Laptop valt uit bij game

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• LenKo
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 03-09-2024
Ik heb een Toshiba Satellite s50-b-15e. Deze heb ik nu bijna een jaar uitsluitend gebruikt voor werk/studie en netflix en dit gaat helemaal prima.

Nu heb ik vakantie en dacht ik weer eens ouderwets te gaan schieten met CoD MW2. En dit gaat ook wel maar zodra ik de laptop aan het stroom heb hangen en de game speel valt de laptop binnen een minuut uit.

Het bedrijf waar ik hem gekocht heb (die van alles voor een glimlach) zegt: Het ligt aan je grafische kaart, daar is geen oplossing voor, pech gehad.

Ik vind het vreemd dat een laptop van €800,- van een jaar oud een game van 2009 niet kan draaien, maar ik heb er niet zoveel verstand van. Hebben ze gelijk en is er niets aan te doen? Kan ik er zelf iets aan doen? Of is het wellicht een defect?

pricewatch: Toshiba Satellite S50-B-15E

Populaire specificaties

1920x1080
CPU/SoC Intel Core i5-5200U
Radeon R7 M260
Geheugengrootte 8GB

Alvast bedankt voor de hulp!

LenKo

Alle reacties

• ASJDV
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-02-2025
Pfoe... Er kunnen veel redenen zijn waarom de laptop uitvalt...
Zijn alle drivers up to date (van al je onderdelen, niet alleen grafische kaart)?
Heb je gecheckt of er veel 'troep' op je laptop staat, maw wanneer heb je voor het laatst een anti-virus scan gedaan?
Werken andere games wel goed? Misschien zijn de files van CoD MW2 corrupt of iets dergelijks...
Krijg je een foutmelding ofzo als de laptop uitvalt? Wordt alleen beeld zwart? Of gaat de laptop gelijk helemaal uit?

• Rettsu
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12-01 15:23
Zoals hierboven al gemeld wordt, kijk even of je drivers up to date zijn.

Er is natuurlijk ook kans op een hardwarematige defect dat zodra de notebook hard wordt belast dat die dan uit valt.
Probeer even een FURMark test te draaien en kijk of die dan ook uitvalt, zoja dan zou ik de notebook maar een keertje na laten kijken bij een winkel.

EDIT: Je videokaart zou het niet zijn (MITS DEZE NIET DEFECT IS), ik zie enorm veel benchmarks waar die onder medium quality enorm goed presteert.

[ Voor 17% gewijzigd door Rettsu op 02-09-2016 12:20 ]

You can be a king, or a streetsweeper.. but everybody is dancing with The Grim Reaper - Robert Alton Harris

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:14

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Ik zou de temperatuur verdenken; vooral omdat je zegt dat hij aan de netstroom uitvalt. Dan werken GPU en CPU vaak net een tandje harder omdat dan het 'prestaties'-profiel wordt ingeschakeld. Bij accu blijven ze onder een bepaalde grens en worden dan dus minder warm.

Het zal dan een thermal beveiliging zijn van je laptop dat 'ie uitvalt. Ik zou eens beginnen om dit te testen dmv wat benchmarkprogramma's, en je laptop zo goed mogelijk stofvrij te maken. Kijk ook eens wat er gebeurd als je er een ventilator op zet tijdens het gamen.