Center speaker voor bij Pied Piper en Impulse 34

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ronaldbommel
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 14:28
Goedenavond, ik ben op zoek naar een goede centre speaker, welke op een Marantz sr6008 aangesloten kan worden. Daarnaast heb ik 2 Pied Pipers speakers en 2 Impulse 34 speakers daar op staan. Wie kan mij adviseren.De tv die er bij staat is een Phillips 9704 uit 2011

Of maakt het niet uit wat je gebruikt als centre speaker.

Tot op heden luister ik stereo echter ben wel van mening dat een centre speaker een leuke toevoeging voor mijn set zou kunnen zijn

Mijn budget is tot E700, twijfel er nog wel aan of ik een nieuwe dan wel een centre speaker via marktplaats
aan te schaffen

[ Voor 47% gewijzigd door ronaldbommel op 04-09-2016 14:41 ]

Alle reacties

• DaanVerwaaij
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 25-11-2021
Ja dat maakt wel degelijk uit! Wat is de weerstand en het wattage van je andere speakers? Je moet een center speaker pakken die bij je set past. En heb je geen subwoofer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:39

FeaR

In GoT we trust

Als eerste een schopje naar Consumentenelektronica Aankoopadvies aangezien het om een aankoopadvies gaat.

Ten tweede het verzoek om de TS wat uit te breiden. Denk aan wat je zelf al gevonden hebt, waarom je daar aan twijfelt, budget, eisen qua formaat, et ceetera. Zie ook Het algemeen beleid #quickstart. Voor nu is het blind gokken en zou ik de Focal Viva Center Utopia III center speaker adviseren, dat is wel een leuk speakertje :P
DaanVerwaaij schreef op donderdag 01 september 2016 @ 23:42:
Ja dat maakt wel degelijk uit! Wat is de weerstand en het wattage van je andere speakers? Je moet een center speaker pakken die bij je set past. En heb je geen subwoofer?
Het bij de andere speakers passen is discutabel. Qua looks van de set is het inderdaad een punt. Qua klank is er wat voor te zeggen, maar de opbouw van een center is veelal aanzienlijk anders dan de overige speakers dat er daar ook al klankverschillen op kunnen treden. Het wisselen van de center is iets wat toch wel voor komt en ook gedaan kan worden. Front Left en Right gelijk houden en Rear Left en Right is mijns inziens belangrijker. Waar ook Front en Rear mogen verschillen qua merk en type voor 5.1 gebruik.

Vermogen en weerstand zou ik me niet te blind op staren. Vermogen sowieso niet aangezien dat redelijk onzin is bij speakers om op te geven. Het is niet alsof ze het niet doen als je er niet de opgegeven 140 Watt doorheen jaagt (puur als voorbeeld). Weerstand en rendement kan je naar kijken, maar om echt een lastig aan te sturen exotische speaker te treffen is redelijk zoeken in het assortiment van wel makkelijk aan te sturen speakers.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldbommel
Goedemorgen FeaR, bedankt voor je informatie. Ik zal mezelf toch meer gaan verdiepen in het aanbod van centre speakers. Over een subwoofer twijfel ik wel of deze nut heeft bij mijn instalatie aangezien mijn speakers al behoorlijk dynamiek in zich hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldbommel
Goedenavond, ik heb me verdiept in de center speakers..Mijn interesse gaat uit naar Wharfedale jade c1, 699 euro, heeft iemand ervaring met deze center speaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ronaldbommel schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 19:44:
Goedenavond, ik heb me verdiept in de center speakers..Mijn interesse gaat uit naar Wharfedale jade c1, 699 euro, heeft iemand ervaring met deze center speaker.
Hoe ben je bij deze Wharfedale uitgekomen, het is nml. niet direct een goedkope center en daarnaast amper verkrijgbaar.
Met welke van jouw frontspeakers moet deze center gaan matchen en kun je de center daar zelf op uitproberen??
Je noemt nml. wel casual je speakers, maar vergeet te benoemen waar die in je setup komen te staan.

Er ontbreekt nogal wat aan je post, zoals het invoegen van handige productlinkjes waardoor iedereen die je van antwoord wilt voorzien eerst op ontdekkingsreis moet. :+
Ik moest dat ook zelf en bedacht mij ineens dat ik jouw huiswerk zat te doen, voeg dus zelf meer info toe aan je openingspost via de wijzigknop, dat zal de hoeveelheid feedback misschien iets helpen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldbommel
Je hebt gelijk, de impulse staan front de pied pipers rear..deze zijn actief..deze center kan ik kopen in Den Bosch..Ik ben er trouwens achter gekomen, was hier dus te snel, sorry allen, dat B&W CMC S2, 650 euro bij Hobo hifi, een veel betere match is bij mijn set..Deze kan ik idd testen op mijn set

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:08
Als je toch in deze prijsklasse gaat kijken, kun je ook de dynaudio excite x24 eens beluisteren. Geen idee welke klank jouw speakers hebben, maar die dynaudio klinkt een beetje terughoudend. Dat maakt het een plezier om langere tijd naar te kunnen luisteren. Hij past perfect bij mij dali zensor 5's in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is leuk te horen, maar edit dan ook even je openingspost zodat het forum weet dat je het dan ook echt meent. O-)
Ik ben er trouwens achter gekomen, was hier dus te snel, sorry allen, dat B&W CMC S2, 650 euro bij Hobo hifi, een veel betere match is bij mijn set..Deze kan ik idd testen op mijn set
Dat zelf testen is wel zo handig, het zou helemaal mooi zijn als je dat in een weekend bij je thuis kon doen.
Het voordeel van in de winkel beluisteren kan zijn dat je daar meerdere modellen kunt horen, daarna mag je hopelijk je kandidaat alsnog een weekend thuis uitproberen.

Ben wel benieuwd hoe je nu al weet wat een goede match is voor je huidige speakers??
Is dat vanwege de specs op papier, de lookalike prijs, of reviews??

Het is wel zo dat er een behoorlijk kwaliteitsverschil tussen centers kan zitten, ook binnen hetzelfde brand.
Kwam daar zelf ook achter toen ik zeer recent de center inwisselde voor een beduidend duurdere versie, op papier maakt zoiets op "het gewicht" na amper iets uit maar de spraakverstaanbaarheid is er bijv. enorm op vooruit gegaan zonder dat de center qua klankkleur opvallend anders is geworden dan de frontspeakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsM
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:00
Pied Piper heeft ook centre. Helaas niet mee te koop bij hun zelf (failliet). Op marktplaats worden ze nog regelmatig aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldbommel
[quote]ronaldbommel schreef op donderdag 01 september 2016 @ 23:08:
Goedenavond, ik ben op zoek naar een goede centre speaker, welke op een Marantz sr6008 aangesloten kan worden. Daarnaast heb ik 2 Pied Pipers speakers en 2 Impulse 34 speakers daar op staan. Wie kan mij adviseren.De tv die er bij staat is een Phillips 9704 uit 2011

Of maakt het niet uit wat je gebruikt als centre speaker.

Tot op heden luister ik stereo echter ben wel van mening dat een centre speaker een leuke toevoeging voor mijn set zou kunnen zijn

Mijn budget is tot E700, twijfel er nog wel aan of ik een nieuwe dan wel een centre speaker via marktplaats
aan te schaffen.
Ik heb vandaag een aanbod gekregen van het merk B&W cm centre s2 voor E 520.
Heeft 1 van jullie ervaring met deze center, is de prijs idd aanbieding, maw wie heeft er aanvullende informatie voor me. :)
Pagina: 1