Toon posts:

Snelste systeem? T-bird? Athlon? P3?

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Een vraag aan de experts onder ons....wat is momenteel (zonder overclocking) de snelste processor i.c.m. welk mobo. Wat kan het beste (stabiel) en het snelste draaien onder Windows NT.

Verwijderd

Topicstarter
Kom op mensen, weet niemand hier een goed antwoord op? Volgens mij zal Athlon2 de snelste zijn, maar wie kan dit bevestigen. Ik heb al in revieuws gekeken maar kon niets duidelijks vinden hierover. Kan iemand hier uitsluitsel over geven?

Verwijderd

Thunderbird.

Verwijderd

Topicstarter
Dat dacht ik ook wel, mar welk plankje draait daar het beste bij (met SCSI on board)

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:04

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
als geld geen rol speelt: dual PIII is sneller en stabieler

gewoon een asus boardje erbij met onboard scsi, min. 512 mb ram erin en racen maar.. vergeet geen koeien erop te ztten

Kees

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Verwijderd

ThunderBird is sneller dan de p3.
Maar welke stabieler is weet ik niet!

Verwijderd

Topicstarter
Zou leuk zijn ja Dual P3, maar programma wat onder NT draait benut geen Dual processors.....hebben we nu nl ook, Dual P3-600.

• Ritch
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 28-08 17:03
voor de thunderbird zijn nog maar een paar mobo's en dat zijn consumer mobo's, ik zou voor een asus mobo met een p3 gaan, of misschien een supermicro mobo ofzo

Verwijderd

Ik zou voor een cyrix op een soltek mpv3 gaan

werk perfect???????????

Nee ff serieus, maar uhm wat wil je met de nt bak doen dan renderen ofzow, of gewoon beetje patsen met 3dmark scores?

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

De intel moederborden zijn stabieler dan die van via. Vooral voor NT zou ik intel nemen.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Verwijderd

windows 2000 prof

ondersteunt toch dual ?

neem je
Dual p3
op Abit plank
en draai je Win2k

Verwijderd

Zou leuk zijn ja Dual P3, maar programma wat onder NT draait benut geen Dual processors
hoe bedoel je dit?

heb hier (ahum) dual p1 200 staan die draait nt4 dual cpu hoor no probs.

• Ritch
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 28-08 17:03
NT4 wel ja, maar niet elk programma dat je onder NT draait heeft ook smp support...

Verwijderd

Hij zei het PROGRAMMA dat ONDER NT draait.
Niet NT zelf.

Verwijderd

Het hangt dus sterk van welke programma's je wil gaan draaien. Prof. 3d programma's en o.a. Photoshop gebruiken i.i.g. wel dual-processorsystemen. Athlon is meestal sneller in renderen, Photoshop benut de SSE instructies van de PIII erg goed is daarmee weer sneller dan onder een Athlon. Door het prijsverschil koop je voor de prijs van een PIII een sneller geklokte Athlon. Dual-Athlon systemen zijn er nog niet, maar worden Q4-2000/Q1-2001 verwacht. Verder hangt het ook af van geheugen enzo. Dus wees eens wat duidelijker over wat je er precies mee wil doen.

Verwijderd

Topicstarter
Heren, het gaat puur om een rekenprogramma (extreem rekenen) dat geen DUAL SUPPORT HEEFT. Dus we zoeken een snel systeem met een enorme rekenkracht die perfect draait onder NT 4.0 daar het programma alleen onder NT draait. Er komt sowieso 512MB in, maar welke processor i.c.m. mobo is nog niet duidelijk. En ik dacht dat TBIRD stukken sneller was dan de P3 of welke andere processor dan ook??????

Verwijderd

Athlons zijn met rekenen (Floating Point/"Drijvende komma") inderdaad stukken sneller dan vergelijkbare PIII's.

Wat rekenen betreft gaat dat op de Athlon Classic, TBird en Duron ongeveer even snel, alleen kan de TBird vaak de applicatie een tikje sneller uitvoeren dan een Athlon-classic vanwege de snellere cache.
En de Classic is weer een tikje sneller dan de Duron met het uitvoeren van apps, vanwege de grotere cache.
Voor de gemiddelde hobbyist rechtvaardigen de geringe performance-verschillen de veel grotere prijsverschillen meestal niet, maar als je echt gaat voor de maximale performance voor een single CPU moet je echt de TBird nemen.
Bovendien nemen de performance-verschillen tussen de Athlon-typen wel toe naarmate de kloksnelheid hoger wordt.

P.S. De TBird 1100MHz staat al in pricewatch...

Verwijderd

Topicstarter
Dat was inderdaad mijn verwachting ook, maar welk moederbord past hier dan het beste bij?

Verwijderd

Goede, snelle en stabiele borden die ook nog eens geschikt zijn voor overklokken zijn de Asus A7V en de Abit KA7 voor Duron/Thunderbird. Nadeel is dat deze borden nog zo nieuw zijn dat er geen lange termijn ervaringen zijn en er dus een klein risico bestaat dat er nog kinderziektes op kunnen duiken die middels updates e.d. verholpen worden. Dit geldt voor alle KT-133 borden (nog maar pas op de markt), maar Asus en Abit hebben inmiddels een zeer goede naam opgebouwd. Asus vooral kwa stabiliteit en Abit meer kwa snelheid. Als je echt voor zekerheid wilt gaan dan kun je misschien beter een bord/chipset combinatie nemen die al wat langer op de markt is en zijn betrouwbaarheid bewezen heeft met de BX-chipset. Dat betekent wel dat je dan op Intel processoren aangewezen bent.

Verwijderd

Topicstarter
Het is niet de bedoeling dat dit systeem wordt overgeklokt, is een bedrijfssysteem vandaar. Volgens mij een TBIRD met een MSI Pro bordje moet perfect draaien...

• Peet
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16-06-2025

Peet

Semper voloptuosos rapidus

MSI staat bekend als een duurzame en betrouwbare producent van moederborden.

Geen topprestaties maar wel stabiliteit.
En de MSI K7T Pro is het langste op de markt en dus het meeste getest van alle KT133 moederborden.

greets,

Peet

Dare, do, gain - Intel G645 - 4 GB DDR3 - 500 GB - Radeon R7 240 2 Gb -DVD-RW - DVD/BR - W10-64 bit

Verwijderd

Was de Gigabyte niet een stabiel bordje? Ik heb een Gigabyte + Athlon Classic gehad en die was echt super stabiel.

Kijk maar ff op t.net zelf. Staan een paar reviews van GigaByte bordjes. In zo'n geil blauw kleurtje. Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/devil.gif
Pagina: 1