Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik gebruik ES File Explorer om door mappen te browsen (zowel lokaal als windows-shares) en ook om zip-files te openen. Het val tmij op dat ES File explorer de laatste tijd steeds meer 'bloated' wordt en dat ie ook op de achtergrond hinderlijk actief is. De druppel was dat ik sinds kort bij een nieuw whatsapp-bericht ook een soort popup van ES file explorer kreeg over iets met secretly downloading files. Leek wel een virus en kon geen optie vinden om het uit te zetten, dus heb ES direct geuninstalled.

Weet iemand een goed alternatief? Het moet hiermee ook mogelijk zijn om windows shares te benaderen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Total Commander vind ik erg fijn.

[ Voor 59% gewijzigd door Room42 op 02-09-2016 11:16 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
*knip*. LMGTFY linkjes zijn niet toegestaan.

[ Voor 91% gewijzigd door rens-br op 02-09-2016 11:57 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Solid Explorer is een erg fijne file manager voor op Android. Zelfs de Pro versie aangeschaft omdat hij zo goed bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:46

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Palomar schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 11:14:
Weet iemand een goed alternatief? Het moet hiermee ook mogelijk zijn om windows shares te benaderen.
Er zijn heel erg veel alternatieven te vinden op ES File Explorer. Het is een kwestie van gewenning / voorkeur welke voor jou de beste is.

Maar wat heb je zelf al gevonden? Op tweakers is het wel de bedoeling om eerst zelf wat te zoeken en ontdekken voordat je een vraag stelt. Het internet staat namelijk vol met alternatieven op ES File Explorer, aangezien je niet de eerste bent die valt over alle bloat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TenaciousC
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-06 21:02
pjlgt schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 11:35:
Solid Explorer is een erg fijne file manager voor op Android. Zelfs de Pro versie aangeschaft omdat hij zo goed bevalt.
Solid explorer is inderdaad een aanrader, kon ook maar geen vinden die k goed genoeg vond ter vervanging van adware crap infested es explorer, tot ik deze tegen kwam, toppertje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:17
Ik heb gemerkt dat de pro versie van ES al die bloatware totaal niet heeft. Gewoon wat je van heel vroeger gewend bent. Echter, de root explorer optie hiervan werkt niet meer omdat hij de SU bestanden op vaste locaties zoekt welke daar al lang niet meer staan. Dit kan opgelost worden door bepaalde mappen te kopieren naar die plek, maar daar heb je root access voor nodig.

Ik ga ze binnenkort nog wel eens aanraden om bovenstaande op te lossen, maar verwacht er inderdaad totaal niets meer van. Verwacht zelf dat ik ook over zal gaan naar Solid Explorer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guyter
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:04
Ik gebruik tegenwoordig Amaze (Google Play: Amaze File Manager), ES werd inderdaad te bloated op een bepaald moment...
Networkshares zijn eveneens te benaderen.

[ Voor 0% gewijzigd door Guyter op 02-09-2016 12:50 . Reden: Hoofdlettergebruik en haakjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Thanks. Had Total Commander al geprobeerd, maar was nog niet denderend enthousiast. Ook via de play store diverse bekeken, maar er is zoveel aanbod dat ik die niet allemaal een voor een ga proberen. Daarom was ik even benieuwd naar wat jullie gebruiken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 249002

Ik gebruik sinds jaar en dag dit toppertje:

File Explorer: Google Play: File Explorer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:49

Steeffoon

Smartphone-nerd

Solid Explorer. Erg fijn en zijn geld meer dan waard.

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sup4rdurt
  • Laatst online: 05-07 11:36
Anoniem: 249002 schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 15:13:
Ik gebruik sinds jaar en dag dit toppertje:

File Explorer: Google Play: File Explorer
Kan ik ook aanraden. Heb wel de betaalde versie maar dat was omdat de gratis versie goed beviel!

Why waste time say lot word when few word do trick? | Tweakblog: durt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knielen
  • Nu online
Al vaak genoemd, maar ook ik gebruik Solid Explorer en ben er erg blij mee, wel een app waar je voor moet betalen.
Pagina: 1