Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds een maand een NZXT H440 kast, maar ik ben er niet heel tevreden over. Het probleem zit hem in de koeling, die is erbarmelijk en dan druk ik het nog licht uit. Zodra er maar een beetje load is dan komt er zoveel warme lucht boven uit de pc dat het niet meer fijn is om naast te zitten (blaast constant tegen m'n benen aan). Hier had ik met mijn vorige kast (Fractal Design R4) nooit last van.

Mijn setup is als volgt:
  • Intel 6700 die stock draait op 3.4ghz
  • Asus Z170 gaming
  • EVGA 1080GTX FTW (ook stock)
  • 32GB Avexir DDR4 ram @ 3000mhz
  • Kraken X61 waterkoeling met 2x Noctua NF-A14 fans onderop de radiator bovenin de kast gemonteerd die de lucht naar buiten blazen
  • NZXT H440 kast
  • Corsair Fan AF140 achter in de kast die ook lucht naar buiten blaast
  • 3x Noctua NF-F12 aan de voorkant van de kast die lucht naar binnen blazen
  • 3 schermen aangesloten waarvan 1 4K, 1 2K en 1 1080p
Idle (d.w.z. als ik niets doe en geen zware apps open heb) draait mijn cpu rond de 30-35c en mijn gpu 40-45c terwijl het op m'n kamer 27c is.
Load (d.w.z. als ik Skype/Spotify/Chrome op 1 scherm aan heb en WoW op ultra op m'n andere scherm) draait m'n cpu rond de 45-50c en mijn gpu 65-75c. Zodra dat gebeurt komt er (logischerwijs) zeer veel warme lucht boven uit m'n pc.

Zijn er hier H440 eigenaren die hetzelfde ervaren met hun kast? Ik vind de temperaturen niet schokkend, maar de airflow vind ik zéér matig.

Ik overweeg om of mijn kast te vervangen, of m'n Kraken X61 koeler. In het laatste geval zou ik dan weer een gewone cpu koeler halen i.p.v. waterkoeler.

Wat zijn goeie alternatieven als het gaat om goeie airflow? Mijn R4 was wel goed, maar ik zag dat de R5 ook al uit is. Ook de Corsair Obsidian 750D lijkt goed te scoren als ik zo de reviews lees.

Alvast dank voor eventuele reacties. Opbouwende comments waarom ik het niet zou moeten doen worden ook gewaardeerd overigens, maar ik ben momenteel op het punt aanbeland dat ik simpelweg niet meer weet wat ik nog meer kan doen om mijn airflow te verbeteren.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LostInNight
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-09 22:08
Geprobeerd om de radiator lucht naar binnen te laten blazen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadvet
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 23-09 07:37
Of je draait je complete airflow om, 3x outtake aan de voorkant en achterkant 140mm intake en rads een pull configuratie naar binnen. Iets minder wenselijk voor je gpu maar alles onder de 80graden is in principe veilig. Moet je alleen geen flessen drinken voor je kast zetten, die gaan dan warm worden.

i5-6400, r9 280x, 8g ram, BenQ GW2470H, NZXT S340 Black | i5-4570, XFX 7970, 8g ram, Acer X223W, FD Core1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Topicstarter
Omdraaien kan, maar dan komt de lucht er alsnog voor uit en zal ik denk ik hetzelfde euvel hebben.

Ik probeer te bedenken waarom ik er met m'n Fractral R4 nooit last van had, maar ik kan alleen maar bedenken dat het wellicht te maken heeft met het feit dat ik toen geen waterkoeling had maar gewoon een blok op m'n cpu.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjm De Groot
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02-2021
Met een luchtkoeler is het ook logisch. de luchtstroom blaast de richting in van je exhaust fan dus de warmte gaat er achteruit. Met je kraken x61 blaas je de warmte naar boven. Daar zal een andere kast geen verandering inbrengen.

I7 8700K, MSI PRO CARBON Z370, GTX MSI 1080, 16 gigabyte ddr4 3200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koninkje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-09 15:55

Koninkje

Succes niet gegarandeerd.

Ik heb zelf een H440, en de temps die je haalt zijn beter dan bij mij. De H440 heeft een beruchte beroerde airflow, een R5 zou dit oplossen, maar gezien de temps die je nu haalt is het geen probleem voor je hardware. Ik zie geen reden om geld uit te geven aan cijfertjes die lager gaan worden door een nieuwe case, zonder enige performance boost.

Show me your moves.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Nu online

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Heb je de "oude" H440 of de New Edition? Ik heb de New Edition en buiten dat het verder een geweldige kast is, is de koeling suboptimaal. Maar, ik denk dat de kast wel goed koelt, maar dat wij onze fan-setup gewoon verkeerd hebben. Front intake en dan bovenaan exhaust trekt de verse lucht meteen weer de kast uit. Eigenlijk moet je dus overdruk hebben door voor en boven intake te pakken en dan alleen die 120/140mm exhaust in de achterkant. Nadeel is dat ik dan veel warme lucht door mijn H80i duw en dat de CPU temps niet ten goede komt.

De fans die er in zitten zijn én niet bepaald stil, én verplaatsen maar een kleine hoeveelheid lucht. Ik denk dat als je high-airflow fans vooraan zet dat alles een stuk koeler is met hetzelfde geluid. De 120MM fans van mijn oeroude Antec 900 verplaatsen bijvoorbeeld bakken met lucht, maar die hebben blauwe led's en dat ziet niet uit met de strakke rood/zwart build die ik heb.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Topicstarter
kuusj98 schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 18:18:
Heb je de "oude" H440 of de New Edition? Ik heb de New Edition en buiten dat het verder een geweldige kast is, is de koeling suboptimaal. Maar, ik denk dat de kast wel goed koelt, maar dat wij onze fan-setup gewoon verkeerd hebben. Front intake en dan bovenaan exhaust trekt de verse lucht meteen weer de kast uit. Eigenlijk moet je dus overdruk hebben door voor en boven intake te pakken en dan alleen die 120/140mm exhaust in de achterkant. Nadeel is dat ik dan veel warme lucht door mijn H80i duw en dat de CPU temps niet ten goede komt.

De fans die er in zitten zijn én niet bepaald stil, én verplaatsen maar een kleine hoeveelheid lucht. Ik denk dat als je high-airflow fans vooraan zet dat alles een stuk koeler is met hetzelfde geluid. De 120MM fans van mijn oeroude Antec 900 verplaatsen bijvoorbeeld bakken met lucht, maar die hebben blauwe led's en dat ziet niet uit met de strakke rood/zwart build die ik heb.
Ik was ook dusdanig ontevreden met de fans die in de kast zelf zaten dat ik ze allemaal heb omgewisseld voor Noctua fans (zie OP).

Moet zeggen dat de Noctua Industrial fans die ik nu op m'n radiator heb zitten wel iets lawaaiiger zijn dan de fans die ik bij m'n Kraken X61 kreeg, maar soit.

Voor m'n gevoel heb ik nu al het mogelijke gedaan om een zo'n optimaal mogelijke airflow te krijgen, vandaar dat ik redelijk klaar ben met de kast.

Maar goed, misschien moet ik me er maar gewoon bij neerleggen dat de H440 slechte airflow heeft.

Overigens heb ik de New Edition (Wit).

edit: Wellicht dat ik dit weekend nog zo gek ben om de hele boel over te gaan zetten in m'n Fractal R4 om te kijken hoe alles daarin draait.

[ Voor 4% gewijzigd door London op 02-09-2016 18:48 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
De H440 is een mooie, strakke en stille behuizing maar heeft inderdaad de airflow en koelprestaties als achilleshiel. Ik heb zelf de eerste editie gehad en had ook enorme moeite met de airflow verbeteren. De radiator aan de voorzijde monteren is geen prettige optie, je houdt namelijk nauwelijks ruimte over voor je HDDs en je GPU gaat het dan stukken zwaarder krijgen omdat er warme lucht de kast in geflowed wordt. Ventilatoren en airflow richting omdraaien is ook niet echt prettig, je kan het beste de natuurlijke airflow aanhouden; voorin intake, achterzijde + bovenkant outtake.

Voor een betere airflow moet je echt uitwijken naar een andere behuizing, eentje met een meer 'open' design qua luchttoevoer. Je kan ook eventueel je X61 de deur uit doen en een X41 nemen. Deze monteer je dan aan de achterkant zodat de warme lucht ook aan de achterkant de kast verlaat. Ik denk dat de warme lucht dan niet meer tegen je benen aan blaast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:58
De temperaturen van je onderdelen zijn goed en er komt warme lucht uit de kast, de airflow is dus WEL in orde...

Je kunt hooguit de airflow verslechteren (minder hard stromende warme lucht) zodat het niet zo tegen je benen aan komt.
Of een luchtgeleider van je benen af.
Of natuurlijk onderdelen die minder warmte produceren :)
Maar de simpelste: Kun je de kast niet ergens anders zetten?

[ Voor 52% gewijzigd door mitsumark op 03-09-2016 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Topicstarter
Dank voor alle reacties!

Ik ben zo koppig geweest om mijn H440 om te wisselen voor een R5.

Wilde eerst m'n oude R4 gebruiken maar halverwege het bouwen kwam ik erachter dat m'n Kraken daar niet in past |:( |:(

Merk gelijk flinke verbeteringen. Idle temps zijn 23-35c (cpu) en 30-35c (gpu) en load temps zijn 35-45c (cpu) en 45-60c (gpu).

Al met al ben ik zeer content.

Mocht iemand nog een H440 zoeken, zie V&A :P

Tesla M3LR '21

Pagina: 1