf drivers wil installeren krijg je blauwe schermen etc. en moet je een ingewikkelde procedure volgen om het wel voor elkaar te krijgen.

Ook had ik problemen met de power supply, die werdt opeens niet meer gedetecteerd (werkte gewoon wel) en dan laad hij niet meer op en kun je je discrete videokaart niet meer gebruiken. Na nieuwe voeding gekocht te hebben ( voor 100 euro van dell) was dat opgelost maar kregen we nog steeds dat hij de videokaart af en toe niet detecteerde tot hij op een gegeven moment meer niet dan wel gedetecteerd werd. Ook als je hier op googled trek je een hele beerput open.

En nu ligt hij stof te happen omdat hij niet meer aangaat. Mn vriendin klaagde al dat hij erg warm werd. Tja als ik moet gokken is de voeding op met moederbord kapot. Zonder garantie dat laten repareren is net zo duur als een nieuwe laptop als ik google moet geloven.

Dus, prijs jezelf gelukkig dat jij wel goed werkende hardware (en software?) hebt maar mijn advies blijft, tenzei je dat ding mee op reis neemt en regelmatig reist, en de extra herrie niet erg vind, DOE HET ABSOLUUT NIET!
Vergeet niet dat je op Google natuurlijk hoofdzakelijk horrorverhalen en slechte ervaringen leest. Mensen die tevreden zijn met het product plaatsen dit doorgaans minder snel op internet, terwijl mensen met slechte ervaringen dit wel graag ventileren op internet.

Verder ben ik het wel met je eens dat dit soort dingen met een dergelijk (duur) apparaat normaal gesproken niet mogen gebeuren, maar het lijkt me sterk dat er tijdens de garantieperiode totaal geen symptomen waren? Als het apparaat toen al heet werd had je dit gewoon bij de leverancier aan kunnen geven, ze zijn verplicht om er op z'n minst onderzoek naar te doen.
Daarnaast "gok" je nu dat het probleem bij de voeding op het moederbord ligt en Google je daar het bijbehorende kostenplaatje bij. "Assumption is the mother..." Afijn, je kent het riedeltje wel :)

Laat ik voorop stellen dat ik geen ervaring heb met Alienware, maar ik hoor er ook genoeg goede verhalen over. Problemen kan je met een (zelfgebouwde) PC ook krijgen, dat is niet alleen voorbehouden aan laptops.
Mijn Toshiba P300-25C heb ik sinds 2009 en werkt nog steeds probleemloos. Het enige puntje is dat hij qua gaming niet meer mee kan komen. Dat is dan ook meteen het nadeel van een laptop: niet of nauwelijks up te graden.

Join het GoT Pulse-Team!

• sn0w13
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-11 19:47
Ryan1981 schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 09:28:
[...]

Ik moet wel toegeven dat nieuwe drivers installeren en dan vooral voor de ATI-kaarten een drama is.
Bij mijn dochter kan ik deze nooit updaten zonder de onboard intel uit te schakelen in de bios.
Voor mij geen probleem eenmaal je het weet :)

En als ik nadenk heb ik inderdaad ook een jaar geleden mijn voeding moeten vernieuwen omdat deze niet meer juist gedetecteerd werd.

Maar voor mij zijn dat geen redenen om Alienware niet goed te vinden.

Elk merk heeft wel iets en mijn beste laptop ooit was de Alienware 17r2 met dual 5780 en aluminium case.
Draait trouwens nog steeds met windows 10 bij de nieuwe eigenaar.

En zoals alles moet je je laptop ook onderhouden zoals regelmatig uitblazen en bij te heet eens de koelpasta vernieuwen.
Pagina: 1