Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game PC van ongeveer 600 euro, advies gevraagd.

Pagina: 1
Acties:

• MKrose
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 24-08-2024
Hallo Allemaal,

Na jaren op een laptop te hebben gegamed wil ik weer graag terug naar de desktop. Ik ben alleen helemaal niet meer op de hoogte van de laatste ontwikkelingen in hardware. Daarom graag jullie hulp om een degelijk systeem samen te stellen. Er moet ook een mooi scherm bij dus het zal een flinke uitdaging worden :)

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk games spelen. World of Warcraft Legion, CS:GO, Overwatch. Verder wil ik de PC ook gebruiken voor studie. Je moet hierbij denken aan programma's als LaTeX, Primavera, AutoDesk (ReVit), en Adobe dingen zoals Photoshop, Lightroom, Illustrator en InDesign. Het doel is om een mooie all-round machine te kopen die ongeveer 3 jaar mee kan gaan zonder upgrades. Het is niet heel belangrijk om de nieuwste games op maximale settings te spelen. Maar momenteel kom ik bij WoW niet boven de 30fps met de laagste settings.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zat te denken aan ongeveer 600 euro exclusief scherm. In principe kan ik wel omhoog maar daar moet wel echt een goede reden voor zijn dan.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Aangezien mijn laatste desktop zo'n 9 jaar oud is kan ik niets meenemen. Toetsenbord / muis etc heb ik allemaal nog. Maar verder moet ik alles nieuw kopen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Wat er wel in moet zitten is een SSD voor het besturingssysteem. Verder zat ik te denken aan minimaal i5 processor van Intel. Modulaire voeding leek me ook wel handig, maar dit drijft de kosten misschien te snel op. Daarnaast natuurlijk een moederboard met 4x DRR4 slots. Wat betreft grafische kaart weet ik echt helemaal niet waar momenteel de beste prijs-kwaliteit ligt. Verder een normale harde schijf van 1TB.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb wel een voorkeur voor Intel en Nvidia, maar dit is eigenlijk ongegrond dus ik sta open voor suggesties.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee.

Ga je overklokken?
Ik heb nog geen ervaring met overklokken. Maar ook hier sta ik open voor advies.

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoop dat jullie een goed en onderbouwd advies kunnen geven voor mijn nieuwe systeem. Ik heb zelf al wat systemen samengesteld maar ik kom toch al gauw boven mijn budget uit. Dit komt voornamelijk omdat ik me al snel laat verleiden om toch net even die paar tientjes meer uit te geven per component. Dit loopt dan al snel op. Dus ik ben benieuwd naar jullie expertise!

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 181,-€ 181,-
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 86,90€ 86,90
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 249,-€ 249,-
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 48,95€ 48,95
1Aerocool GT Black Edition€ 26,50€ 26,50
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 65,95€ 65,95
1Corsair RM550x€ 94,50€ 94,50
1Samsung 750 EVO (retail) 250GB€ 69,90€ 69,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 822,70

Dit lijstje heb ik even snel samengesteld. Dit is nog aardig boven mijn budget. Dus de vraag waar ik zo mogelijk kan snijden in performance.

[ Voor 36% gewijzigd door MKrose op 02-09-2016 09:57 ]

Verwijderd

Er wordt verwacht dat je zelf met een lijstje komt DAA beleid

• MKrose
Ja ik zat al te kijken hoe dat moest. Ik ga het even fixxen!

• ASJDV
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-02 09:33
Tip: zie BBG's van afgelopen maanden, daar zitten een aantal sysemen tot 600 euro geloof ik. Gebruik een van die systemen als basis en verander bijvoorbeeld CPU voor je studie doeleinden.

Verwijderd

Als je niet van alle features van dat B150 bord gebruik gaat maken kan het moederbord veel goedkoper. In games presteert het iig niets minder.
Een RX 470 presteert nagenoeg gelijk aan een GTX 970 en in DX 12 games beter.
Ipv 16gb zou je kunnen beginnen met 1x8gb. Later kan je er alsnog eenvoudig 16gb van maken.
De behuizing is erg matig. Hier kan je beter weer iets meer aan uitgeven.
De voeding kan ook veel goedkoper. 550w is erg veel en die hieronder vermelde 450w gaat ook een jaar of 8 mee.
De hdd zou je er voor nu uit kunnen houden en evt later toevoegen als de ssd vol begint te raken.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 181,-€ 181,-
1MSI H110M PRO-D€ 49,95€ 49,95
1XFX Radeon RX 470 RS 4GB with Hard Swap Triple X (RX-470P4LFB6)€ 216,66€ 216,66
1Thermaltake Versa H15 Closed€ 42,50€ 42,50
1Corsair Value Select CMV8GX4M1A2133C15€ 29,95€ 29,95
1Corsair CX450M€ 52,-€ 52,-
1Mushkin Triactor 240GB€ 63,-€ 63,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 635,06

• MKrose
Hey ACB,

Bedankt voor het advies. De reden dat ik voor dat B150 bord heb gekozen was voornamelijk voor de 4 DRR4 slots. Verder ziet het er goed uit. Alleen nog een vraagje mbt de SSD. Is het niet handiger om de SSD gewoon alleen te reserveren voor je besturingssysteem en alle applicaties? Dus dat je voor pure opslag gewoon wel een hard-disk neemt. Ik heb nog wel een externe harde schijf staan van 500gig en eentje van 1TB. Dus dat zou voorlopig wel kunnen functioneren als HD.

Verwijderd

We zitten nu op het punt dat je met 8gb tegen een limiet aan gaat lopen in games. 2x8gb lijkt mij genoeg voor de komende jaren en daar kan een H110 bord aan voldoen. Sta je op 4 ram sloten dan zou je de pricewatch: MSI B150M BAZOOKA kunnen overwegen. Scheelt toch weer ruim €15,- met de Gigabyte.
Als je ook games op de hdd zet zou ik deze wel intern plaatsen en op sata aansluiten. Werkt een stuk sneller dan via USB2.0 (waar het externe hdd dock waarschijnlijk mee werkt).

• MKrose
Ja het is inderdaad een beetje afwachten. Ik wil wel graag 16gb. En tegen de tijd dat je weer gaat upgraden kun je met 4 slots er weer 2x8 naast prikken. Of de 2x8 eruit en 2x16 erin. Het zal inderdaad niet veel schelen aan het einde van de rit.

Verwijderd

Tegen de tijd dat je 32gb nodig gaat hebben ben je 5 jaar verder en weer aan een nieuw systeem toe.
Pagina: 1