Corsair Vengeance LED 3200Mhz, gaat het werken?

Pagina: 1
Acties:

• LostInNight
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-02 00:16
Ik zoek een?
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?
Ik zoek een mooi RAM setje dat goed in mijn systeem past en natuurlijk gaat werken. 2x8GB is zat voor nu.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
+/- 100,-

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.
Voorkeur gaat naar Corsair, van G.Skill alleen de TridentZ. Crucial vermijdt ik het liefste.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Een systeem gebouwd met een zwart/rood thema. Vandaar dit RAM kitje van Corsair met rode leds.

- Intel Core i7 6700k
- pricewatch: Asus Republic Of Gamers Z170 MAXIMUS VIII HERO
- pricewatch: Corsair Vengeance LED CMU16GX4M2C3200C16R

Ik heb niet veel aan het QVL lijstje, maar zal dit kitje werken op het moederbord? Ik weet dat de snelheid onnodig hoog is, maar het is leuk om te hebben en prijsverschil is er nauwelijks. Met mijn eigen onderzoek blijf ik maar in onzekerheid leven.

• fschoonh
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 26-11-2025
Hallo iiMS0Raw!

Jep dat kan prima. Zelf ga ik 16bg van die ram in een VIII ranger stoppen.
Vrij simpel na te gaan. Het is gewoon normale ddr4 ram en je moederbord ondersteun tot 64 gb daarvan, nou daar zit je niet aan :P
Daarnaast ff gekeken op de website van asus en 3200mhz is gewoon ondersteund, ze gaan zelfs to 3800 geloof ik. Wel staat er bij op overclock. Dus even opletten, kan goed zijn dat als hij het niet zo pakt je hem zelf eventjes in de bios naar 3200 moet zetten maar dat is een simpel karweitje.

• LostInNight
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-02 00:16
Als je alleen op basis van de grootte, type en de snelheid kon weten of het ging werken bestonden er geen QVL lijstjes hé. Ik heb zojuist ontdekt dat er ook een QVL lijstje bestaat voor het RAM kitje zelf, en Corsair zegt dat alle kitjes tot tegen de 4000Mhz aan werken op Z170 Maximus VIII Hero! Toch bedankt voor je reactie.

• fschoonh
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 26-11-2025
LostInNight schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 16:37:
Als je alleen op basis van de grootte, type en de snelheid kon weten of het ging werken bestonden er geen QVL lijstjes hé. Ik heb zojuist ontdekt dat er ook een QVL lijstje bestaat voor het RAM kitje zelf, en Corsair zegt dat alle kitjes tot tegen de 4000Mhz aan werken op Z170 Maximus VIII Hero! Toch bedankt voor je reactie.
Moet wel erg bijzondere ram zijn om niet compatible te zijn met een bord als deze.. uberhaupt overigens.
Nog nooit gehad dat ram niet wilde werken als je die paar dingen in de gaten houd, maar voorzichtigheid kan iig nooit kwaad.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:14
Correct, QVL lijst of niet, geheugen dat voldoet aan de specs werkt in 99.99% van de gevallen probleemloos.