Garantie issue op nieuwe Surface Pro 3 na reparatieaanvraag

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:43
Goedemorgen,

Ik heb een issue met garantie voor een nieuwe product dat ik gekregen heb na een reparatie.

Het verhaal:
Via Bol.com heb ik op 31-8-2015 een SurfacePro 3 gekocht. Afgelopen juli (2016) begon de Surface steeds meer kuren te vertonen; het beeldscherm viel steeds vaker uit. Binnen een jaar dus. Daarop heb ik een reparatie aangevraagd bij Bol, en de Surface opgestuurd ter reparatie. Na ca 10 dagen heb ik een compleet nieuwe SurfacePro 3 terug gekregen (kon ik zien aan de serienummers), omdat de oude waarschijnlijk niet meer te repareren was. Ik blij, goede service!

Maar, toen vroeg ik mij af hoe het zit met de garantie. Ik heb nu een nieuwe product gekregen. Krijg ik daar dan weer 1 (of 2) jaar garantie op? Die vraag heb ik gesteld aan Bol.com. Want in mijn aankoopgeschiedenis staat nog steeds de 'oude' Surface met aankoopdatum 31-8-2015. Maar stel dat deze nieuwe over 6,7,8 maanden ook kuren gaat vertonen? Dan kan ik geen reparatieaanvraag doen omdat de 'oude' nog in hun systeem staat, en dan zullen ze zeggen dat de garantie verlopen is. Dus ik heb gevraagd of ik nieuwe garantie krijg en of ze dit ook zwart op wit / in het systeem willen zetten, mocht ik dat in de toekomst dus nodig hebben (hoop van niet natuurlijk).

Bol.com heeft mij vandaag gezegd:
Naar aanleiding van het contact wat je met ons hebt gehad betreft de garantie van de Microsoft Surface Pro 3 - Hybride Laptop Tablet - i5 / 4GB / 128GB, hebben wij een terugkoppeling van de desbetreffende afdeling ontvangen.

Ondanks dat je een nieuw exemplaar zou hebben ontvangen, blijft de garantie van de originele aankoopdatum staan. Je hebt wel nog 3 maanden garantie op de reparatie zelf.

Ik hoop je voldoende te hebben geïnformeerd en wens je nog een fijne dag.
Er is geen sprake van reparatie. Ik heb een nieuw exemplaar gekregen. Dat zou ik toch gewoon een nieuwe, volledige garantie moeten krijgen, of zie ik dat verkeerd?

Alvast bedankt.

Grote Enphase topicIQ Gateway uitlezenPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

Beste antwoord (via Pazo op 02-09-2016 10:01)

• COWBertha
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-09 19:46
Waarschijnlijk hebben ze de oude terug gestuurd naar Microsoft, welke bijna altijd een refurbished surface pro 3 terug stuurt naar in dit geval bol.com; de garantieduur blijft ongewijzigd 2 jaar na aankoopdatum van de oorspronkelijke surface. Werkt hetzelfde als je als particulier een aanspraak doet op de garantie van Microsoft. Die "extra" 3 maanden na de reparatie is volgens mij wel een service (doch dacht ik wel wettelijk verplicht).
Oftewel; je oude garantie blijft, ongeacht dat je nu een nieuwe surface hebt.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• COWBertha
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-09 19:46
Waarschijnlijk hebben ze de oude terug gestuurd naar Microsoft, welke bijna altijd een refurbished surface pro 3 terug stuurt naar in dit geval bol.com; de garantieduur blijft ongewijzigd 2 jaar na aankoopdatum van de oorspronkelijke surface. Werkt hetzelfde als je als particulier een aanspraak doet op de garantie van Microsoft. Die "extra" 3 maanden na de reparatie is volgens mij wel een service (doch dacht ik wel wettelijk verplicht).
Oftewel; je oude garantie blijft, ongeacht dat je nu een nieuwe surface hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

De garantie geldt vanaf aankoopdatum. Als je binnen de garantie een nieuw apparaat krijgt gaat geen nieuwe garantieperiode in. Hoewel het inderdaad raar is dat een winkelier niet hoeft te garanderen dat dit gloednieuwe apparaat een jaar blijft werken.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo
Bedankt voor jullie antwoorden, is het duidelijk. En de garantie is in NL dus 2 jaar.
Merci, kunnen we weer verder :P

[ Voor 21% gewijzigd door Pazo op 02-09-2016 10:01 ]

PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Wellicht dat je na de 2 jaar bij bol.com nog wel garantie via Microsoft zelf hebt, kun je misschien achterhalen door het serienummer door hun systeem te halen.

https://www.microsoft.com...nl/support/check-warranty

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo
Bedankt voor de link Rikadoo.

Mijn 'nieuwe' Surface staat nog niet geregistreerd. Als ik dat wil doen, krijg ik een foutmelding ("er is een onbekende fout opgetreden"). Dus dat schiet op :-)

Pagina: 1