Beeld & Geluid van Moederbord

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Ik wilde weten of ik zonder een videokaart op mijn moederbord dezelfde kwaliteit krijg met beeld & geluid als ik films kijk ? want ik wil mijn videokaart verkopen en mijn pc voor films gebruiken.

ik heb een moederbord met hdmi aansluiting (integrated). ondersteund hij de formaten DTS, Dolby, DTS-HD enz. wel zonder videokaart ?

moederbord: MSI Z77A-G45

Mijn pc is aan mijn home cinema set (TV ) aangesloten. ik krijg wel een melding over een hdcp repeater via nvidia instellingen.

https://www.google.nl/sea...a&imgrc=0XR6XUpwtJtUwM%3A

[ Voor 91% gewijzigd door Farabi op 14-12-2016 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
even omhoog schoppen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 660294

Als je de videokaart verkoopt moet de hdmi kabel op het moederbord aangesloten worden. Het geluid zou ik dan via spdif aansluiten op de homecinema.
Wat de audiochip allemaal ondersteunt kan je lezen in http://www.realtek.com.tw...Level=5&Conn=4&ProdID=284

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Anoniem: 660294 schreef op woensdag 14 december 2016 @ 10:42:
Als je de videokaart verkoopt moet de hdmi kabel op het moederbord aangesloten worden. Het geluid zou ik dan via spdif aansluiten op de homecinema.
Wat de audiochip allemaal ondersteunt kan je lezen in http://www.realtek.com.tw...Level=5&Conn=4&ProdID=284
ondersteund dit lijstje precies alle audio formaten als mijn videokaart ? DTS-HD, True-HD enz. (gtx 980ti). ik ben een domblondje op dit gebied...

mijn hdmi uitgang van mijn moederbord gaat dan naar de hdmi ingang van mijn home cinema. wat is het verschil als ik het met spdif aansluit ? volgens mij doet hdmi hetzelfde als spdif ?

[ Voor 15% gewijzigd door Farabi op 14-12-2016 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Mocht je alleen te TV met stereo geluid gebruiken, dan is spdif prima.
Heb je een receiver met HDMI aansluiting en ondersteuning? Zo ja, dan is het zonde om spdif te gebruiken.

- Spdif is beperkt tot DD, DTS en stereo PCM.

- HDMI kan alles wat spdif kan + DD trueHD, DTS Master Audio en PCM multichannel.

Met andere woorden: spdif kan alleen lossy multichannel, terwijl hdmi lossless multichannel formaten ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
dus als ik mijn gtx 980ti verkoop, heb ik dezelfde geluid/video kwaliteit met mijn moederbord ? (films 1080P)

i7 3770K
16gb ram

[ Voor 9% gewijzigd door Farabi op 14-12-2016 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
nog een keer omhoog dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-06 00:58

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Vergelijkbaar, je zal gelimiteerd zijn tot 4k 30hz en vooral vroeger was dit zo dat Nvidia en AMD beter waren in het verwerken van video, geen idee of de 3770k HEVC versnelt. Denk dat het tegenwoordig nauwelijks verschilt.

Ik heb mijn geluid via mijn moederbord (HDMI) aangesloten en ik merk geen verschil tussen mijn RX 480/R9 290 of Intel onboard. Enige waar je mee moet uitkijken is dat het geluid soms weg kan vallen, maar daar heb je tools zoals AVR Audio Guard voor.

Je kan overigens met een veel tragere pc af als je alleen films wilt kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Ik kijk alleen film op 1080P, de hdmi gaat naar de receiver van mijn home cinema set. Dan heb ik alsnog dts-hd en true-hd geluid neem ik aan ? Mijn home cinema ondersteund deze audioformaten allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Usernameistaken
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 26-07-2024
Waarom sluit je je TV niet gewoon aan op de HDMI van het moederbord om het te proberen? Naar mijn weten schakelt de hele boel dan gewoon over naar het moederbord. Mocht je er nog aan twijfelen dan kun je altijd je videokaart er helemaal uit trekken. Dan kun je rustig de formaten één voor één proberen en kijken of het bevalt.
Pagina: 1