Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een jaar of drie een Samsung Galaxy S4 waar ik eigenlijk best wel blij mee ben. Sinds kort zie ik wel een lichte inbrandband bij een wit scherm, maar verder stoort dat me niet. Wat me wel stoort is dat ik merk dat hij het langzaam aan het begeven is. Soms start hij uit het niets ineens opnieuw op, opladen en op de PC aansluiten gaat alleen als ik de kabel onder een hoek vastzet en de accu loopt ook op zijn laatste benen.

Het wordt dus tijd om te gaan kijken naar een vervanger. In een ideale wereld zou ik een S7 gaan halen, maar daar heb ik nu even geen budget voor. Wil max 300 uitgeven en als het kan mee financieren in een nieuw abbo.

Zaken waar ik bij de S4 erg blij van wordt:
Het Amoled scherm. Zwart dat echt zwart is, blijft in het donker nog steeds prachtig.
Uitbreidbaar geheugen. Niet eens omdat ik anders niet genoeg zou hebben, maar ik wil mijn GoPro SD kaartjes ook kunnen checken, of kaartjes wisselen waar films of series op staan.
Notificatie LED.
Maat van het scherm en de telefoon bevalt me wel. Past ontspannen in broekzak en scherm is prima om van alles mee te doen.
Android. Ben er aan gewend en heb geen zin in een overstap naar Windows. (IOS ga ik niet eens overwegen)

Waar zou ik zonder kunnen:
Al die Samsung meuk die er opstaat en voortdurend wordt geupdate.
Camera is (was, lens is wat aan het verouderen) qua beeld wel OK, maar zo langzaam. En dat terwijl ik bijna al mijn foto's met de telefoon maak.

Harde eisen voor een nieuwe telefoon:
- Prijs max 300,-
- Verkrijgbaar in NL, bij een abbo
- SD slot
- Goede camera
- Android
- Soepele gebruikerservaring, maar ik speel geen games of andere zware apps. Snelheid van de S4 vindt ik eigenlijk wel afdoende.

Ik was zelf erg gecharmeerd van de Nexus 5, maar ja, geen SD... Andere toestellen die mijn interesse hebben zijn de A5 (2016) met zijn Amoled scherm en de Motorola G4 Plus met cleane GUI. Verder merk ik vooral dat ik niet zo goed meer weet wat goed is en wat niet. Ik lees hier en elders wel veel reviews, maar het begint me een beetje te duizelen.
Vandaar dus mijn vraag hier. Zijn er toestellen die ik enorm over het hoofd zie met bovenstaande eisen? Zijn er goede redenen om de A5 boven de G4 te kiezen? (of andersom?)

Alvast bedankt voor het meedenken!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:22

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2016 @ 22:30:
Zijn er toestellen die ik enorm over het hoofd zie met bovenstaande eisen? Zijn er goede redenen om de A5 boven de G4 te kiezen? (of andersom?)
Halllo suravida2,

Welkom op tweakers.

Je geeft zelf aan dat je al die Samsung apps niet meer wilt, de A5 zou dan ook een onlogische keus zijn. De Nexus 5 was een mooi toestel, maar is inmiddels ruim 2 jaar oud en is dus een hele slechte keus. Voor dat budget zou de pricewatch: LG Nexus 5X 32GB Zwart wel een erg mooi toestel zijn, maar die heeft helaas geen SD slot.

Overigens ondersteunen de meeste telefoons tegenwoordig USB-OTG, waarmee je dus een losse USB-kaartlezer kan aansluiten. Zou dat ook een optie voor je zijn?

Ga ik verder kijken in de Pricewatch met jou eisen ingevoerd. Komt springt er geen één toestel echt uit. Je zal dus vermoedelijk wel een van je eisen moeten laten vallen. Laat je bijvoorbeeld het Amoled scherm vallen, heb je ineens veel meer keus en ik denk dat een van deze drie toestellen iets moois voor je is. Het is de G4 en G4 Plus, het verschil is dat de Plus vingerafdrukscanner heeft en een iets betere camera. Verder is de Huawei ook een mooi toestel, maar de ondersteuning valt vaak tegen en de software schil moet je liggen.

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor het welkom, maar ik was al sinds 2005 lid maar kreeg mezelf niet meer ingelogd (en mailadres is afgesloten)

Ik kan nu ook best leven met de Samsung apps, maar zonder zou geen probleem zijn mits er iets tegenover staat. In dit geval zijn scherm en camera voor mij dan wel 2 grote plussen bij de A5.

USB-OTG is een goeie tip, als dat een beetje werkt hoeft een SD slot niet perse. Wil ik alleen wel meer geheugen, want ik heb nu al 32GB aan muziek op mijn SD staan.

Ik had hetzelfde in de pricewatch gedaan en daar kwam dit idd uit. Waarbij ik uit de vergelijkende review begreep dat de G4 Plus de betere camera heeft en de cleanere software. De Huawei viel bij mij af vanwege de softwareschil.

Wat zou een reden zijn om de Nexus 5X boven de G4 plus te kiezen?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2016 10:48 ]