Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 811685

Topicstarter
Hallo mensen, ik heb een vraag aan jullie en hoop dat jullie mij hier over meer kunnen vertellen.

Ik heb op het moment een pc met 8gb ram geheugen. Wanneer ik een spel speel geeft hij aan dat ik 70/90% van mijn geheugen gebruik. Bij spellen zoals Arma 3 waarbij het veel van je geheugen vergt word mijn computer erg langzaam. Soms heb ik hierbij ook internet geopend waardoor het echt tegen de 98% zit. Nu de vraag of het slim is om nog 2 setjes van 4gb ram te kopen?

Pc specs:
Cpu: i7-4770
Gpu: nvidea gtx 960 2gb
Ram: kingston hyperx 1600mhz 2x4gb

En zal het helpen om een ssd van 120gb aan te schaffen?

Mvg jaimy

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 811685 op 02-09-2016 04:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:38

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Op het moment dat je geheugen vol zit, gaat Windows je harde schijf als geheugen gebruiken (swappen). En dat wil je niet, helemaal niet wanneer je pagefile op een conventionele harddisk staat.
Het is dus aan te raden om wat RAM bij te plaatsen ja. :)

Daarna kun je altijd nog een SSD plaatsen en hier je Windows op zetten.

[ Voor 12% gewijzigd door PD2JK op 02-09-2016 04:29 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 19:39
Als je nu nog geen SSD hebt: neem een SSD. Als je al wel een SSD hebt, neem eerst RAM, dan een SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-06 21:36

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Op zich zou 8 GB genoeg moeten zijn. Als je met gamen 70% gebruikt is dat prima. Als je door een browser dan direct richting 100% gaat, moet je toch eens gaan nadenken over wat er allemaal geheugen gebruikt en dat verminderen. 20 programma's op de achtergrond hebben draaien en Chrome met 10 tabs is natuurlijk vragen om je geheugen vol te gooien. Je kan dan net zo goed alle overbodige programma's sluiten voordat je een spel gaat spelen. Want je kan nu wel leuk nog een 8 GB erbij prikken, maar dat is alleen maar het probleem verder uitstellen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263284

Hero of Time schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 10:32:
Op zich zou 8 GB genoeg moeten zijn. Als je met gamen 70% gebruikt is dat prima. Als je door een browser dan direct richting 100% gaat, moet je toch eens gaan nadenken over wat er allemaal geheugen gebruikt en dat verminderen. 20 programma's op de achtergrond hebben draaien en Chrome met 10 tabs is natuurlijk vragen om je geheugen vol te gooien. Je kan dan net zo goed alle overbodige programma's sluiten voordat je een spel gaat spelen. Want je kan nu wel leuk nog een 8 GB erbij prikken, maar dat is alleen maar het probleem verder uitstellen.
Precies, zou eerst eens gaan onderzoeken waar dat geheugen mee volloopt, de systeemeisen van Arma 3 stellen dat 4GB meer dan genoeg moet zijn.
Speel je in de mp modus?
Maak eens een screenshot van taakbeheer (geheugen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-06 13:48
Koop gewoon 16GB ram. Ben je voor vier a vijf tientjes al klaar.

Die 8GB kun je wel weer verpatsen voor een paar tientjes. :)

En een ssd? Direct kopen.
Het verbaast me dat er nog steeds mensen zijn die hun OS op een traditionele harde schijf hebben. Dat is zooo 2004.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASJDV
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-02 09:33
offtopic: Come on people, it's [CURRENT YEAR]!

Als je het geld kan missen, koop dan inderdaad gelijk 16GB en een SSD.
Als je budget krap is, dan kan je waarschijnlijk nog wel even met 8GB verder en koop je een SSD, zoals anderen hierboven ook al hebben gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-06 10:38

SG

SG surft naar info hardewaren

Gebruik je ook een 64 bit OS?
Arma is zwaar spel.
Je Gkaart is maar 2 GB is dat wel genoeg.
8GB is voor de meeste games voldoende maar voor ARMA.
Het is ook niet de norm om zwaar te multitasken met een zware game.
Als dat toch must is dan heb je ook veel geheugen nodig en ook multicote CPU SSD help ook om load times te reduceren.
ARMA heeft een enorm groot game wereld een island en streaming belasting is snelle disk acces en bandbreedte ook handig.
ARMA heeft ook grote mod scene dus kan zijn dat recomended op kale slaat niet zware mods.

Als je online speeld en elke speler met een eigen unieke uitrusting in mod komt aankakken dan moetern er ook veel game assets ingeladen worden wat ook memory van de gkaart belast.

Ik zou dus advies vragen op ARMA forum aangezien het niche game is die nogal anders reageerd als reguliere FPS shooters. En ook betreft Mod gebruik.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

Snowwie schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 22:00:
Koop gewoon 16GB ram. Ben je voor vier a vijf tientjes al klaar.

Die 8GB kun je wel weer verpatsen voor een paar tientjes. :)

En een ssd? Direct kopen.
Het verbaast me dat er nog steeds mensen zijn die hun OS op een traditionele harde schijf hebben. Dat is zooo 2004.
Ligt er maar helemaal wat je met je pc/laptop doet. Hier op mijn laptop, snel zat. (ik game niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-06 13:48
445033 schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 17:17:
[...]

Ligt er maar helemaal wat je met je pc/laptop doet. Hier op mijn laptop, snel zat. (ik game niet).
TS geeft aan wat hij doet. Hij speelt bepaalde games en constateert dat hij niet veel geheugen meer over heeft.

Een ssd is sowieso een goede aanrader. Meer geheugen natuurlijk ook. En voor de prijs van een setje 16GB ram hoef je het ook niet te laten.

Mocht budget een probleem zijn dan kan hij beter voor een ssd gaan. Mocht de pc gaan swappen dan gebeurt dit tenminste op de ssd en dat vertraagd de pc aanzienlijk minder dan wanneer dit op een hdd gebeurt. Hij kan eventueel voordat hij begint de gamen checken of er nog processen of achtergrondprogramma's zijn die veel geheugen slurpen. Dus, geen browser open laten staan (bij bv. BF4 sluit ik altijd gauw de Battlelog pagina nadat ik het spel doorstart). Maar let ook op overige processen. Misschien staat er wel een slurpende virusscanner op de achtergrond te stampen.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-06 21:36

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

De TS hoeft geen setje van 16 GB te kopen. Er zit al 2x 4GB in en blijkbaar is er nog plek voor nog zo'n setje van 2x 4GB want dat geeft-ie ook aan.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:17

P_Tingen

omdat het KAN

Wat johnkeates zegt: eerst een ssd aanschaffen als je budget het toelaat, en dan bij voorkeur een 240GB versie want 128 zit snel vol.

Grote kans is namelijk dat als je een ssd hebt, het geheugen niet langer een probleem is. Mocht het geheugen vol zitten dan swapt windows dat naar je ssd met de snelheid van het licht. Nou ja, bijna dan.

... en gaat over tot de orde van de dag

Pagina: 1