Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Markofnikoff
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-09 22:03

Markofnikoff

What is the speed of the dark?

Topicstarter
Paar weken geleden ben ik in de alpen geweest, en natuurlijk heb ik hier een paar foto's gemaakt. Ik ben benieuwd naar jullie commentaar :)

Eerste setje heeft een iets kleinere beeldhoek (+50mm);
1)
Afbeeldingslocatie: https://c7.staticflickr.com/8/7547/28695359886_38e3ae035c_b.jpgA view on the Alps by Stefan Jacobs, on Flickr

2)
Afbeeldingslocatie: https://c7.staticflickr.com/8/7502/28695354406_a5893ce324_b.jpgA view on the Alps by Stefan Jacobs, on Flickr

3)
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/9/8350/28695350976_98c2c5d816_b.jpgA view on the Alps by Stefan Jacobs, on Flickr

4)
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/9/8688/28695355456_293148907a_b.jpgA view on the Alps by Stefan Jacobs, on Flickr

5)
Een een setje met een grotere beeldhoek;
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/9/8063/28695352736_5085413182_b.jpgA view on the Alps by Stefan Jacobs, on Flickr

6)
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/9/8865/28695353656_c283d34659_b.jpgA view on the Alps by Stefan Jacobs, on Flickr

7)
Afbeeldingslocatie: https://c5.staticflickr.com/9/8745/28695356596_b0f7071303_b.jpgA view on the Alps by Stefan Jacobs, on Flickr

- Zooi - www.stefanjacobs.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:35

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Nr 1: wat is die 'halo' rondom de bergtop? Op de een of andere manier vind ik de kleuren en het contrast hier zó onnatuurlijk dat de hele foto me niks meer doet...

Nr 2: schitterend! Zou hooguit verbeterd kunnen worden door wat meer doortekening in de schaduwen.

Nr 3: De mensjes zijn te klein om duidelijk te zien, maar te groot om niet de aandacht naar zich toe te trekken. Ik zou deze foto wel eens in een andere crop willen zien, 16:9 ofzo of nog extremer panoramisch.

Nr 4: Hele mooie foto, echt een typische 'wallpaper'-shot.

Nr 5: Het effect is zeer goed gelukt, chapeau! De kleuren mochten van mij wel wat levendiger.

Nr 6: Verhouding lucht - bergen is niet goed. Hier had de gulden snede of de regel van derden misschien wel toegepast kunnen worden. Je zou hem nog kunnen croppen? Ook staat de horizon volgens mij niet recht. Juist bij dit soort foto's valt dat erg op.

Nr 7: Tof gedaan! Geeft een heel ruimtelijk gevoel. Wel vind ik het contrast vrij groot, en ik zou hem nog wat hebben gecropt (minder lucht, en smaller).

Al met al een goede serie foto's! Ziet er naar uit dat je een mooie tijd daar hebt gehad en veel mooie dingen hebt gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff

Markofnikoff

Topicstarter
1) Klopt, maar heel heftig is deze niet nabewerkt, maar ik zou er inderdaad eens naar moeten kijken
3) Mijn idee bij deze foto was juist; als je nog een keer goed kijkt zie je die poppetjes. Maar een andere crop is zeker een goed idee.
6) Ik snap wat je bedoelt, maar als je heel goed kijkt (misschien afhankelijk van de monitor) zie je in de lucht heel licht een schaduw van wolken die achter mij hingen. Ik denk dat ik die wat meer naar voren moet halen.

Thanks voor de uitgebreide feedback!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

#5 en #7 springen er voor mij wel uit, #6 ben ik het eens met het commentaar boven mij, als je de camera iets meer naar beneden had gekanteld had je een foto met meer dieptewerking gehad.

#1 en #3 zie ik een duidelijke gedachte achter, maar #2 en #4 lijken random snapshots die je hebt genomen en achteraf dacht "oh dat ziet er nog wel leuk uit". Lees: ik vind daarvan de compositie niet zo sterk als de rest van de foto's. Ik denk dat je bij #3 gewoon pech hebt dat de wandelaars niet dezelfde contrasterende kleding aan hadden, geef ze allemaal een rode jas en ze vallen voldoende op. Ze staan overigens wel heel centraal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff

Markofnikoff

Topicstarter
Thanks!
#2 was een long exposure van 2 min op een stafief met ND filters ;) dus daar heb ik wel echt over nagedacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-09 23:13
Puike set! Zou je ze nog even willen nummeren, dat praat wat makkelijker.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MattiB
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 17-09 22:45
Supergave set! De laatste is wat mij betreft de beste iets rechtzetten alleen. Geeft heel mooi de schaal weer, je kijkt mooi langs de mensen dieper de foto in.

De rest wat mij betreft ook sterke platen, 2 is ook mooi. Compositie is ook prima. De eerste is misschien de minste door de sterke halo rond de piek.

Goed geslaagde set :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acmosa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 09:09

Acmosa

...no comment.

Super set! Nummers 1 en 3 vind ik de minste in de reeks. De rest erg mooi!

But then again, I could be wrong..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-09 22:20

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Rare volgorde?
4 en 7 zijn op precies dezelfde plek vanaf het kabelbaan station op de Aiguille du Midi genomen, alleen een kwartslag gedraaid
en dan 6 ertussen ineens van de Gornergrat Bahn

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:35

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Vishari Beduk schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 23:28:
Rare volgorde?
4 en 7 zijn op precies dezelfde plek vanaf het kabelbaan station op de Aiguille du Midi genomen, alleen een kwartslag gedraaid
Het gaat om de foto's lijkt me, niet de volgorde. Wat een rare opmerking. Of is het om ff te pochen met dat jij daar ook geweest bent? Nou poe poe gefeliciteerd in dat geval.

;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-09 23:13
Laten we lief blijven, jongens

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff

Markofnikoff

Topicstarter
Vishari Beduk schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 23:28:
Rare volgorde?
Volgorde heb ik niet op gelet
Sowieso is #6 vanaf de Feechopf genomen :) daar heb ik wel iets voor moeten doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ok, als 'redelijk' ervaren Alpen(landschaps)fotograaf (ahum >:) ) zal ik je ook ff wat van commentaar voorzien:

-allereerst de naamgeving van je foto's. Allemaal dezelfde naam vind ik niet erg zinvol/duidelijk. Ook zie ik geen GEO metadata. Beetje jammer, want juist locatieomschrijving c.q. de precieze coördinaten maakt het imho een stuk interessanter.
  • 1 Je allereerste 'A view on the Alps' heeft last van roze sneeuw en een flinke halo rond de bergpieken.
  • 2 Deze is erg blauwig. (?) Komt misschien door het gebruik van je ND filter?
  • 3 De hikers staan te centraal in het beeld. Gewoon als minimale figuurtjes onder in beeld, of meer naar links/rechts geeft nog beter een indruk van de grootsheid van het geheel! Juist bij dit soort hike shots is locatieaanduiding erg waardevol imho.
  • 4 Als ik deze wat groter bekijk op Flickr, dan is vooral het licht op die pieken op de voorgrond idd fraai. Maar de sneeuwvelden op de achtergelegen bergen zijn wat overbelicht en de lucht wat grauwig. Hier is met PP nog wel wat winst te behalen. Leuk detail zijn de sporen in de sneeuw, net onder die verlichte pieken op de voorgrond. 8)
  • 5 20 seconden vind ik hier veels te lang. Te 'creamy' water effect. Linksonder op de foto zie ik trouwens wat sensorvlekken (komt door je f/11)
  • 6 Dit is een potentieel krachtige en fraaie overzichtsfoto. Jammer van het oneven CPL effect in de lucht. :-( En met PP valt hier zeker meer uit te halen!
  • 7 Zie hierboven wat betreft de CPL opmerking. Ook hier staan de klimmers te centraal in de algehele plaat. De voorgrond is niet interessant. Zeker als je de 5 personen, helemaal vooraan, op de voorgrond zou hebben en/of in een hoek van de foto, dan steekt de nietigheid van de personen nog meer af tegen de grootsheid van het berglandschap.
ff snel je JPEGje gedownload vanaf Flickr en een beetje bewerkt:
Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/9/8108/29432925385_003fe192e8_c.jpg

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-09 23:01
Icephase schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 23:48:
[...]

Het gaat om de foto's lijkt me, niet de volgorde. Wat een rare opmerking. Of is het om ff te pochen met dat jij daar ook geweest bent? Nou poe poe gefeliciteerd in dat geval.

;w
De volgorde kan anders heel goed een serie versterken :) #2 en #3 'onderbreken' nu wel een beetje de serie, omdat de andere foto's allemaal heldere bergfoto's zijn :P

Ik vind het wel vette foto's en prachtige locaties. De mensen op de foto's helpen voor mij heel goed, want bijvoorbeeld #4 en #6 vind ik minder boeiend om naar te kijken, omdat er niks echt opvalt of duidelijk het onderwerp is. Bij #1, #3 en #7 zijn het de kleine mensjes die de grootsheid van de bergen goed versterken.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:55

Polariteit

Fietsende fotografeur

Vette serie met mooie platen van prachhtige landschappen. Merk wel dat je de foto's op groot formaat moet kijken, ze worden nogal verkracht door de resizers van flickr :(

#1 - Gave schaal, mooie kleuren. Alleen jammer dat er wat ruis in de lucht zit, en die halo om de bergen heen.

#2 - Gaaf, heel sfeervol...

#3 - Tof standpunt, enige minpunt vind ik dat de poppetjes precies in het midden staan...

#4 - Machtige bergpieken, maar vergeleken met enkele andere platen vidn ik deze wat minder 'spectaculair'. Er mist iets...

#5 - Samen met #2 de tofste van de serie. Enige minpunt vind ik dat je geen gouden licht hebt, maar ja je moet er dan maar net zijn :)

#6 - Mooi uitzicht, maar net zoals bij 4 vind ik deze ook niet zo spectaculair omdat ik wat lijk te missen...

#7 - Deze is wel weer erg gaaf door de poppetjes :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Juist de onderkant bij foto 7 vind ik veel toevoegen, veel diepte te zien zo!

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff

Markofnikoff

Topicstarter
Thanks voor de reply's! Had al even niet meer op het forum gekeken maar leuk om de respons te zien, ik kan er zeker iets mee :)

Pagina: 1