• Mauzzzz
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 25-04 11:41
Beste Tweakers,

Ik heb mijn scherm laten vallen waardoor hij nu niet meer naar behoren werkt. Waarschijnlijk is de binnenste paneel gebarsten waardoor hij hij niet naar behoren werkt. Zie foto bij: http://goo.gl/xmP4CW

Mijn vraag is dan nu ook of ik deze scherm nog kan laten repareren of dat het beter is om een nieuwe te halen.

Zie jullie reacties graag tegemoet!

Groet,

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/CoveDz44DR708UXcDtuxlYrN/full.jpg

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als je het paneel wilt vervangen, wat op zich prima moet kunnen, dan moet je je googlefu kunsten aan het werk zetten. Er zullen vast losse panelen voor te vinden zijn, de vraag is alleen wat die gaan kosten.

Wat is het typenummer van het scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauzzzz
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 25-04 11:41
Het gaat om de type: Dell U2515H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:31

immetjes

HIER is BERN-E

Dan vind ik al dat dit het panel zou moeten zijn: AH-IPS (LM250WQ1-SSA1).

Hier te koop: http://www.lcdcentral.com...250WQ1-SSA1.LCD.Panel.asp

$212.49 + verzendkosten ($59.99) = $272.48.

Daar komen dan nog invoerrechten, inklaringskosten en BTW bij. Even snel op deze site:

Paneel wordt dan €317.92. Dan moet je hem nog inbouwen met alle risico's.

Ik denk dat je beter een nieuwe monitor kan kopen of LG Nederland bellen of ze dit paneel in de EU ergens hebben liggen.

[ Voor 79% gewijzigd door immetjes op 02-09-2016 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:14

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Een beetje off-topic misschien maar kan je inboedelverzekering nog iets voor je betekenen? Ik weet niet hoe je verzekerd bent maar vaak worden dit soort ongelukken ook nog wel deels gedekt. Als je een deel van een aankoopbedrag terugkrijgt kan dat wel meewegen in je beslissing lijkt me.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:29
immetjes schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 08:30:
Paneel wordt dan €317.92. Dan moet je hem nog inbouwen met alle risico's.
pricewatch: Dell Ultrasharp U2515H Zilver, Zwart is momenteel €300.-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:06
Een Dell U2515H kost nieuw nog geen 300 euro (299 :+). Zelfs al krijg je het voor zeg 250 euro in theorie opgelost zit je nog altijd met:
- De rest van de visuele schade (zie bezels).
- Je weet niet of er nog andere componenten binnen de monitor beschadigd zijn.
- Je moet het scherm vervangen en alles op de correcte manier doen.

Ik zou hoe dan ook eerder naar een nieuw scherm kijken dan deze proberen te repareren. Mocht je een nieuw paneel kunnen vinden voor 100 euro dan wordt het verhaal natuurlijk al ietsje anders.

De foto is erg wazig, maar het lijkt erop alsof niet alleen het paneel beschadigd is (zie bv links en rechtsboven).

[ Voor 10% gewijzigd door Paprika op 02-09-2016 09:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Je monitor is helaas volledig afgeschreven, het is niet economisch rendabel / verantwoord om te repareren. Mocht je een goede all-risk inboedel verzekering hebben dan kan je daarmee de dagwaarde terugkrijgen.
Pagina: 1