Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

laptop voor opleiding zoon

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Mijn zoon is een nieuwe opleiding gestart waarbij hij een laptop nodig heeft (hij neemt deze mee naar school) die aan de volgende specificaties moet voldoen;
intel core i5 of amd 6 serie of hoger
4 gb ram of hoger
harde schijf of ssd van minimaal 256 gb
monitor minimaal resolutie van 1280 x 800
aparte grafische chip ati-radeon, nividia geforce enz

Relevante software en hardware die ik gebruik
Het pakket wat erop moet komen is office, Adobe creative Cloud, spss 23 of hoger en voor DBC: Steam

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Apple vind ik te duur, maar er is zoveel wat in aanmerking komt verder dat ik niet weet welke het beste is.
Zou iemand mij kunnen adviseren?
Graag zou ik onder de 1200 euro willen blijven.

Alvast bedankt, Sandra

Alle reacties

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:39
Beste SamTX,

als je je eisen in de pricewatch in vult, wat komt eruit?

https://tweakers.net/categorie/496/laptops/producten/

Wat jij omschrijft, is redelijk standaard voor het budget wat jij aangeeft.

Zie ook LAA beleid

[ Voor 9% gewijzigd door Goldman op 02-09-2016 09:39 ]

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Verwijderd

Topicstarter
Daar had ik gekeken, maar ik weet dan bijv niet welke grafische kaart ik moet kiezen of welke intel of juist AMD. Er is zoveel keuze. Ook beeldscherm vind ik heel belangrijk, maar op laptop gebied weet ik daar zo weinig van. Ik werk zelf met Eizo beeldschermen, maar daar heb je geen laptop van.
Ik hou dus enorm veel laptops over omdat ik zo weinig keuzes kan maken omdat ik simpelweg niet weet wat de goede opties zijn.

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Het is inderdaad de bedoeling dat je zelf eerst het één en ander uitzoekt maar hier heb je alvast een opzetje
https://tweakers.net/cate...iZe_E1RvkTxU5E9FXFWLy31t4

Waarvan deze mij wel een goede optie lijkt voor elke dag meenemen naar school.
pricewatch: Asus AsusPro P2438UA-FA0327T

Het is ook wel handig om te weten naar welke school je zoon gaat aangezien sommige universiteiten een eigen laptop programma hebben waardoor je leuke kortingen krijgt.

[ Voor 13% gewijzigd door Ernemmer op 02-09-2016 10:00 ]

• Goldman
Scholen adviseren vaak inderdaad specefieke modellen aan of hebben een eigen programma. Wat je natuurlijk kan doen, de aanbevolen system requirements bekijken van de software pakketen. Ik vermoed dat Adobe het 'zwaarste' pakket is als het zo bekijk. Als je deze eisen invult dan komen er natuurlijk ook een X aantal laptops uit.

Het verhaal Intel vs. AMD, is door benchmarks te vergelijken. Hier zijn er zat te vinden op het internet. Het zelfde geld voor mobiele grafische kaarten. Ik zou echter even opletten, want je hebt 2 'soorten' grafische kaarten. De kaarten voor grafisch ontwerpen en grafische kaarten voor gamen.

Voor het grafisch ontwerpen gebruikt Nvidia de Quadro series en AMD de FirePro series.
Voor gamen, Nvidia de GeForce en AMD Radeon.

Bovenstaande informatie is heel algemeen en er zijn veel uitzonderingen op de regel.

Veel Google gebruiken en benchmarks zoeken en topics lezen. Dat helpt vaak.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als de school een laptop verplicht stelt, is de school ook verplicht om de laptop te leveren. Het is dan vereist lesmateriaal.

Nog meer leesvoer.

[ Voor 56% gewijzigd door CH4OS op 02-09-2016 10:29 ]

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-11 11:28
Je kan even naar de best buy guide kijken van augustus. Daar wordt een laptop genoemd in dat budget. Klik

Ook heb ik een beetje voor je zitten schuiven in de Pricewatch.Kijk maar eventjes.
Toelichting:
Prijs: zoals genoemd.
Toetsenbord: Qwerty (gokje)
Diagonaal: Max 15.6 inch ivm draagbaarheid.
Resolutie: 1920x1080 of hoger
CPU: Intel i5 of i7 van Skylake. Gewoon het nieuwste erin gooien. AMD loopt wat achter, helaas.
GPU: Géén intel HD graphics, zoals vereist.
LCD Paneel: IPS. Voor die prijs wil je geen TN paneel meer.

Kies dan wel voor een laptop met SSD, als je dan toch bezig bent. Ook daarvoor geldt: Je wilt niet meer zonder voor die prijs.
Ernemmer schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 09:59:

Waarvan deze mij wel een goede optie lijkt voor elke dag meenemen naar school.
pricewatch: Asus AsusPro P2438UA-FA0327T
Op zich een goede keuze, afgezien van de geintegreerde videokaart ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Nat-Water op 02-09-2016 10:21 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties en vooral de reacties waarin de links staan naar laptoppen van jullie keuzes en de tips, hier kan ik echt mee verder. Fijn dat jullie de moeite wilden nemen mij hierin te adviseren.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik ben wel erg benieuwd naar de reden achter de vereiste voor een discrete videokaart (aparte grafische chip). De applicaties die genoemd worden zijn niet echt een aanleiding daarvoor om heel eerlijk te zijn.

Dat maakt de keuze voor een laptop namelijk een behoorlijk stuk beperkter maar vooral ook veel duurder. Een recente Intel iGPU kan prima meekomen met de lower end nVidia's en AMD's.

Heeft de school gezegd waarom er speciaal zo'n videokaart in moet?

https://discord.com/invite/tweakers

Verwijderd

Topicstarter
De school heeft een lijst gegeven waaraan de laptop moet voldoen.
Bij de videokaart staat: Aparte grafische chip in de laptop sterk aanbevolen -met daarachter de voorbeelden zoals ATI Radeon, Nividea Geforce, etc . Tussen haakjes staat wel integrated graphics zijn mogelijk.

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-11 11:28
redfoxert schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 10:36:
Ik ben wel erg benieuwd naar de reden achter de vereiste voor een discrete videokaart (aparte grafische chip). De applicaties die genoemd worden zijn niet echt een aanleiding daarvoor om heel eerlijk te zijn.

Dat maakt de keuze voor een laptop namelijk een behoorlijk stuk beperkter maar vooral ook veel duurder. Een recente Intel iGPU kan prima meekomen met de lower end nVidia's en AMD's.

Heeft de school gezegd waarom er speciaal zo'n videokaart in moet?
Waarschijnlijk omdat ze de eisen al 6 jaar zo hebben staan (of langer) ;) . Kijk maar naar de eis van de resolutie. Hoe vaak kom je nog 1280x800 tegen?

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Verwijderd

Topicstarter
;) Deze opleiding (Digital Business Concepts) bestaat bij mijn weten pas 4 jaar, dus ik hoop dat in ieder geval de eisen pas 4 jaar oud zijn

• Goldman
Bij welke school gaat je zoon deze opleiding volgen? Er zat toch wel iets op de website staan van aanbevolen modellen?

Verwijderd

Topicstarter
Bij de Fontys
Het enige dat er op de site over staat is:
Laptop

Voor deze opleiding is het noodzakelijk om een laptop aan te schaffen die voldoende capaciteit bezit om grafische programma's en ontwerpsoftware te ondersteunen.
Pagina: 1