Simpele (achtergrond) audio installatie schuur- en luifel.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeleNL
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-10 16:01
Ik heb een schuur van 2.5x3.5m met daaraan een luifel van 3x3.5m in mijn tuin gebouwd.
Onder de luifel maak ik een lounge-hoek en daarbij hoort natuurlijk een achtergrondmuziekje.

De vraag:
Wat is een simpele en betaalbare installatie waarbij ik een FM radio kan opzetten en via BT of WiFi vanaf mijn iPhone kan streamen naar de radio?

Wat heb ik gezocht:
- GIRA RDS radio met BT docking station; deze heb ik in mijn badkamer echter twijfel ik of dat deze (met max. 2 speakers) goed functioneert in de schuur en onder de luifel.
- Bluetooth plafondspeakers van E-audio
- Een compacte BT receiver die ik boven het plafond kan wegwerken, waar 4 speakers op aangesloten kunnen worden.

Graag zou ik voor een oplossing met plafond inbouw luidsprekers gaan!

Ik hoor graag of er gebruikers zijn die ervaringen kunnen delen met een dergelijk systeem!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik voor buiten een simpele stereospeaker met Bluetooth verbinding. Die dingen heb je van €25,- bij de Action tot honderden euro's elders afhankelijk van je eisen. Ik stream vanaf mijn smartphone Tune In, Spotify of eigen materiaal vanaf de NAS. Werkt gewoon goed en voor buiten een beetje achtergrond muziek ruim voldoende.

NB: als je het echt duur en goed wil maken zou je ook kunnen overwegen te kijken naar een systeem van bijvoorbeeld Bluesound of hier op Tweakers de meeste gebruikers Sonos.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2016 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-10 21:35
een gewone buetooth speaker en dan je FM via nederland.fm streamen?? en sommige van die bluetooth speakertjes hebben ook nog een kabelingang (aux) waar je een simpel wereldradiotje aan aan zou lunnen sluiten.

is vaak waterdicht en met een adaptertje continu van stroom te voorzien