servergeheugen vervangen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electric Vibes
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-09 17:08
Ik moet geheugen dat kapot is gegaan vervangen. Het gaat om zo'n stick.
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/10o4305.jpg
M393T2950CZ3-CCC. Ik kan het helaas niet vinden in de pricewatch.
Het liefst vervang ik die andere stick in de set van twee ook meteen dus ik moet eigenlijk een set van 2 sticks hebben.
Ik zie dat er een R van registered bij staat en ik denk dus dat het ook ECC geheugen is maar ik weet even niet zeker of het (un)buffered is en wat mijn opties precies zijn om het te vervangen. Het makkelijkste leek mij om precies dezelfde stick te vinden om te bestellen. Maar dan moet ik vanuit het buitenland laten bezorgen. Een vergelijkbare moet ook wel goed zijn en ik heb het snel nodig. (De server moet zo snel mogelijk weer draaien voor het mooie). Dus ik dacht, ik vraag het hier even om er zeker van te zijn dat het compatibel is wat ik bestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Misschien is het handig het merk en type moederbord te vermelden. Vaak is er een overzicht van ondersteunde modules beschikbaar. Zonder specificaties is het lastig aangeven wat wel/niet compatibel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electric Vibes
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-09 17:08
Razr schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 12:43:
Misschien is het handig het merk en type moederbord te vermelden. Vaak is er een overzicht van ondersteunde modules beschikbaar. Zonder specificaties is het lastig aangeven wat wel/niet compatibel is.
Dit weet ik helaas even niet. De server staat in het buitenland. Ik zal het even navragen. Maar is dit echt zo belangrijk? Is het niet een kwestie van zelfde type geheugen werkt altijd?

Ik kan er helaas zo snel even niet achter komen en wil het vandaag wel graag nog bestellen.

[ Voor 18% gewijzigd door Electric Vibes op 02-09-2016 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markjanssen
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ziet er idd uit als registered en ECC (9 chips is de indicator van ECC) :P

Ik heb wel een partij liggen... kom gerust wat halen van 't weekend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:40
Dat komt mede doordat het al wat ouder geheugen is in verhouding.

DDR2 PC3200 ECC geheugen -> https://tweakers.net/cate...NbkFQWhDB1UbUrCpv4WQQY_wc
Natuurlijk kijken wat werkt in de betreffende server!

Maar ik zou ook eens overleggen met de persoon die boven mij gepost heeft :+

[ Voor 5% gewijzigd door Suicyder op 02-09-2016 13:16 ]