• Dellmorte
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 25-10-2025
ik heb de volgende tv aangeschaft(zie setup).

Ik bezit een Yamaha receiver. deze heb ik via de HDMI out op de HDMI ARC op mijn tv verbonden.

Nu zit mijn horizon box van ziggo in een "hdmi in" op mijn receiver. Met de horizon box kan ik gewoon geluid ontvangen via de receiver op mijn 4k tv.

Nu als ik mijn pc op een "hdmi in" op mijn reciever aansluit is het niet mogelijk via mijn tv beeld te ontvangen en geluid via de reciever.

ik hoop dat jullie mijn kunnen helpen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 345,95€ 345,95
1Asus Republic Of Gamers Z170 MAXIMUS VIII RANGER€ 180,-€ 180,-
2EVGA GeForce GTX 1080 FTW GAMING ACX 3.0 8GB€ 785,-€ 1.570,-
1Western Digital Caviar Black WD2002FAEX, 2TB€ 154,95€ 154,95
1Xigmatek Elysium€ 0,-€ 0,-
1Noctua NH-D14€ 68,50€ 68,50
1Kingston HyperX Fury black HX424C15FBK2/16€ 76,95€ 76,95
1Samsung UE55KS8000 Zwart€ 1.829,-€ 1.829,-
1Sony Optiarc AD-7280S Zwart€ 0,-€ 0,-
1Corsair Professional Gold AX850€ 0,-€ 0,-
1Samsung 830 series Desktop Upgrade Kit 128GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 4.225,35

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

is het niet mogelijk via mijn tv beeld te ontvangen en geluid via de reciever.
Afgaande op de wél werkende horizon box zou ik het probleem in eerste instantie bij de pc zoeken.
Zou je aan kunnen geven welke instellingen je gebruikt en welke video out je pakt op de pc (onboard of de GTX)?

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• luukske
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 00:19
Het probleem zit hier waarschijnlijk in de receiver of PC. ARC gebruik je in je huidige setup niet, hiervoor zou je de PC of horizon box rechtstreeks aan je TV moeten koppelen.
Om te vinden waar het probleem zit: Connecteer de horizon box aan je receiver en zorg dat je beeld en geluid hebt. Koppel nu de horizon box los aan de receiver en sluit de PC aan op dezelfde input (geen andere settings aanpassen). Heb je geen beeld en/of geluid, dan ligt de oorzaak bij de PC, wel beeld en geluid, dan zal je in de receiver instellingen moeten gaan zoeken.

• Dellmorte
*Dubbel*

[ Voor 117% gewijzigd door FeaR op 02-09-2016 07:46 ]

• Dellmorte
Switchie schreef op donderdag 01 september 2016 @ 22:54:
[...]

Afgaande op de wél werkende horizon box zou ik het probleem in eerste instantie bij de pc zoeken.
Zou je aan kunnen geven welke instellingen je gebruikt en welke video out je pakt op de pc (onboard of de GTX)?
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/bkg2psamivtks.png
luukske schreef op donderdag 01 september 2016 @ 22:55:
Het probleem zit hier waarschijnlijk in de receiver of PC. ARC gebruik je in je huidige setup niet, hiervoor zou je de PC of horizon box rechtstreeks aan je TV moeten koppelen.
Om te vinden waar het probleem zit: Connecteer de horizon box aan je receiver en zorg dat je beeld en geluid hebt. Koppel nu de horizon box los aan de receiver en sluit de PC aan op dezelfde input (geen andere settings aanpassen). Heb je geen beeld en/of geluid, dan ligt de oorzaak bij de PC, wel beeld en geluid, dan zal je in de receiver instellingen moeten gaan zoeken.
als ik de horizon box aansluit op de reciever in combinatie met de hdmi out op de acr van de tv, dan herkent die automatisch de horizon box en heb ik beeld en het geluid gaat direct automatisch via acr op de reciever.

zodra ik de pc op de zelfde hdmi "in" als de horizon box aansluit, dan heb ik meteen beeld maar het geluid blijft via de tv en gaat niet over de reciever.

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/db/bkg2psamivtks

reciever:

Advanced Features

SCENE buttons (BD/DVD, TV, CD and Radio) - quick and simple to use
HDMI (V.1.4 with 3D* and Audio Return Channel)
YPAO sound optimization for automatic speaker setup
HDMI CEC functionality
Audio input assign capability for HDMI and component video input
Ability to change HDMI input while in Standby Through mode
Bluetooth (A2DP) compatibility with optional Yamaha Bluetooth? Wireless Audio Receiver YBA-10
iPod/iPhone compatibility with optional YDS-12 Universal Dock as well as iPod compatibility with optional YDS-11 Universal Dock
iPod song titles displayed in English and Western European languages on the front panel
Front panel mini jack for connecting portable audio player
Initial Volume Setting and Maximum Volume Setting
Audio Delay for adjusting Lip-Sync (0-240ms)
40-station preset tuning / Auto preset tuning
Auto power down function with variable time setting
Preset remote unit

[ Voor 23% gewijzigd door FeaR op 02-09-2016 07:45 ]

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Ook even goed om te checken welke hdmi versie zowel de Yamaha als de TV hebben. 4k op 60hz wordt naar mijn weten pas vanaf hdmi 2.0 ondersteunt.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• Dellmorte
Switchie schreef op donderdag 01 september 2016 @ 23:06:
Ook even goed om te checken welke hdmi versie zowel de Yamaha als de TV hebben. 4k op 60hz wordt naar mijn weten pas vanaf hdmi 2.0 ondersteunt.
tv zal wel goedzitten. is vrij nieuw maar receiver is http://usa.yamaha.com/pro...ps/htr/htr-4063_black__u/

en de receiver is 1.4

[ Voor 3% gewijzigd door Dellmorte op 01-09-2016 23:08 ]

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Dellmorte schreef op donderdag 01 september 2016 @ 23:08:
[...]

tv zal wel goedzitten. is vrij nieuw maar receiver is http://usa.yamaha.com/pro...ps/htr/htr-4063_black__u/

en de receiver is 1.4
Zit daar vermoedelijk de bottleneck.
Overigens geen probleem. Pc kun je rechtstreeks op tv aansluiten en de tv zal (mits arc goed ingesteld) het geluid netjes doorgeven aan de receiver.

• Dellmorte
Switchie schreef op donderdag 01 september 2016 @ 23:09:
[...]

Zit daar vermoedelijk de bottleneck.
Overigens geen probleem. Pc kun je rechtstreeks op tv aansluiten en de tv zal (mits arc goed ingesteld) het geluid netjes doorgeven aan de receiver.
pc zit nu direct op de tv. maar krijg met geen mogelijkheid het geluid via arc

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Dellmorte schreef op donderdag 01 september 2016 @ 23:11:
[...]

pc zit nu direct op de tv. maar krijg met geen mogelijkheid het geluid via arc
Heb je al wel beeld? Arc zul je even in moeten stellen op de tv (en wellicht ook op de receiver, voor mij al een tijdje geleden)
Typ dit momenteel vanaf de telefoon dus de gebruiksaanwijzing samen doornemen zit er helaas even niet in.

Ps. Feit dat je bij de horizon box wel geluid hebt staat los van Arc. Arc = input op tv doorsturen naar receiver. Aangezien je de horizon rechtstreeks op de receiver hebt aangesloten is het logisch dat je geluid hebt maar hierbij gebruik je dus geen arc. Verwacht dus dat je even ergens een vinkje moet zetten in het menu van de tv

[ Voor 27% gewijzigd door Switchie op 01-09-2016 23:15 ]

• Dellmorte
Switchie schreef op donderdag 01 september 2016 @ 23:13:
[...]

Heb je al wel beeld? Arc zul je even in moeten stellen op de tv (en wellicht ook op de receiver, voor mij al een tijdje geleden)
Typ dit momenteel vanaf de telefoon dus de gebruiksaanwijzing samen doornemen zit er helaas even niet in.
beeld is verder geen probleem. dat heb ik gewoon. zit er nu achter namelijk:P

alleen geluid lukt niet.

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:17
Bij Samsung moet je inderdaad op de tv instellen dat je ARC wil gebruiken. Hoe dat bij Yamaha versterkers zit, weet ik niet. Waarom de PC niet via de receiver met de TV verbinden. ARC is namelijk gelimiteerd tot bepaalde geluidsformaten.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Titelfix "HDMI ACR" -> "HDMI ARC"

Verder is Overige Hardware geen dumpbak. Dit gaat over TV's. Dat kan beter in Televisies & Beamers.

Move OH -> TB

Oslik blyat! Oslik!

• Dellmorte
dion_b schreef op donderdag 01 september 2016 @ 23:55:
Titelfix "HDMI ACR" -> "HDMI ARC"

Verder is Overige Hardware geen dumpbak. Dit gaat over TV's. Dat kan beter in Televisies & Beamers.

Move OH -> TB
Het gaat om het geluid van mijn pc dat ik over een bepaald kanaal wil sturen. En dat is dan mijn stereo.

Heeft niet met mijn tv te maken

• Dellmorte
Switchie schreef op donderdag 01 september 2016 @ 23:13:
[...]

Ps. Feit dat je bij de horizon box wel geluid hebt staat los van Arc. Arc = input op tv doorsturen naar receiver. Aangezien je de horizon rechtstreeks op de receiver hebt aangesloten is het logisch dat je geluid hebt maar hierbij gebruik je dus geen arc. Verwacht dus dat je even ergens een vinkje moet zetten in het menu van de tv
Is er niet een mogelijkheid via een aansluiting op mijn pc enkel het geluid naar de receiver te sturen?

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Dellmorte schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 12:19:
[...]

Is er niet een mogelijkheid via een aansluiting op mijn pc enkel het geluid naar de receiver te sturen?
Dat is zeker mogelijk, even zo'n kabeltje ertussen;
http://www.allekabels.nl/...djs2sJ6WEKVhzgaAgAb8P8HAQ

Zie dat jouw moederbord in ieder geval een optische uitgang heeft (grijze klepje thv de overige audio aansluitingen)
Check voor de zekerheid even of jouw receiver ook een dergelijke aansluiting heeft. Al kan ik mij niet voorstellen dat dit niet zo zou zijn.

• Dellmorte
Switchie schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 17:58:
[...]

Dat is zeker mogelijk, even zo'n kabeltje ertussen;
http://www.allekabels.nl/...djs2sJ6WEKVhzgaAgAb8P8HAQ

Zie dat jouw moederbord in ieder geval een optische uitgang heeft (grijze klepje thv de overige audio aansluitingen)
Check voor de zekerheid even of jouw receiver ook een dergelijke aansluiting heeft. Al kan ik mij niet voorstellen dat dit niet zo zou zijn.
ga ik dat proberen. bedankt voor je hulp _/-\o_

• opa_paul
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-07-2024
luukske schreef op donderdag 1 september 2016 @ 22:55:
Ik zit met een probleem. Zo te zien kan ik hier wel terecht met mijn vraag.
Ik heb de volgende set.
LG 55b6v
Horizon box UPC
Marantz SR5007

Nu heb ik de output van de horizon box via HDMI op de HDMI 1 poort van de LG gezet. De versterker staat op HDMI 2 ARC.
Nu wil ik het geluid van de tv soms op de versterker hebben via HDMI ARC. Beetje klooien in de settings en opeens heb ik via de versterker op CBL/SAT geluid op de versterker. Prima. Top! Maar hoe krijg ik nou tv out/tv audio geluid op de versterker? Hoe kan dit? Mijn SAT is niet eens aangesloten op de HDMI ARC?! Hoe kan dan het geluid van de SAT op de versterker komen? Wat ik wil is het TV AUDIO out geluid op de versterker!
Hoe krijg ik dit nou voor elkaar? Heb geprobeerd de Marantz HDMI kanalen toe te laten wijzen, maar dat maakt helemaal niets uit. Haha. Wat ik ook wijzig op de tv of Marantz, het geluid van de Horizon blijft eruit komen als ik die op CBL/SAT zet?!

Iemand tips? Alvast bedankt.

• luukske
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 00:19
Lijkt er juist op dat alles goed is ingesteld: omdat het geluid van de Horizon box te horen is via de SAT/CBL input van de versterker, wil dat zeggen dat het ARC kanaal van de TV naar versterker goed werkt.
Indien je nu de bron van de TV verandert naar een lokale audiobron (analoge TV, smartTV functie?), zou het geluid nu ook via de versterker moeten worden afgespeeld. De Marantz blijft hier dan op de SAT/CBL input staan.

• w8andc
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 24-04-2023
Ik zou het even willen hebben over lossless audio zoals Dolby True HD / Dolby Atmos / DTS HD-Master.
Deze audioformaten worden niet ondersteund via ARC (Audio Return Channel) omwille van gebrek aan bandbreedte via een 18Gb/s HDMI kabel.

Dit is bijzonder jammer, maar .....

Onlangs werden de specificaties voor de nieuwe HDMI 2.1 standaard officieel bekend gemaakt.
Via de website HDMI.org van het consortium achter deze standaard is volgende te lezen:
eARC

Q: Will this work with any HDMI cable?
A: This works with HDMI High Speed Cables with Ethernet and the new 48G cable

Q: Is this available through a firmware upgrade?
A: Depends on manufacturer implementation
Wat zoekwerk gedaan en kwam op forum.blu-ray.com ook volgende informatie tegen:
HDMI 2.1 and 48 GB/s cables won't affect anybody until 2020 at least..... This is just a future proof spec for the future.
That said, some features announced with HDMI 2.1 can be implemented to current HDMI 2.0a/b ports via firmware update. The most important being dynamic HDR metadata that is the title of this thread.....

No need to worry....
The main thing is to stay within the 18 gbps limit, and considering eARC and dynamic metadata need very little bandwidth, I think we will see these implemented on HDMI 2.0a/b (or whatever letter they want to use now)
My understanding is that you don't need to support 48 Gb/s signaling to implement the other new features in HDMI 2.1. I would expect to see quick adoption of dynamic HDR and (hopefully) eARC, but a slow rollout of hardware supporting higher data rates. In fact, I would be surprised if a lot of hardware already in production couldn't support these features (if manufacturers bother to implement it).
Als ik het dus goed begrijp, kunnen functies uit de HDMI 2.1 standaard zoals eARC + Dynamic HDR Metadata geïmplementeerd worden naar de huidige HDMI 2.0a/b standaard via een firmware update op voorwaarde dat een HDMI highspeed kabel met ethernet gebruikt wordt .

Indien dit correct is, zou dit zeer heugelijk nieuws zijn.
Sta op het punt mijn eerste OLED scherm aan te schaffen. Vermoedelijk wordt dit de nieuwe Sony A1.
Hopelijk komt Sony met een dergelijke firmware update. In het beste geval is dit reeds voorzien. Dit toestel moet namelijk nog in productie komen.
Dan ook nog hopen dat mijn Marantz SR7010 AVR een update hiervoor krijgt.

[ Voor 14% gewijzigd door w8andc op 20-01-2017 16:53 ]

Pagina: 1