Vraag mbt het opnieuw instellen van een nieuwe iPhone

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-09 14:40
Hallo allemaal,

Afgelopen vakantie is de iPhone 6 van mijn moeder gestolen. Ze heeft T-Mobile gebeld om haar sim-kaart te laten blokkeren. Bij thuiskomst heeft ze wederom contact gehad met T-mobile en door gebruik te maken van Early Renewal een iPhone 6S besteld.

Nu vraag ik mij af, wat we precies moeten doen.
Kan ik gewoon inloggen met haar Apple ID, de laatst gemaakte reservekopie terugzetten en that's it? Of wordt dan alles gesynchroniseerd naar haar iPhone die gestolen is? Moet ik via Vind iPhone alsnog de hele telefoon op afstand wissen? Er zat wel een cijferslot op haar oude iPhone, overigens.

Bedankt voor de hulp alvast

Beste antwoord (via jaihel op 02-09-2016 13:18)

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
jaihel schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 12:25:
Kan ik gewoon inloggen met haar Apple ID, de laatst gemaakte reservekopie terugzetten en that's it?
iCloud backup (online, via wifi) of iTunes backup (offline, met usb). Whatever meest recent.
Of wordt dan alles gesynchroniseerd naar haar iPhone die gestolen is?
De nieuwe oude iPhone kan nog steeds een reserverkopie uploaden zolang deze gekoppeld is met iCloud en internet heeft. Blokkeer en Wis deze daarom via Find-My-iPhone. Verwijderen hem niet uit je iCloud account, want daarmee geef je de dief/heler het toestel cadeau.
Moet ik via Vind iPhone alsnog de hele telefoon op afstand wissen?
Ja. Dat had je wellicht moeten doen voor het blokkeren van de sim-kaart.
Er zat wel een cijferslot op haar oude iPhone, overigens.
Zolang dit niet maar niet 1234 is.

[ Voor 1% gewijzigd door jeroen3 op 02-09-2016 13:40 . Reden: foutje ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Probub
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:03
dat moet prima werken zo, als de reservekopie in iCloud aan stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Nu online
Kan ik gewoon inloggen met haar Apple ID, de laatst gemaakte reservekopie terugzetten en that's it?
iCloud backup of iTunes backup. Whatever meest recent.
De nieuwe iPhone kan nog steeds een reserverkopie uploaden zolang deze gekoppeld is met iCloud en internet heeft. Blokkeer en Wis deze daarom via Find-My-iPhone. Verwijderen hem niet uit je iCloud account, want daarmee geef je de dief/heler het toestel cadeau.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Nu online
iCloud backup (online, via wifi) of iTunes backup (offline, met usb). Whatever meest recent.
De nieuwe oude iPhone kan nog steeds een reserverkopie uploaden zolang deze gekoppeld is met iCloud en internet heeft. Blokkeer en Wis deze daarom via Find-My-iPhone. Verwijderen hem niet uit je iCloud account, want daarmee geef je de dief/heler het toestel cadeau.

[ Voor 1% gewijzigd door jeroen3 op 02-09-2016 13:40 . Reden: foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
De nieuwe iPhone kan nog steeds een reserverkopie uploaden zolang deze gekoppeld is met iCloud en internet heeft. Blokkeer en Wis deze daarom via Find-My-iPhone. Verwijderen hem niet uit je iCloud account, want daarmee geef je de dief/heler het toestel cadeau.
Sorry, maar dit stukje snap ik niet helemaal. Ik heb via Find my iPhone de gestolen iPhone gewist (althans, zodra er verbinding wordt gemaakt met het internet). Bedoelde je dat? En met 'verwijder hem niet uit iCloud account', bedoel je daarmee de oude (gestolen) iPhone?

[ Voor 16% gewijzigd door jaihel op 02-09-2016 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Nu online
Goed opgemerkt. Daar moet oude staan.

Als hij al gemarkeerd is voor wissen dan gaat hij geen backup uitvoeren. Bij eerste contact gaat hij immers de data wissen.

[ Voor 59% gewijzigd door jeroen3 op 02-09-2016 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
jeroen3 schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 13:41:
Goed opgemerkt. Daar moet oude staan.

Als hij al gemarkeerd is voor wissen dan gaat hij geen backup uitvoeren. Bij eerste contact gaat hij immers de data wissen.
Top, dankjewel!
Pagina: 1