my first casemod

Pagina: 1
Acties:

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:44
dit is mijn idee
Ik ga mijn kast van een ander uiterlijk voorzien ik heb hier de beschrijving staan hoe ik het wil doen..

In de kast zitten een paar geconcentreerde lampen/ledjes die precies onder de drie luchtventilatoren zitten zodat er een speciaal effectje verschijnt als de computer aan staat. Aan de voorkant is alles geverfd in een donkerblauwe kleur in uitzondering van de kleppen van de cd-rom stations / a: drive en de nog vrije plaatsen deze hebben een lichtere kleur.. ook de aan uit/ reset knop heeft een lichtere kleur. De ledjes die nu groen en oranje zijn worden vervangen door blauwe ledjes (of een andere kleur).

Aan de zijkant (liefst beide kanten) zit een uitsparing waar een plexiglazen plaat in wordt bevestigd die voorzien is van 2/3 gleuven die moeten zorgen voor de lucht toevoer. De ventilatoren aan de bovenkant van de kast trekken de warme lucht die zich bovenin ophoopt uit de kast en trekken hierdoor vanuit de gleuven in de plexiglazen platen nieuwe koude lucht van onder aan, zo is er een constante koeling (beter denk ik als een standaard koeling) aan de achterkant wordt als het goed werkt de ventilator verwijderd zodat er een gat onstaat wat hier mee gebeurd weet ik nog niet waarschijnlijk gewoon een gat.

Hier wat plaatjes om het duidelijker te maken

Afbeeldingslocatie: http://home.wish.net/~chair18/bovenkant.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.wish.net/~chair18/voorkant.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.wish.net/~chair18/zijkant.jpg
nu is mijn vraag over die drie ventilatoren boven in de kast of dat ook werkelijk een voordeel heeft als je kijkt naar de koeling van de hele handel. en oh ja dit wordt mijn eerste casemod moet ik ergens op letten zodat ik niet de hele handel straks weg kan flikkeren. I hope someone can answer me

Strava | AP | IP | AW

Verwijderd

Of jij schrijft gruwelijk beroerd of je hebt een enorm kewle style :)

• Webgnome
thanx ;)

Strava | AP | IP | AW

• answer_man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-08 10:24
ik hoop dat je ook nog ergens anders een intake fan hebt, anders heb je niet zoveel nut met 3 outtake fans....

maak er 1'tje voorin an 120 mm ofzo + blowhole (gaatje zodat de lucht er meteen bij kan ;) als je dat nog niet wist)

• Webgnome
dan haal ik die achterste ventilator weg en wat heb ik dan 8-) justem een intake fan dinges..

Strava | AP | IP | AW

• answer_man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-08 10:24
jup :)

zo heb ik het nu in mijn pc >:)

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.cornelis/Image4.jpg

(wel pokkelawaai :P )

• Webgnome
nu nog ff een andere vraag waar sluit al die handel op aan? gewoon op een moederbord ofzo? ik heb dit nog nooit gedaan dus ik zou het echt niet weten en oh ja wat voor verf etc etc etc...

een realy newbie dus

Strava | AP | IP | AW

Verwijderd

je kan de intake-fan beter onderin je kast zetten 8-)

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

/ff offtopic/

waar kan ik dat lettertype downen? :P

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• Webgnome
oh ja nog iets anders... misschien nog wel een cewl idee.. jullie kennen vast die limo uit die madonna clip met dat blauwe ding eronder.. dat wil ikk ook mar dan.. bij mijn case moet dat met een tl of een ledje volstaat dat ook al?
oh ja vreten die ledjes veel stroom en die ventilatoren??

Strava | AP | IP | AW

• Webgnome
Op woensdag 27 juni 2001 21:42 schreef Shove_it999 het volgende:
/ff offtopic/

waar kan ik dat lettertype downen? :P
sorry is copyright.. :D

Strava | AP | IP | AW

Verwijderd

Voor die lampen kan je het beste een neon lamp kopen.
Hoe je de fans moet plaatsen hagt wel van meer dingen af.. zoals hoe is je kast aan de binnenkant... kan de airflow wel weg e.d.

p.s. doe de groeten even aan Oma fia :)

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:02

Epsilon

Op woensdag 27 juni 2001 21:40 schreef webkabouter het volgende:
nu nog ff een andere vraag waar sluit al die handel op aan? gewoon op een moederbord ofzo? ik heb dit nog nooit gedaan dus ik zou het echt niet weten en oh ja wat voor verf etc etc etc...

een realy newbie dus
je zet de fans paralel
en dan op je voeding (niet doorlussen met een HD maar direct op je voeding) met de gele en EEN zwarte draad uit je voeding
suc6
oh ja, voor als je echt een n00b bent, de positieve kan moet geel en en de negatieve zwart!! en als je niet weet wat positief en negatief is kan ik je niet helpen :P

• Webgnome
bedankt ;-)

oh ja nog ff wat anders.. die plexiglas gedoe laat ik enk ik maar varen ik weet niet hoe ik dat plexiglas erin moet zetten of weet iemand dat?

ik denk dat ik dan twee gleuven boven en twee gleuven onder doe (aan beide kanten) heb dan dus 4 uot's

Strava | AP | IP | AW

Verwijderd

Plexglas kan op verschillende manieren hoor...
Je kan een raam rubber nemen of gewoon de plexi erachter plakken..
ik heb het ook gedaan met mijn kast... kijk maar even op mijn homepage.
http://fladder.dreamsworld.nu
En dan bij mijn computer

Verwijderd

ik gelezen dat je NIET fans boven op moest maken want dan zorg je er alleen maar voor dat de tempratuur warmen word..... volgens mij las ik dit op de site van die kasten makers van aluminium dacht coolmaster of zo.....

llama

• Webgnome
hoe kan dat dan dan trek je toch juist de hitte eruit ?

Strava | AP | IP | AW

• Epsilon

Epsilon

Op woensdag 27 juni 2001 22:18 schreef llama het volgende:
ik gelezen dat je NIET fans boven op moest maken want dan zorg je er alleen maar voor dat de tempratuur warmen word..... volgens mij las ik dit op de site van die kasten makers van aluminium dacht coolmaster of zo.....

llama
je kan die fans wel goed bovenin maken, zolang het OUT-take is

Verwijderd

Mja als je hem outtake zet is er niks aan de hand..
En als je van de 3 de middelste naar binnen laat blazen valt het denk ik nog wel mee..

• Epsilon

Epsilon

Op woensdag 27 juni 2001 22:37 schreef Bird2 het volgende:
En als je van de 3 de middelste naar binnen laat blazen valt het denk ik nog wel mee..
dat heeft natuurlijk geen nut he
dan heb je geen airflow

Verwijderd

Das denk ik niet waar hoor..
Ik denk dat je airflow genoeg houdt..

• Webgnome
ik doe ze wel alle drie

Strava | AP | IP | AW

Verwijderd

Ik denk dat het gewoon een kwestie van een beetje spelen is..
bij mij was het ook niet perfect in 1 keer.

• Webgnome
ik heb tenminste geen zin om die kast naar de knoppen te helepn vandaard

Strava | AP | IP | AW

Verwijderd

Snap ik maar door de fan om te draaien sloop je je kast niet..
Is gewoon proberen en anders weer omdraaien..

• HitmanWVU
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08-2025
Op woensdag 27 juni 2001 21:28 schreef webkabouter het volgende:
dit is mijn idee
[..]

nu is mijn vraag over die drie ventilatoren boven in de kast of dat ook werkelijk een voordeel heeft als je kijkt naar de koeling van de hele handel. en oh ja dit wordt mijn eerste casemod moet ik ergens op letten zodat ik niet de hele handel straks weg kan flikkeren. I hope someone can answer me
Vingerverf?

• Webgnome
Nu je toch over de verf begint wat voor soort moet ik gebruiken en oh ja weet iemand de prijs van blauwe ledjes? ik had gehoord dat ze 5,- per stuk zouden kosten is dat zo?

Is het zinvol om een programma de laten draaien om de luchtstroom te simuleren om zo te kijken of de ventilatoren ect zin hebben?

Welke temperatuur moet er ongeveer in de kast heersen?

[i'm getting the feeling i'm a complete newbie]

Strava | AP | IP | AW

Verwijderd

Voor die fans kun je natuurlijk ook een baybus maken/kopen
de schema's zijn wel via een search te vinden, en de koop versie kun je hier vinden: http://www.oc-shop.com onder het kopje tweaking gear, helemaal onderaan de pagina.

• Webgnome
Op donderdag 28 juni 2001 09:48 schreef Rude-e het volgende:
Voor die fans kun je natuurlijk ook een baybus maken/kopen
????????

Strava | AP | IP | AW

Verwijderd

Op woensdag 27 juni 2001 22:37 schreef Bird2 het volgende:
Dit moet je echt niet doen!! |:(
Je houd dan de airflow van 1 fan over, want de de lucht die dfe intakefan bovenop naar binnen blaast, wordt meteen weer naar buiten gevoerd.
Is het misschien een idee om die sleuven (gaten) voor de lucht inlaat in de bodem van je kast te maken? Je moet dan wel een kast op pootjes hebben of er pootjes op maken en je compuiter in een niet al te stoffige ruimte hebben staan.

• Webgnome
wat mijn oorspronkelijke idee is:

bovenop 3 outtake fans en aan de onderkant aan de zijkanten van de kast (links/rechts) een stel gleuven waardoor je dan de lucht krijgt.

of kan ik die gleuven niet gewoon vervangen door intakefans? ziet niet zo tof uit maar dna heb je wel goede luchtstroom denk ik..

Strava | AP | IP | AW

Verwijderd

Op donderdag 28 juni 2001 10:20 schreef webkabouter het volgende:

[..]

????????
een baybus is een handig apparaatje waarmee je je fans kunt aansturen ( uit/12V/var.V ) d.m.v schakelaartjes, en dit is dan zichtbaar d.m.v. ledjes.
als je het volgende linkje volgt, kom je op een site met een review van zo'n baybus, samen met plaatjes. dan wordt het een stuk duidelijker.
http://www.overclockers.com/articles278/
:)

• Webgnome
waarom zou ik die fans moeten kunnen aansturen?

Strava | AP | IP | AW

Verwijderd

Op donderdag 28 juni 2001 11:41 schreef webkabouter het volgende:
waarom zou ik die fans moeten kunnen aansturen?
als je je fans op constant op 12V laat draaien heb je een hoop pokke herrie, en als je ze laat lopen op een lager V, dan hebben ze lang zoveel lawaai niet ( vooral 'snachts wel fijn ). en als het dan nodig is dat ze meer koelen, dan gooi je de schakelaar om, en ze draaien weer voluit.

• Webgnome
genereren die dingen echt zo'n herrie dan?

Strava | AP | IP | AW

Verwijderd

yep, ik heb wel een 120mm fan gezien die een hoop lucht verplaatst ( 190 cfm ) die 59 dB maakte. ( vergelijkbaar met een stofzuiger op 1m afstand )

• Webgnome
jeetje das wel een herrie zeg.. zijn er geen stillere? of een manier om ze anders stiller te krijgen?

Strava | AP | IP | AW

• Webgnome
er zijn toch ook van die stille kasten te koop (superstill) hoe doen die dat dan?

Strava | AP | IP | AW

• Epsilon

Epsilon

Op donderdag 28 juni 2001 12:11 schreef webkabouter het volgende:
jeetje das wel een herrie zeg.. zijn er geen stillere? of een manier om ze anders stiller te krijgen?
ja, op 7volt laten lopen
of een minder goeie fan kopen :P

• Webgnome
wat is het prijskaartje?

3 outtake fans
potje verf, primer schuurpapier etc etc
ledjes (5)

Strava | AP | IP | AW

Verwijderd

of je kan je kast van de binnenkant bedekken met dat geluidabsorberende spul

Verwijderd

en de prijslijst??

ik denk dat je toch wel in de richting van de 100,- tot 200,- moet denken. een beetje fan van 80mm zit toch al op een 20,- tot 40,-
en de echte merken zitten al snel op 60,-

• Webgnome
dat valt nog wel mee. ik had meer verwacht.

Strava | AP | IP | AW

Verwijderd

btw, zo'n plexi-window en zo'n lichie zijn bij www.regenboog.net onder het kopje lan-party stuff te koop als kit voor 99,-
en als je eenmaal bezig bent, ben je er aan verslaafd, dus dat bedrag dat je nu uitgeeft is nog maar het begin van een flink bedrag...
>:)

• Webgnome
kent iemand misschien de naam van de kleur van de logitech muis (wheelmouse ) die blauwe kleur of weet iemand waar te krijgen..

Strava | AP | IP | AW

Verwijderd

Op donderdag 28 juni 2001 13:01 schreef Rude-e het volgende:
btw, zo'n plexi-window en zo'n lichie zijn bij www.regenboog.net onder het kopje lan-party stuff te koop als kit voor 99,-
en als je eenmaal bezig bent, ben je er aan verslaafd, dus dat bedrag dat je nu uitgeeft is nog maar het begin van een flink bedrag...
>:)
alleen dan niet bij die rotzaak kopen! :r

• Webgnome
ik ga binnenkort eens naar de praxis om te kijken wat ze daar allemaal hebben wat ik kan gebruiken

Strava | AP | IP | AW

Verwijderd

Je kan best veel kopen bij de praxis van wat je nodig hebt..
Alleen raamrubber hebben ze niet.
Waarom doe je boven trouwens niet maar 1 fan.
Heeft mijn vriend ook.. werkt goed..
Tis een deltafan.. die op 12V loopt..
Onderaan bij de voorkant heeft hij nog een delta 120mm lopen op 7V.

• Webgnome
das is gewoon een deel van het ontwerp :P
ze komen namelijk niet straks naast elkaar maar met een kleine ruime ertussen een meest rechts (van bovenaf gekeken) een in het midden en een meest links

Strava | AP | IP | AW

• Webgnome
Nu even genoeg over de fans gebabbeld nu een vraagje over een ander onderdeel van het ontwerp.. Onder elke fan zou een licht moeten komen zodat als de comp aanstaat er een blauw licht uit die fans komt weet iemand hoe dit te realiseren valt en of dit wel enige zin heeft

Strava | AP | IP | AW

• urk_forever
  • Laatst online: 21-08 15:28
Op woensdag 27 juni 2001 22:05 schreef epsilon het volgende:

en dan op je voeding (niet doorlussen met een HD maar direct op je voeding)
Op mijn Enermax voeding zitten per draad drie Molex connectoren, kan ik dus beter mijn fan op een aparte draad laten lopen ipv van op een draad samen met men hdd's??
btw met draad bedoel ik de draaden (Rood 2 x zwart en geel) die vanaf de voeding naar de Molexen lopen.

Hail to the king baby!

• HENNEP
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 11:06

HENNEP

Just Someone

Ja je moet gewoon een overige molexconnector pakken van je oeding en daar je Fans op aanlsuiten.(niet op de molexconnector van je Hardeschijf!!)

Grt Hennep.

Check : www.tweakshop.nl

Deze gasten verkopen Fans met speciale stekkers (molex)om met gemak op je molexconnector aantesluiten.

• urk_forever
  • Laatst online: 21-08 15:28
Hmm, ik had mijn beide hdd's samen met een 12 cm fan en een 4cm fan aangesloten op een draad en toen kreeg ik wat vastlopers in windows :( , 4 cm eraf gehaald, draaide als een trein :) , vanmorgen heb ik QuakeIII looped demo aangezet en vanavond ga ik even kijken of die nog draait :P

Hail to the king baby!

• Webgnome
Op donderdag 28 juni 2001 13:39 schreef webkabouter het volgende:
Nu even genoeg over de fans gebabbeld nu een vraagje over een ander onderdeel van het ontwerp.. Onder elke fan zou een licht moeten komen zodat als de comp aanstaat er een blauw licht uit die fans komt weet iemand hoe dit te realiseren valt en of dit wel enige zin heeft
iemand ideetjes?

Strava | AP | IP | AW

• HENNEP

HENNEP

Just Someone

Op donderdag 28 juni 2001 14:52 schreef webkabouter het volgende:

[..]

iemand ideetjes?
De fans hebben dat plastic er toch omheen zitten,als je daarnou een klein ledje(blauw ofzo) in maakt met lijm en dat aanlsuit met een weerstandje en daarna op de + en - van je fan dan moet het zeker weten wel werken.

• Webgnome
heeft iemand ervaring met zoiets?
dus hoe ziet die lichtstraal die eruit komt eruit gewoon 1 lichtstraal of is dat dan een flitseffect?

Strava | AP | IP | AW

• HENNEP

HENNEP

Just Someone

Nou als je 'm aan de onderkant bevestigt dan gaat het licht knipperen.

Bevestig je 'm aan de bovenkant dan knippert ie natuurlijk niet ;)

• Webgnome
knippert het dan snel (lijke me wel he )

is misschien een domme vraag maar ja het moet er natuurlijk wel fatsoenlijk uitzien.

Strava | AP | IP | AW

• Mary Wana
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

Op woensdag 27 juni 2001 21:39 schreef answer_man het volgende:
jup :)

zo heb ik het nu in mijn pc >:)

[afbeelding]

(wel pokkelawaai :P )
hq-o8 ?

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• Webgnome
hq-08???

what does that mean?

Strava | AP | IP | AW

Verwijderd

Ik denk wel dat je met een neon zo'n effect zou kunnen halen.
Zeker weet ik het niet aangezien ik het nog nooit gedaan heb.
In elke fans ledjes lijkt me niet de oplossing.

Verwijderd

Op donderdag 28 juni 2001 15:57 schreef webkabouter het volgende:
hq-08???

what does that mean?
een hq-08 is een bepaalde kast.
hier heb je een plaatje met de specs.
http://www.funprice.nl/art_details.html?artid=479

• Webgnome
maar ja nu zit ik nog steeds een beetje met het probleem van die lichtjes uit die fans iemand nog een ander idee?

Strava | AP | IP | AW

• Webgnome
niemand dus..

Strava | AP | IP | AW

• Epsilon

Epsilon

ik snap je probleem nie
je kan bij een electronica zaak schakelaars kopen met een ledje erin. ALs ie ingedrukt is dan brand het ledje en als ie niet ingedrukt is is ie uit

Verwijderd

Volgens mij wil hi licht door ze fans laten schijnen.

• Webgnome
inderdaad. Ik wil licht door die fans laten schijnen, als dat uberhaupt mogelijk is. Zijn er nog ideetjes over hoe je die bevestigd?

Verder nog iemand andere ideetjes.. Oh ja wat ik niet moet vergeten... die ledjes die genereren naturljik ook warmte. Denken jullie dat ik genoeg koelnig heb met die 3 outfans en een stel gleuven?

Strava | AP | IP | AW

Verwijderd

Je kan voor de herrie veel beter grotere fans kopen 92 of 120 mm en deze op een laag voltage (5 of 7 volt) laten lopen dan een 8cm fan op 12 volt.

Ik heb 2 8cm fans op 12 volt vervangen door 1 12cm fan op 7 volt en hem nu veel minder herrie en een betere airflow.

Een 12cm fan op 5 volt geeft ongeveer evenveel luchtverplaatsing als 1 8 cm fan op 12 volt.
Een 12cm fan op 7 volt geeft ongeveer evenveel luchtverplaatsing als 2 8 cm fans op 12 volt.
Een 12cm fan op 12 volt geeft ongeveer evenveel luchtverplaatsing als 5 8 cm fans op 12 volt. (maar ook teveel herrie) 2 12cm fans is een betere oplossing.

Verwijderd

Die warmte die die ledjes afgeven is verwaarloosbaar.

Hoeveel koeling je nodig hebt is afhankelijk van je systeem. Mijn flink overklokte systeem (zie sig) heeft genoeg aan 1 12cm output fan op 7 volt. Verder heb ik alle bracketplaatjes (uitbreidingssloten) eraf als luchtopening.
Amd procs geven echter een stukje meer warmte af.

• Webgnome
helaas het feest kan niet doorgaan of nou ja ik zal mijn plan moeten wijzigen. Het geval is namelijk dat er boven in van alles zit weg gepropt (cd-rom voeding etc etc) dus er is nog maar een heel klein gedeelte over voor die fans.. ik denk dat ga kijken voor en andere kast.

Strava | AP | IP | AW

Verwijderd

Op woensdag 27 juni 2001 22:05 schreef Bird2 het volgende:
Voor die lampen kan je het beste een neon lamp kopen.
Hoe je de fans moet plaatsen hagt wel van meer dingen af.. zoals hoe is je kast aan de binnenkant... kan de airflow wel weg e.d.

p.s. doe de groeten even aan Oma fia :)
Ik heb een ccfl lamp in mij PC zitten, die geven minder warmte af dan een neon, en ze zijn nog feller ook.,..

Verwijderd

nevermind.. ik zat er met mijn duffe kop niet bij... ik had niet gezien dat de topic 3 paginaŽs lang was... doe mij maar een bakkie koffie.. |:(

• Markao2000
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-01 21:33

Markao2000

it's all about the beats

[Effe offtopic]
Als je die plaatjes ziet weet je dat H. Brood niet dood is!
[Einde offtopic]

Oerbrood!

Verwijderd

Op vrijdag 13 juli 2001 12:48 schreef Chevalric het volgende:
[Effe offtopic]
Als je die plaatjes ziet weet je dat H. Brood niet dood is!
[Einde offtopic]
zijn ouwe plaatjes hoor

Verwijderd

Op vrijdag 13 juli 2001 09:00 schreef webkabouter het volgende:
helaas het feest kan niet doorgaan of nou ja ik zal mijn plan moeten wijzigen. Het geval is namelijk dat er boven in van alles zit weg gepropt (cd-rom voeding etc etc) dus er is nog maar een heel klein gedeelte over voor die fans.. ik denk dat ga kijken voor en andere kast.
en als je de fans in de bodem doet?

• Webgnome
sorry voor het herleven van dit oude topic maar ik wilde nog ff reageren.. Nou fans eronder is een beetje onhandig omdat er namelijk amper .5 cm (halve centimeter dus) ruimte zit tussen de onderkant kast en de ondergrond.. of heeft dat juist dan we weer zin enne dan zouden dat intake fans moeten zijn want als je dan outtake doet dan trek je de koude lucht i.p.v. de warme eruit (toch?)

Enne ik heb een tutorial gevonden voor het maken van ledjes aan je fans :) zie hier:

http://www.nairn.freeserve.co.uk/mods.htm

Strava | AP | IP | AW

Pagina: 1